X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Dönemin en lüks aracı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Dönemin en lüks aracı

  • Giriş Tarihi: 24.10.2013 13:19

İsmet İnönü'nün cumhurbaşkanlığı döneminde kullandığı 1936 model makam aracı ilk kez görücüye çıktı.

İkinci cumhurbaşkanı İsmet İnönü'nün makam aracı olarak bir süre kullandığı 1936 model otomobil, İzmir'deki Otomobil, Hafif ve Ağır Ticari Araçlar Fuarı'nda görücüye çıktı.

Markaların son modellerini tanıttığı fuarda, İzmir Klasik Otomobilciler Derneği de 21 klasik aracı otomobil tutkunlarının beğenisine sundu. Fuarın nostalji köşesindeki otomobiller arasında yer alan en yaşlı otomobil, bir dönem Cumhurbaşkanlığı'nda görev almasıyla dikkati çekiyor.

İzmir Klasik Otomobilciler Derneği Başkanı Birol Akgöz, AA muhabirine yaptığı açıklamada, dernek olarak üyelerine ait klasik değerleri halkla buluşturarak tutkunun devamını sağlamak amacıyla fuarlara katıldıklarını söyledi.

Klasik otomobil tutkusunun pahalı bir tutku olduğunun farkında olduklarını dile getiren Akgöz, dernek üyelerinin birçoğunun bu işin mekanik ustaları ya da koleksiyoncu olduğunu ifade etti.

Akgöz, her klasik aracın başlı başına bir değer olduğunu belirterek, "Yaşı itibariyle en özellerden biri Ford marka olan. 1936 model, Amerikan üretimi. Çok güzel bir geçmişi var. İsmet İnönü makam aracı olarak kullanmış. Hangi tarihlerde kullandığına dair kesin bilgimiz yok" diye konuştu.

Köşk'teki görevinden sonra aracı, Bornova'da yaşan İzmir'in köklü ailelerinden birinin sahiplendiğini anlatan Akgöz, "Turgut Özal da İzmir'e geldiğinde nostaljik amaçlı binmiş. Şimdi bir şirketler grubunun müzesinde" dedi.

"ZAMAN ŞARTLARINA GÖRE İÇİ MUHTEŞEM FERAH"

Otomobilin konfor yönünden bugünün şartlarıyla kıyaslanmaması gerektiğini belirten Akgöz, şöyle konuştu:

"Araç 8 silindir ve düz vites. Klima, ABS gibi özellikleri yok. O zaman şartlarına göre içi muhteşem ferah. Tam bir makam aracı. Dönemin en lüks aracı. Zırhlı değil. Bu araç ilk kez sergileniyor. Döşeme kumaşı orijinaline uygun peluş. Araç çalışır halde. 4 vites. Orijinal klaksonu çalıyor. Hız limiti 150 kilometre ama tabii şu anda bu hızı göremez".

Akgöz, klasik bir aracın orijinaline uygun toplanabilmesi için 50 bin dolardan fazla paranın gözden çıkarılması gerektiğini sözlerine ekledi.

Araç, 27 Ekim'de sona erecek fuar boyunca görülebilecek.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.