Marmarabirlik
Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, 2015-2016 iş yılının ilk 5 ayında gerçekleşen satış rakamları ile yılsonu hedeflerini değerlendirdi. Asa, ilk 5 ayda bir önceki yılın aynı dönemine göre, yüzde 22 artışla 147 milyon TL'lik satış rakamına ulaştıklarını belirterek, "Bu artışla birlikte yılsonundaki 350 milyon TL'lik ciro hedefimize emin adımlarla ilerliyoruz. Önümüzdeki yıllarda 50 bin ton ürün satışı ve 500 milyon TL ciroya ulaşmayı hedefliyoruz. Hedefe ulaştıkça, Marmarabirlik ürünlerinin girmediği hane, satılmadığı nokta kalmayacaktır" dedi. Başkan Asa, 2016'nını ilk çeyreğinin zeytin sektörü için sıkıntılı geçtiğine işaret ederek, Marmarabirlik'in planlı satış politikaları sayesinde kasım ayında başlayan iş yılının ilk 5 ayını başarılı bir şekilde tamamladıklarını bildirdi. Asa, 2015'te de Türkiye ekonomisinde bir önceki yıla göre yüzde 4 büyüme gerçekleşirken, Marmarabirlik'in aynı dönemde yüzde 19 oranında büyüme rakamına ulaştığını söyledi. Marmarabirlik'in son 2 yıldır ulusal ve yerel zincir mağazaların raflarında daha fazla yer aldığını ifade eden Asa, "Önümüzdeki süreçte yerel zincir mağazalara önem vermeye devam edeceğiz. Bunun yanı sıra ev dışı tüketim (EDT) olarak adlandırılan otel, restoran gibi yerlere yapılan satışları artırmayı amaçlıyoruz. EDT, bizim için önemli bir pazar, günümüzde aileler dışarıda daha fazla vakit geçiriyor, ev dışında kahvaltı alışkanlıkları artıyor. Dolayısıyla EDT pazarını genişletmek amacıyla bir yandan bayi sayımızı artırırken, diğer yandan ürün portföyümüzü genişletiyoruz" dedi.
KAPASİTE 55 BİN TONA ÇIKACAK
Başkan Asa, tüketici tercihleri doğrultusunda Ar-Ge departmanın ürün ve ambalaj çeşitlendirilmesine yönelik çalışmalar yaptığını vurguladı. Bu kapsamda küçük ambalaj üretimi için yaklaşık 10 milyon TL'lik yeni makine yatırımı yapıldığını kaydeden Asa, yeni yatırımlarla birlikte Marmarabirlik'in üretim kapasitesinin yıllık 30-35 bin tonlardan 55 bin tonlara çıkacağını bildirdi. Marmarabirlik'in ihracat hedeflerini de değerlendiren Asa, "Japonya ve Dubai gibi alternatif pazarlara ulaşmaya çalışıyoruz. Kısacası 6 kıtaya ihracat yaparak, Marmarabirlik'i bir dünya markası haline getirmeyi hedefliyoruz."