X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Uzmanlardan "Sahur" Uyarısı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Uzmanlardan "Sahur" Uyarısı

  • Giriş Tarihi: 16.6.2015 15:58 Güncelleme Tarihi: 17.6.2015 11:55

Halk Sağlığı Müdür Vekili Dr. Ayşin Ertuğrul, Ramazan ayında oruç tutacak olanlara tavsiyelerde bulunarak, “Sakın sahur öğününü atlamayın” dedi.
Yeterli ve dengeli beslenmenin Ramazan ayında da sürdürülmesi için günün oruç tutulmayan bölümünde en az üç öğünü tamamlamak ve sahur öğününü atlamamak gerektiğini belirten Dr. Ayşin Ertuğrul, “Sahurda sadece su içerek niyetlenmenin veya gece yatmadan önce yemek yemenin zararlı olduğu unutulmamalıdır. Çünkü bu beslenme tarzı yaklaşık 12 saat olan açlığı 17-18 saate çıkarmaktadır. Bu da açlık kan şekerinin daha erken saatlerde düşmesine ve buna bağlı olarak günün daha verimsiz geçmesine neden olmaktadır. Bu durumun aksine eğer sahur öğünü, ağır yemeklerden oluşursa gece metabolizma hızı düştüğü için yemeklerin yağa dönüşme hızı ve kilo alma riski artmaktadır. Bu nedenle sahura mutlaka kalkılmalı ve çorba, sebze ve kurubaklagil yemeklerden oluşan bir öğün tercih edilmelidir” diye konuştu.
Dr. Ayşin Ertuğrul şu bilgileri verdi: “Sahur yemeğinde süt, yoğurt, peynir gibi besinlerden oluşan hafif bir kahvaltı yapılmalı ya da çorba, sebze ve zeytinyağlı yemeklerden oluşan bir öğün tercih edilmelidir. Ancak gün içerisinde aşırı acıkma problemi olanların midenin boşalma süresini uzatarak acıkmayı geciktiren kuru fasulye, nohut, mercimek, bulgun pilavı gibi yemekleri tüketmesi, aşırı yağlı, tuzlu ve ağır yemekler ile unlu gıdalardan uzak durulması uygundur.”