1986'daki aylar süren yıkım ve yapılan çalışmaların ardından ortaya bugünkü Tarlabaşı Bulvarı çıktı. O günlerin Tarlabaşı Caddesi... 1975 kışında Kadıköy'den Karaköy'e geçen yolcular işyerlerine ulaşmaya çalışıyor. Yıl: 1985; sur dibine kurulan işporta tezgahları Sultanhamam'ı aratmıyor. Anadolu'dan ve Trakya'dan gelen gelip gidenlerin ilk ve son durağının altın yılları. 1970'lerin İstanbul'unun Taksim Meydanı Fotoğrafta 1974'te inşa edilen Aksaray üst geçidi ve civarı görülüyor. 1976 yılının İstanbul'unda Beyazıt'taki trafik çilesi... İstanbul Boğaz köprüsü için gün sayıyor. (70'ler) Boğaz köprüsü açılmış... Görüyoruz ki o yıllardan bugüne çok değişmiş İstanbul. 60'lı yıllarda Galata Köprüsü Fotoğrafta bugün çok katlı binaların, metro istasyonunun yer aldığı Şirinevler'in karşısındaki Ataköy 7. ve 8. kısımların bulunduğu 1985 yılında çekilmiş fotoğraf görülüyor... Fotoğrafta Haliç Köprüsü'nü Boğaziçi Köprüsü'ne bağlayan Mecidiköy-Gayrettepe arasında 1974 yılındaki inşaat çalışmaları görülüyor. 1950 lerde Maçka'dan Boğaz ve Trafik Polisleri Zincirlikuyu'dan Beşiktaş'a inen Barbaros Bulvarı'nın ilk yapıldığı dönemdeki hali. Sağdaki yoldan Darphane'ye gidiliyor Tophane'den gelen otobüslerin köprüden önce durduğu son otobüs durağının 1969 yılındaki görünümü Beşiktaş'ta Barbaros türbesi arkasından Barbaros bulvarının görünümü. Solda Sinanpaşa camii Boğaz'da tramvayların gidebildiği son durak olan Beşiktaş. O dönemde tramvayların 1. mevki ve pahalı olanları kırmızı (solda), 2. mevki olanları ise yeşil renktedir (sağda) 50'li yıllarda, şu anda üst geçit bulunan Beşiktaş Çarşıönü mevkii. Solda, YKB'nin 'İkramiyeli Aile Cüzdanı' reklamı Menderes döneminde henüz yeni yapılmakta olan 4 şeritli Barbaros Bulvarı. Tepenin üstünde boşboş Zincirlikuyu, solda Maçka'ya çıkan cadde ve Teyyare Evleri Beyoğlu'nun aristokrasiden kurtulup halka açılmaya başladığı 60'lı yıllar. Solda, 64 model İmpala'nın az ilerisinde, Emek Sineması'na giden sokak görülmekte. Yine 60'lı yıllarda İstiklal Caddesi. Sağdaki Wagons Lits Cook adlı turizm firması, Avrupa'ya giden trenler için bilet satmakta Karlı bir günde Kurtuluş-Eminönü (19) ve Maçka-Eminönü (16) tramvayları Galatasaray kavşağından Tepebaşı'na dönüyor Beyoğlu'nun 30'lu yıllarından bir görünüm İstiklal Caddesi'nden Tünel'e giden yol. Sağda, Rus konsolosluğunun giriş kapısı İstiklal Caddesi'nde 40'lı yıllar Taksim-Yenimahalle arasında çalışan 18 kişilik modern otobüsler Taksim'den Harbiye'ye uzanan Cumhuriyet caddesi Beşiktaş'tan Ortaköy'e doğru yapımına devam edilen tramvay yolu inşaatı Cumhuriyet caddesinin daha sonraki yıllara ait görünümü. Sağda Taksim Parkı girişi Tepebaşı semtini Şişhane'ye bağlayan Refik Saydam caddesi Halaskargazi caddesinin daha sonraki yıllara ait görünümü Kapalı tramvay duraklı Karaköy meydanı. Mescidin ilersindeki dar sokak, o zamanlar Domuz sokağı diye anılır ve buradaki dükkanlarda gayrimüslimlere domuz eti satılırdı Yıllar sonra kapalı durak kaldırılıp meydan genişletilmiş. Resmin sağındaki tahta minareli küçük cami bir dönem nakil bahanesiyle yıktırılmış ve bir daha izine rastlanmamıştır Karaköy mescidi ve önündeki kapalı tramvay durağı Meydan