İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nün Dilovası'ndaki şantiyesini ziyaret eden Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım burada çalışmalarla ilgili yetkililerden bilgi aldı. Yıldırım, daha sonra tekneyle Yalova tarafına geçerek, yapımı devam otoyol üzerinden Bursa'daki Samanlı Tüneli'ne gitti. Samanlı Tüneli'nde gazetecilere açıklama yapan Bakan Yıldırım, İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nü dünyanın en büyük dördüncü köprüsü olarak nitelendirerek, kullanılan tel halatların 80 bin kilometre uzunluğunda ve uç uca konulduğunda dünyanın çevresinin iki katından fazla olduğunu belirtti. Bakan Yıldırım, Türkiye'nin AK Parti iktidarında aldığı mesafeyle dünyanın en büyük projelerini kendi insanının aklıyla ve gücüyle gerçekleştirir duruma geldiğini ifade ederek, şöyle devam etti: "Bu, o örneklerden en güzelini teşkil ediyor. Bugünkü ziyaretimizin ana amacı, hizmete vermeden önce yani Yalova- Kocaeli bağlantısında İzmit körfez çıkışına kadar olan 40 kilometrelik bölümü hizmete açacağız öncelikle. Onun açılışından önce incelemesini yapıyoruz. Mayıs sonu itibariyle İstanbul'dan İzmit köprüsü de dahil İznik çıkışına kadar açılmış olacak. Bu senenin sonuna doğru da İstanbul-Bursa çevre yolu arası tamamen biterek, trafiğe verilecek. Yıl sonunda 22 kilometrelik İzmir-Kemalpaşa otogar çıkışına kadar da bitmiş olacak. Geri kalan Bursa-Manisa arası da peyderpey 2018 yılına kadar tamamlanmış olacak." İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçiş Köprüsü'nün finansman maliyetinin 9 milyar dolar olduğunu anlatan Yıldırım, "Bugüne kadar kamulaştırma artı yapım olarak harcanan kısım 12 milyar TL. Demek ki hemen hemen üçte birlik bölümü işin tamamlanmıştır. Altyapıda bu daha yüksek bir orana tekabül ediyor" diye konuştu. Bu projenin 2002'de AK Parti'nin iktidara gelmesiyle hayal olmaktan çıktığını ve dönemin Başbakanı olan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın talimatıyla çalışmaların başladığını aktaran Yıldırım, "Proje fiilen başlayalı 3 yıl oldu ama 2 yılımız daha var tamamen bitmesi için. Aslında sözleşmede öngörülen bitirme zamanı 7 yıl. Dolayısıyla 2 yıl erken, yani 5 yılda projeyi tamamlamış olacağız. Bu da bir başka rekor olacak" ifadelerini kullandı.