X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Yorgunluktan kurtulmak için mayalı gıdalara paydos
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Yorgunluktan kurtulmak için mayalı gıdalara paydos

  • Giriş Tarihi: 19.1.2014

Çağın hastalığı 'fibromiyalji' modern insanı esir aldı. 'Her tarafım ağrıyor', 'sabahları uyanamıyorum', 'sürekli yorgunum' diyenlerin sayısı her geçen gün artıyor. Ağrılardan ve yorgunluktan kurtulmak istiyorsanız, yürüyüş yapın ve katkılı, mayalı gıdalardan uzak durun. Medical Park Hastanesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Dr. Ruhsan Koç, modern insanı esir alan fibromiyalji hastalığıyla ilgili bilgiler verdi: "Yaşam kalitesini ciddi derecede bozan fibromiyalji, tükenmişlik sendromu, kronik ağrı sendromu ve kronik yorgunluk sendromu olarak tanımlanabilir. Kas romatizması olarak da bilinen fibromiyalji; yaygın vücut ağrıları ve halsizlik ile kendini gösteren bir kronik ağrı sendromudur. En belirgin özelliği yaygın kas ağrılarıdır. Hastaların günlük yaşantılarını olumsuz yönde etkiler ve iş gücü kaybına neden olur. Yaygın vücut ağrılarının yanı sıra halsizlik, yorgunluk, isteksizlik, uyku bozukluğu ve dolayısıyla sabah yorgun uyanma ve tutukluk şikayetleri mevcuttur. Sabah yorgun kalkıyorum diyen hasta, gün boyu aynı yorgunluk hissiyle bir şey yapmak istemez. Hastaların yüzde 70-80 kadarı kadınlardır ve en sık 30-50 yaş grubunda rastlanır. Fibromiyalji sendromunun en tipik belirtisi ağrıdır. Vücudun alt veya üst yarısında ağrılar mevcuttur. Bu hastalarda tipik olarak boyun ve sırt bölgesindeki ağrılara baş ağrısı da eşlik eder. Mide ağrısı, ağrılı adet dönemleri, kabızlık, nefes almada zorlanma hissi, çarpıntı, zaman zaman ellerde uyuşma, gözlerde ve ağızda kuruluk hissi ve depresif semptomlar hastanın şikayetleri arasında yer alır. Fibromiyaljide ağrıyı tetikleyebileceği tespit edilen besinler ise şöyle: Aspartam ( tatlandırıcı) içeren yiyecekler, hazır dondurulmuş gıdalarda bulunan MSG ( monosodyum glutamat) ve jambon, salam gibi gıdalarda bulunan nitratlar, gıda koruyucular dahil yiyecek katkıları, şeker, fruktoz ve basit karbonhidratlar, çay, kahve, kola ve çikolata, maya içeren gıdalar; bira, şarap, ve salata sosları gibi fermente edilmiş yiyecek ve içecekler, mayalı hamurdan yapılan poğaça, pizza ve ekmekler, kuru meyveler, hazır meyve suları.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.