En çok satan değil en sevilen olacak
Kurulduğu günden bu yana geçen 45 yılda dünyanın en büyük üreticileri arasına giren Güney Koreli Hyundai'nin hedefi en çok satan değil, en çok sevilen marka olmak. Hyundai Uluslararası Operasyonlardan Sorumlu Başkan Yardımcısı Seung-Tack Kim, markanın hedeflerini şöyle anlattı:
Önümüzdeki 5 yıl için hedefleriniz nelerdir?
Adetsel büyüme yerine kalitede büyümeyi hedefliyoruz. Dünyanın en çok satan markası olma gibi bir arzumuz bulunmuyor. Biz dünyanın en çok sevilen ve arzu edilen markası olmayı hedefliyoruz. Bu hedeflere ulaşmak için çok çalışıyoruz. Haftanın 6 günü mesaideyiz. Tatil bile yapmıyoruz. En değerli markalar sıralamasında 7'nci sıradayız. 2015'de ilk 4'te olmayı istiyoruz.
Üretimi artırmaya yönelik bir yatırım planınız var mı?
Grup olarak global üretim rakamımız yaklaşık 7 milyon adet. Brezilya'da ki fabrikamız bu dönemde açtığımız son fabrikamız. Önümüzdeki 5 yıl içinde yeni bir fabrika düşünmüyoruz. Daha çok kaliteyi geliştirmeye odaklanacağız. Diğer markaları her yönüyle inceliyoruz ama kendi stratejilerimize sadık kalıyoruz. Elimizde ki platform sayımızı 6'dan 4'e indirerek pla
Ortaklık planımız yok
Son dönemde markalar arası birleşmeler trendy, ama biz kendi yolumuza bakıyoruz. Parça ve teknoloji gelişimi için daha önce Bosch ile yaptığımız gibi ortaklıklar düşünebiliriz. Ayrıca bu ortaklıklar uzun süreçlerdir. Gelecekte böyle bir durum söz konusu olursa ayrıntılarıyla inceleyip değerlendirebiliriz.
En genç otomotiv markası
Hyundai, 1967'de İngiltere'den kit halinde gelen Ford Cortina modelinin montaj üretimine başladı.
1974'te Güney Kore'nin ilk otomobili Pony üretildi.
1976'da Pony, Ekvador'a ihraç edilmeye başlandı.
Hyundai, tamamen kendisine ait ilk modeli olan Excel'i 1985'te üretti.
1991'de ilk motorunu geliştirdi.
1997'de Avrupa'daki ilk fabrikasını Türkiye'de açtı.
1998'te Hindistan fabrikası faaliyete geçti.
2000'de Kia markasını bünyesine kattı. Hyundai Motor Grubu kurdu.
2002'de Çin fabrikası açıldı.
2003'te Almanya'da Ar-Ge merkezi faaliyete geçti.
2005'te ABD'deki Alabama fabrikası üretime başladı.
2008'te Hindistan ve Çek Cumhuriyeti'nde fabrikalar açıldı. Ayrıca, Çin'de ki ikinci fabrika hizmete girdi.
2010'da Rus fabrikası üretime başladı.
2012'de Brezilya ve Çin'deki üçüncü fabrikanın temeli atıldı.