X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Kalbin ilacı sağlıklı beslenme
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Kalbin ilacı sağlıklı beslenme

  • Giriş Tarihi: 8.6.2014

Spordan uzak yaşamak ve yağ oranı yüksek yiyecekler tüketmek, kan yağlarının yani kolesterolün yükselmesine neden oluyor. Kolesterol yüksekliği de kalp damar hastalıklarına ve kalp krizine davetiye çıkarıyor. Acıbadem Bursa Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Gülay Hamzaoğlu, kolesterol sorunu bulunan kişilerin eğer dışarıda yemek yiyecek ise yağ içeriği en düşük olan besinleri tercih etmesi gerektiğini belirterek, "Vücuttaki kolesterolü artıran faktörlerin başında yağ oranı yüksek yiyecekleri tüketmek geliyor. Kolesterolü düşürmenin yolu, yağ oranı düşük yiyeceklerle beslenmekten geçiyor" diyor.

BESLENMENİN PÜF NOKTALARI

Beslenmede posalı besinlerin yani sebze, meyve ve bakliyat tüketiminin artırılması gerekiyor. Beyaz ekmek yerine kepekli, çavdar veya yulaf ekmeğini tercih etmek, kabukları ile yenebilen meyveleri kabuğuyla tüketmek, meyve suyu içmek yerine meyvenin kendisini yemek, pirinç pilav yerine bulgur pilavını tercih etmek, haftada 2-3 kez protein içeriği yüksek kuru baklagiller tüketmek, kalp sağlığı açısından önemli. Günde 3 ana, 3 ara öğün olmak üzere toplam 6 öğün azar azar ve sık beslenmek önemli. Susamadan su içmek, gün içinde 8-10 su bardak su tüketmek de sağlık için faydalı. Seyahat durumunda ya da dışarıda yemek yendiğinde mönüdeki yağ oranı en düşük olan salata ve ızgaralar tercih edilmeli.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.