genişletmesi sırasında yıkılan tek katlı mağazalar binası. İleride soldan Perşembe Pazarı'na, öndeki sokaktan ise, dolmuş kayıkların kalktığı Kum İskelesi'ne gidiliyor Azapkapı ile Arapcamii arasındaki eski kömür tevzi (dağıtım) yeri. Asya yakasındaki kömür dağıtım merkezi ise Hasanpaşa'da idi Günümüzde Kadıköy vapur iskelesinin bulunduğu noktadan çekilmiş haliyle Rıhtım caddesinin eski günlerdeki durumu Harbiye'de, Nişantaşı ve Şişli yol ayrımı noktası. Sağdaki yeraltı tuvaletleri halen mevcut Şişhane meydanı ve Tepebaşı'ndan gelip Bankalar caddesine dönen tramvay yolu Taksim'den Harbiye'ye giden yol ve meydan haline getirilecek olan boş alan. Tramvaylar, Taksim anıtı etrafından dönüyor Taksim meydanının düzenlemeden sonraki durumu Sağda Sıraselviler, sol ilerde Cumhuriyet Caddesi başlangıcı. Sol arka fonda, o günlerde m2 fiyatı 110 liradan satılan Talimhane arsaları.. Öndeki bina ve arsa Sular İdaresi'ne ait. Sağ arka fonda Kontinental mağazası ile Taksim Kışlası görülüyor (1930) 70'li yıllara ait bir Taksim fotoğrafı (niye kimse yok?) Dolmabahçe'den Taksim'e çıkan yolun eski halini gösteren çok ilginç bir resim. İnönü stadının bulunduğu yerde görülen binalar, saray koruma taburu koğuşlarıdır Solda, 144 no.lu tramvay ile Şişhane'den Tepebaşı'na çıkan yolcular, sağda Galasaray kavşağı Şişhane'den Karaköy'e inen Bankalar Caddesi'nin, 50'li yılların sonundaki görünümü. Cadde ismini, yolun devamındaki Merkez, Osmanlı ve İş Bankası binalarından almıştır Bilet parası vermemek için Karaköy'den Tünel'e yürüyerek çıkmak isteyenlerin kullandığı dik Yüksekkaldırım merdivenleri Dolmabahçe Bezmialem Valide Sultan ile Fındıklı Molla Çelebi camiileri önünden geçen sahil yolu. Tek parti döneminde, Taksim meydanını genişletmek amacıyla yıktırılan Taksim Kışlası'nın 1942 yılındaki hali (Osmanlıca 'Beyoğlu'nda Taksim kışlası' yazmakta Kadıköy Altıyol'da Söğütlüçeşme caddesi ve Kadıköy'e dönen tramvay yolu 14.Kasım.1966'da, tramvayların Kadıköy yakasındaki son seferi Kadıköy Rıhtım caddesinde bir resmigeçit töreni 1930'larda şık giyimli Kadıköy sosyetesinin vapurdan dağılış fotoğrafı Henüz itfaiye binası yıkılmadan önce Üsküdar meydanının denizden görünümü İst. 0044 plakalı Hususi otomobil, bir zamanlar Pendik'teki tek istasyondan benzin alıyor Ortadan kapılı son model sarı tramvaylardan 4 hat no.lu Bostancı ve 12 hat no.lu Üsküdar tramvayı harekete hazır bekliyor 1950 yılında Üsküdar iskelesi ve Üsküdar Meydanı'nın helikopterden çekilmiş resmi. Ortada görülen yapı Mihrimah Sultan camii 40'lı yıllarda Üsküdar Meydanı'nda Üsküdar-Kadıköy tramvaylarının son durağı ve müşteri bekleyen damalı taksiler. Soldaki bina itfaiye merkezi, ortadaki ise Üsküdar iskelesi Üsküdar-Kadıköy tramvayı Tunusbağı mevkiinde Üsküdar'a doğru yokuş iniyor Üsküdar Fıstıkağacı tramvay ihtiyari (isteğe bağlı) durak levhası. Mecburi duraklarda ise yolcu olsun olmasın mutlaka durulurdu Cumhuriyetin 10. yılı kutlamaları için köprünün ortasına kurulan zafer takı Galata köprüsünden geçen tramvay, at arabası ve otomobiller (1935) 60'lı yıllarda Galata köprüsü. Galata Köprüsü'nün Eminönü ayağında duran miğferli polis memuru, o dönemde oldukça rahat olan