X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER ESP, bütün arabalarda artık zorunlu
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

ESP, bütün arabalarda artık zorunlu

  • Giriş Tarihi: 7.5.2014 01:30 Güncelleme Tarihi: 7.5.2014 11:46

AB müktesebatı kapsamında Kasım ayında itibaren tüm binek ve hafif ticari araçlarda ESP ile lastik basınç kontrol sisteminin kullanılması zorunlu oluyor.

İlk kez 1990'lı yıllarda sadece üst sınıf otomobillerde kullanılmaya başlanan elektronik denge sistemi (ESP), araçların yolda kaymasından kaynaklanan kazaların yüzde 80'ini önleyip, hayat kurtarınca yaygınlaştı.

AVRUPA BİRLİĞİ ÖYLE DİYOR

Günümüzde satılan araçların çok büyük bölümünde kullanılan ABS ve ESP sistemleri, ülkemizde kasım ayından itibaren zorunlu hale geliyor. Avrupa Birliği uyum yasaları çerçevesinde binek otomobiller ve 1.3 tonun altındaki hafif ticari araçlarda zorunlu hale gelecek ESP dışında, aynı şekilde lastik basınç kontrol sistemi de standart donanıma eklenmek zorunda.

ESP ve lastik basınç kontrol sistemi ülkemiz pazarında satılan araçların önemli kısmında üst donanım paketlerinde sunuluyor. Bugün için özellikle hafif ticari araçlarda isteğe bağlı olarak alınabilen ve pek tercih edilmeyen bu iki sistem zorunlu hale gelince en alt donanımda bile kullanılacak.

MALİYETİ 1.500 LİRA

ESP'yi standart donanıma eklemenin maliyeti ortalama bin TL'yi bulurken, lastik basınç kontrol sistemi içinse yaklaşık 500 TL ödemek gerekecek. Her iki güvenlik donanımının araç başına maliyeti ortalama satış fiyatının yaklaşık yüzde 3'ünü bulacak.

GÜVENLİ SÜRÜŞ LASTİKTE BAŞLIYOR

Standart hale getirilen lastik basınç kontrol sistemi, özellikle ticari araçlarda hayati önem taşıyor. Sürücü lastik basınçlarındaki azalmayı veya patlayan lastiği ekranında anında görüp, gerekli müdahaleyi yapabiliyor. Tam yüklü ticari araçlardaki devrilmelerin önemli kısmı, lastik basınçlarındaki sorundan kaynaklanıyor.

ESP HAYAT KURTARIYOR

Elektronik Stabilite Programı (ESP), sadece kaygan yollarda değil, taşıtların virajlara çok hızlı girdiği durumlarda da yolda kalmasına yardımcı olarak çoğu zaman ciddi sonuçlar doğuran kayarak yoldan çıkma ile sonuçlanan kazaları önlüyor. Araç üzerinde her zaman aktif durumda olan ESP sistemi, işlemcisi ESP sensörlerinden gelen bilgiyi saniyede 25 defa kontrol ediyor ve aracın gerçek yönünden saptığı veya kritik bir durum olup olmadığını hesaplıyor. Sistem araç tekerlerine giden motor gücünü azaltıyor, dengeyi sağlamak için her araç tekeri ile farklı frenleme gerçekleştiriyor ve aracı yolda tutuyor.

kalan karakter 1000

hakan hakan

Valla haber izlemeye korkuyorum yeni yeni seyler cikiyor..biktim :(

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır0
cevapla 08.05.2014 00:29
maske maske

bu işleri neden avrupa birliği istiyorki. türk milletinin kafası çalışmıyormuki bu kadar yasak ve uygulama varken bunlar göz ardı edilip avrupa birliğinin adı veriliyor.

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır0
cevapla 07.05.2014 10:09
vatandas vatandas

bizim araba 78 model ne yani şimdi yeni araba mı alacağız ???

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır1
cevapla 07.05.2014 08:52
fvz fvz

araçalrın 3 te biri muayenesiz.muayenede gökteki yıldızları istersen ne beklenir ki? lüks araçlar dahil araçların çoğu kabak lastikle dolaşıyor. ondan sonra göze sürme çekme babından yok güvenlik tedbiri artacakmışbütün bunların sorumlusu arabaları üzerindeki yüksek vergilerle erişilmez kılan ve bunu sürdürenlerdir.insan ucuz olunca araba ve dogal olarak parçasının pahalı olmasında mahsur görmüyorlar.

Aynı Görüşte misiniz?
evet4
hayır0
cevapla 07.05.2014 08:31

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.