X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER "ÖTV artışı, satışı geriletecek"
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

"ÖTV artışı, satışı geriletecek"

  • Giriş Tarihi: 1.1.2014 17:55

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt, Otomotiv sektöründeki ÖTV artışını değerlendirdi.

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt, "Otomobillerdeki ÖTV oranlarını 1600 cc ve altında yüzde 40'tan yüzde 45'e, 1600 cc ve 2000 cc arasındaki otomobillerde yüzde 80'den yüzde 90'a, 2000 cc ve üzerindeki otomobillerde ise yüzde 130'dan yüzde 145'e yükselten kararın sektörümüzdeki satış adetlerini gelecek yıl 500-600 binler seviyesine gerileteceğini öngörüyorum."

Bozkurt, yeni binek otomobil alımında ödenen Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) oranlarındaki artışa ilişkin yaptığı yazıyı açıklamada, otomobillerdeki ÖTV oranlarını 1600 cc ve altında yüzde 40'tan yüzde 45'e, 1600 cc ve 2000 cc arasındaki otomobillerde yüzde 80'den yüzde 90'a, 2000 cc ve üzerindeki otomobillerde ise yüzde 130'dan yüzde 145'e yükselten kararın sektördeki satış adetlerini gelecek yıl 500-600 binler seviyesine gerileteceğini öngördüğünü belirtti.

Sektör için kritik sınır olan 700-800 bin altı satışlara ulaşmaları durumunda giderlerin karşılanmasında sıkıntı yaşanabileceğine dikkati çeken Bozkurt, "Kendi sektörümüz ve bağlantılı sektörler ile birlikte tüm markaların satışların gidişatına göre bir dizi önlemler almaları da gündeme gelebilir" dedi.

Kurlardaki yükselişin yanında ÖTV artışı ve Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu'nun (BDDK) otomobil kredilerine getirdiği düzenlemeyi, cari açığın azaltılmasına ve tasarrufa yönelmesine yönelik bir uygulama olarak gördüğünü ifade eden Bozkurt, şunları kaydetti:

"Bugün ülkemizdeki vergilerin yüzde yüzde 20'sini otomotiv ve otomotivle bağlantılı sektörler oluşturuyor. Sektörümüz başta olmak üzere ekonomimizdeki yavaşlatma ve soğutma çalışmaları aynı zamanda istihdamı da doğrudan etkileyebilecektir. Tasarruf ve cari açığın azaltılmasına yönelik bu uygulamaların sonuçlarını birlikte göreceğiz. Toyota ve sektörümüzdeki tüm markalar 2014 yılı için belirledikleri stratejilerini yeniden gözden geçireceklerdir. Dileğim otomotiv sektörü başta olmak üzere tüm sektörlerin, 2014 yılını olumsuz bir durum olmadan geçirmeleridir."

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.