trafiği düzenlemeye çalışıyor Bir Cumhuriyet bayramı kutlaması için köprünün Eminönü ayağına kurulan zafer takı 1931 yılında belki bir Kurban bayramı öncesi celep ve koyunlar Unkapanı Köprüsü'nü rahatlıkla geçmekte. Fonda Azapkapı ve tersane binasının eski hali gözüküyor. Bir resmi bayram arifesinde Divanyolu caddesi ve atlı çöp toplama arabası Sokaklarda çöp toplayan başka bir çöpçü ve atlı çöp arabası 1931 yılı sonbaharında, bir yağmur sonrası Aksaray meydanı göl. Fonda Valide Camii, solda ünlü Şekerci Sokağı Aksaray'da Vatan caddesinin başlangıcı. Arkada Valide Sultan camii Sağda Beyazıd'dan inen cadde, aşağıda Vatan ve Millet caddesi olarak ikiye ayrılıyor. Solda Saraçhanebaşı ve İstanbul Belediyesi binası 1969 yılında Aksaray meydanında 6x6 ebadında bizzat çektiğim (negatifi bozulmaya başlamış) bir fotoğraf 9. Eylül.1927 tarihinde postalanmış bu Bahçekapı kartpostalında, Eminönü meydanını Sirkeci'ye bağlayan cadde görülüyor Tek parti döneminde çekilen bu fotoğrafta ilgi çekmesi gereken en önemli detay, İstanbul Üniversitesi ana giriş kapısı üzerinde yer alan Osmanlıca 'Daire-i Umur-u Askeriyye' yazısı ile tuğranın alçı ile kapatılarak latince 'İstanbul Üniversitesi Binası' yazılması Menderes döneminde meydandaki bulvarın genişletilmiş hali. Üniversite giriş kapısı üzerindeki alçı kazınarak, orijinal yazı yeniden meydana çıkarılmış 1958'de çekilen bu fotoğrafta görülen bulvar, 1960 ihtilali sonrasında (tramvay gibi) subayların hışma uğrayacak; ortadaki yeşil göbek kaldırılıp, tüm meydanı kaplayan çirkin bir duvar seti oluşturulacaktır Çemberlitaş'ta trafiğin az olduğu yıllar.. Cadde ortasındaki açık tramvay durağında vasıta bekleyenler ve at arabası Henüz troleybüslerin çalıştığı, taksi ve dolmuşların damalı şeritle dolaştığı dönem (Sanırım 70'li yıllarda dolmuşlara düz sarı şerit taşıma zorunluluğu getirildi) Eminönü ile Unkapanı arasında Yağ iskelesi diye anılan yük tekneleri iskelesi Eminönü'den Bahçekapı'ya giden cadde köşesi. Fonda Gümrük binası Beyazıd kulesinden Kazlıçeşme istikametinde çekilmiş bir fotoğraf 60'lı yıllarda Fatih'de Akdeniz caddesi ile Halıcıoğlu caddesinin kesiştiği kavşakta meydana gelmiş bir kaza Aynı kazanın değişik açıdan görünümü Beyazıd'tan Aksaray'a inen ana caddenin sağında Laleli, aşağıda ise Valide Sultan Camii Cumhuriyetin ilk yıllarında Sirkeci Meydanı 30'lu yıllarda Sirkeci tramvay durağı ve iskelesi Ünlü fotoğraf ustası Ara Güler'in çok bilinen resimlerinden biri. Karlı havada Edirnekapı -Bahçekapı tramvayı, önündeki at arabasının geçişini bekliyor Aksaray'ı alt Topkapı'ya bağlayan ve Menderes döneminde yapılan Vatan Caddesi (zaten yeni ismi Adnan Menderes caddesi'dir) Millet caddesinin sur dışındaki devamı olan ve Edirne'yi İstanbul'a bağlayan anayol (Londra asfaltı) Vatan caddesinin sur çıkışı Aksaray meydanı ve devamında Beyazıd'a (1960 ihtilalinden sonraki ismiyle Hürriyet Meydanı'na) çıkan Ordu caddesi başlangıcı Barbaros bulvarının genişletmeden sonraki hali. Köşede Beşiktaş Sinanpaşa camii Barbaros bulvarının bitmiş ve asfaltlanmış hali. Solda, Beşiktaş iskelesine doğru giden bir arabalı vapur Galata Köprüsü'nün Haliç tarafından çekilmiş kartpostal resmi