Küresel kriz ve ardından patlak veren doğal afetler yüzünden kan kaybı yaşayan Japon markaları, yeniden doğuşun çaresini eksen değiştirmekte buldu. Bu olumsuzlukların yanı sıra Japon Yeni'nin tarihi seviyelere yükselmesiyle global pazarlarda rekabet avantajını kaybeden Japon devleri, Türkiye'nin de aralarında bulunduğu gelişmekte olan pazarlarda büyümeye odaklandı. Japon otomotiv markaları, gelişmekte olan pazarların üretim maliyetlerini aşağıya çekip, satışlarını artırmayı planlıyor.
Direksiyon Türkiye'ye kırıldı
Toyota, Honda ve Nissan gibi dev Japon firmaları Türkiye'nin de aralarında bulunduğu ülkelerin rollerini şimdiden artırmaya başladı. Bu strateji doğrultusunda Toyota, Türkiye fabrikasında düğmeye basarak, 2013'ten itibaren yeni Corolla ve orta sınıfta yepyeni bir aracın üretimini yapacağını açıkladı. Bu sayede hem iç pazarda daha fazla büyümeyi hem de Avrupa dışında Türkiye üzerinden Kuzey Afrika, Ortadoğu ve Türki Cumhuriyetler'e açılmayı planlıyor. Honda da Türkiye'de yeni Civic Sedan'ın üretimine başlamayı, ardından yepyeni bir araç için düğmeye basmayı kararlaştırdı.
büyümek için yatırım şart
Japon dev Nissan'ın Başkanı Carlos Ghosn ise daha önce yaptığı açıklamada, Avrupa'nın parlayan yıldızı olan Türkiye'de büyümek için üretim yapmanın şart olduğunu açıklamış, bu konuda adımlarını hızlandırdıklarını kaydetmişti. Tokyo Fuarı'nda 'yeniden doğuş' sloganlanlarıyla dünyaya mesaj veren Japon markalar, gelişmekte olan ülkeler dışında, büyüme hedeflerini gerçekleştirmenin yolunu elektrikli ve alternatif yakıtlı araçlarda görüyor.
Geleceğin araçları Tokyo'da buluştu
Otomotivin geleceğiyle ilgili ipuçları içeren ender fuarlardan Tokyo, bu yıl 42'nci kez kapılarını açtı. Anateması 'Hareket dünyayı değişterebilir' olan fuarda otomobillerin sadece ulaşım aracı olmadığı artık çevre, güvenlik ve enerji alanlarında da yeni çözümler sunduğu ortaya konuluyor. 12 ülkeden 176 firmanın buluştuğu Tokyo Fuarı'nda 26 dünya prömiyeri yapılıyor. Fuarda 14 Japon şirketi 15 markası, 20 yabancı üretici de 24 markasıyla yer alacak.
Avrupalı devler geri döndü
İki yıl önce düzenlenen Tokyo Otomobil Fuarı'na küresel kriz nedeniyle katılmayan Avrupalı markalar, Japonya'ya yeniden döndü. Japon markaların gövde gösterisi yaptığı fuarda, Avrupalı markalar da yerini aldı. Bu yılki fuara Audi, Porsche, Volkswagen, Peugeot, Citroen, Renault, Smart, BMW, Mini, Range Rover, Mercedes Benz, Jaguar gibi Avrupalı markalar katıldı.
Fun-Vii, 4 tekerlekli akıllı telefon gibi
Fuardaki en sürpriz konsept otomobil Toyota'dan geldi. Otomobilin adının sonundaki "Vii" ifadesi, "Vehicle interactive internet" kelimelerinin baş harflerinden oluşturulmuş. Üç kişilik otomobil kişiselleştirme konusunda devrim yaratıyor. Yeni konsept, adeta 4 tekerlekli bir akıllı telefon gibi. Toyota Fun-Vii'de Facebook hesabındaki profil fotoğrafını değiştirir gibi, otomobilin iç ve dış tasarımındaki görüntüleri değiştirmeniz mümkün. Aracın dış gövdesini ister tuttuğunuz takımın renkleri ister sevgilinizin fotoğrafıyla süsleyin.