X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER ATV ve A Haber'e Doğan'ı eleştirme cezası
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
kapat

ATV ve A Haber'e Doğan'ı eleştirme cezası

  • Giriş Tarihi: 8.1.2016 19:46 Güncelleme Tarihi: 8.1.2016 20:01
ATV ve A Haber'e Doğan'ı eleştirme cezası
ATV ve A Haber'e Doğan'ı eleştirme cezası

Son dönemlerde aldığı kararlarla tartışmalı bir kurum haline RTÜK yeni bir skandala daha imza attı. Söz konusu kurum başta A Haber ve ATV olmak üzeri birçok TV kanalına PKK ve FETÖ en büyük destekçisi Aydın Doğan'ı eleştirdiler diye ceza yağdırdı.

Önceki gün toplanan Radyo Televizyon Üst Kurulu; tartışmalı kararlarına bir yenisini daha ekleyerek ATV ile A Haber'e akla ve vicdana sığmayacak bir ceza daha verdi. Bu sefer ki cezanın gerekçesi ise Doğan Holding Onursal Başkanı Aydın Doğan'a yönelik yapılan eleştirel haberler oldu.

KANALLARA DOĞAN'I ELEŞTİRME CEZASI
RTÜK kararı AK Partili üyelerin muhalefetine rağmen aldı. RTÜK'te çoğunluk muhalefet partili üyelerin elinde olduğu için bu muhalefet şerhi bir işe yaramadı. CHP, MHP ve HDP'li üyelerin oylarıyla bir medya grubunun asli görevi olan eleştiriden dolayı ATV, A Haber ve TV 24 gibi milli iradenin sesi olmuş görsel medya organlarına ceza verildi.



CHP ÜYESİ ESKİ DOĞAN ÇALIŞANI

RTÜK'ün bu skandal kararında imzası olan CHP'li üyenin eski bir Doğan Medya çalışanı olması kararın taraflılığını gösteren dikkat çeken husus. Ancak kararda dikkat çeken bir diğer nokta daha var. Radyo Televizyon Üst Kurulu karar vermeden önce İzleme Kurulu inceleme ve değerlendirme yapıyor ve ceza verilip verilmemesi konusunda görüşünü bildiriyor. İzleme Kurulu ceza verilmemesi yönünde karar vermesine rağmen Radyo ve Televizyon Üst Kurulu çoğunlukta olan muhalefet partili üyelerin oyuyla ATV ve A Haber'e ceza kesti.

HÜRRİYET CEZA HABERİNİ BÜYÜK BİR SEVİNÇLE KARŞILADI
Aydın Doğan Medyası da RTÜK'ün bu hukuku hiçe sayan skandal kararını büyük bir sevinçle karşıladı. Hatta grubun amiral gemisi Hürriyet okuyucularına haberi "İftiracı kanallara ceza yağdı" başlığıyla servis etti. PKK yandaşları ile FETÖ'cülere bile basın özgürlüğü kisvesi altında sahip çıkan Doğan Grubu; söz konusu kendi patronu olunca hukuk falan dinlemedi ve yazılı-görsel medya organlarında RTÜK'ün yasa dışı kararını onaylayan haberlere yer vererek ikiyüzlülüğünü bir kez daha gözler önüne serdi.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.