X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Ramazan'da da 3 öğünü tutturun
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Ramazan'da da 3 öğünü tutturun

  • Giriş Tarihi: 12.7.2013

Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Başkanı Buzgan: "Yeterli ve dengeli beslenmenin ramazanda da sürdürülebilmesi için günün oruç tutulmayan bölümünde mümkünse üç öğün tamamlanmalı"

Sağlık Bakanlığı Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Başkanı Turan Buzgan, bu yıl ramazanın sıcak yaz günlerine rastlaması nedeniyle oruç tutanların iftar ve sahur menüleri konusunda daha dikkatli olması gerektiğini bildirdi. Buzgan, oruç tutacaklara şu uyarılarda bulundu: "Bu mevsimde sıcaklık ve nem artışına bağlı olarak vücut ısısı artar ve metabolizma bu yeni duruma uyum sağlamaya çalışır. Sıcaklıkların etkisiyle artan terlemeyle yeterince sıvı alınmaması, su ve mineral kaybı sonucu, bayılma hissi, bulantı, baş dönmesi gibi sağlık problemlerine yol açar. Günde ortalama en az 2- 2.5 litre su içmeye, ayran, taze sıkılmış sebze ve meyve suyu, soda gibi içecekler tüketmeye özen gösterilmeli. Yeterli ve dengeli beslenmenin Ramazan ayında da sürdürülebilmesi için günün oruç tutulmayan bölümünde mümkünse üç öğün tamamlanmalı, özellikle sahur öğünü atlanmamalı." Sahura kalkılmaması ya da sahurda sadece su içilmesinin yeterli olmayacağını vurgulayan Buzgan, böyle bir durumda açlık süresinin 16-17 saatten 20 saate çıktığını, bunun da açlık kan şekerinin daha erken saatlerde düşmesine ve buna bağlı olarak günün daha verimsiz geçmesine neden olacağını bildirdi.

Bu kurallara uyulmalı
Buzgan, Ramazan'da oruç tutacakların özen göstermesi gerekenlere ise şöyle dikkati çekti:
* Ramazan ayı süresince yeterli ve dengeli beslenmeye özen gösterilmeli. n Öğünlerin sahur ve iftarda iki ana, iftardan sonra da iki ara öğün şeklinde düzenlenmesi iyi olur.
* Tek seferde büyük porsiyonlar yerine, iftardan sonra azar azar küçük porsiyonlar şeklinde beslenmeli.
* Oruç tutanların mutlaka sahur yapmaları sağlığın korunması açısından önemli. Kafein içeren içecekler yerine süt, meyve suyu, ıhlamur ve kuşburnu gibi bitki çayları tercih edilmeli.
* Susama hissi duyulmasa bile iftar ve sahur arasında sık sık su içilmeli.
* İftara peynir, domates, zeytin gibi kahvaltılıklar veya çorba gibi hafif yemeklerle başlanmalı, 10-15 dakika sonra az yağlı et yemeği, sebze yemeği veya salatayla devam edilmeli.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.