Son yılların sektörel ihracat şampiyonu ve Türkiye'nin zeytin devi Marmarabirlik, ABD'deki pazar hacmini büyütmek için girişimlerde bulundu. New York'ta düzenlenen Summer Fancy Food & Confection Show fuarıyla ABD'de adını duyuran Marmarabirlik, yaklaşık 350 ton olan satış rakamını bu yıl itibariyle yüzde 50 artırmayı, bir sonraki yılda ise 600 tonun üzerinde satış miktarına ulaşmayı hedefliyor. Marmarabirlik Başkanı Hidamet Asa, New York fuarıyla önemli bir fırsat yakaladıklarını ve ABD'nin en büyük zincirleriyle temasta olduklarını ifade etti. Asa, "Ürün çeşitliliğindeki artış, Amerika pazarına olumlu yansımıştı. Önümüzdeki süreçte bu fuarın da etkisiyle ABD'de satış rakamlarının daha da artmasını bekliyoruz. Amerika'da Türk etnik pazardaki büyüme oranı her yıl artsa da asıl hedef ulusal zincir mağazaların rafında olmak. Bayimiz Vintage aracılığıyla MB markalı ürünler için Amerika'nın en büyük zincirleri olan Walgreens ve Whole Foods Market ile görüşmelerimizi sürdürüyoruz." dedi.