X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Alara'nın yeni hedefi Çin pazarı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Alara'nın yeni hedefi Çin pazarı

  • Giriş Tarihi: 30.8.2013

BURSA merkezli faaliyetlerini sürdüren Alara Fidan A.Ş. hedef yükseltti. Şirket Ceo'su Yavuz Taner, "Uzakdoğu'da pazarımız Hong Kong. Yeni hedefimiz ise Çin" dedi

Alara Fidan firması tarafından üretilen meyveler için merkez Osmangazi İlçesi Çukurca Mahallesi'ndeki üretim tesislerinde Tanıtım Günleri düzenlendi. Programda firmanın bahçelerinde üretilen kiraz, Bursa Siyah İnciri, nektarin, kayısı, Japon eriği, nar suyunun tanıtımı yapıldı. Program ile ilgili bilgi veren Alara Fidan A.Ş. Ceosu Yavuz Taner, sergilenen ürünlerin büyük kısmının dünya şampiyonu olarak nitelendirilen patentli ürünler olduklarını kaydetti. Önümüzdeki 2 yıl içinde ağaçlardan tam verim alacaklarını dile getiren Taner, yıllık 10 - 12 bin ton üretim kapasitesini bahçelerinde yetiştireceklerini kaydetti.

ÇİN AVANTAJLI PAZAR
Kiraz ve Bursa Siyah İncir üretimini ve ihracatını çok iyi yaptıklarını belirten Taner, hedeflerini büyüttüklerini belirterek, hem işgücü hem de pazar olarak avantajlı gördükleri Çin'e yönelmeyi hedeflediklerini belirtti. Taner, Önemli olanın dayanıklı olan ürünlerle Uzak Doğu'ya ulaşmak olduğunu söyleyen Taner, "Ürünler, uçak ya da gemiyle gidebiliyor. Bütün bu ortam ve gelişmeleri zaman içerisinde geliştirdik. Uzakdoğu'da bu ürünlerin hepsi mevcut. Yapılacak olan çeşit değişiklilikleri ile bunlar yapılabilecek. Çin ile belli anlaşmaların geliştirilmesi gerekiyor. Hong Kong, Uzakdoğu gerçek pazarımız. Zaman içerisinde Çin'deki pazarımız daha çok gelişecek diye düşünüyoruz" şeklinde konuştu. Bu yılki kiraz ve Bursa Siyah İncir ihracatının da iyi düzeyde olduğuna işaret eden Taner, rekolte düşük olmasına rağmen geçen yıla yakın bir ihracat gerçekleştirdiklerini kaydetti. Bunun Türkiye'nin başarısı olduğunu belirten Taner, "2013 senesinde bizim kiraz üretimimiz rekolte düşük olmasına rağmen rekora yakın ihracat gerçekleştirdik. Bu, Türkiye'nin başlı başına başarısıdır. Bursa Siyah İnciri, Bursa için önem kazanmış ürünlerden bir tanesi. Burada sezonun erken başlamasının getirdiği dezavantaj var. Uzun dönemde ağustos ayı Avrupa için tatil dönemi. İncir önümüzdeki dönem de büyük rekabete gebe. Fakat rekolte kalite yönüyle her yönüyle başlamış görünüyor" diye konuştu.