X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Kia c'eed'de ekonomi % 35 arttı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Kia c'eed'de ekonomi % 35 arttı

  • Giriş Tarihi: 31.8.2015 10:07
Kia c'eed'de ekonomi % 35 arttı
Kia c'eed'de ekonomi % 35 arttı

Kia'nın popüler modeli cee'd yenilendi. 1.6 litre CRDI dizel motor, 128 PS'den 136 PS'ye motor gücündeki artış, 7 ileri DCT şanzıman ve %35'e varan yakıt ekonomisi, yenilenen cee'd'de en önemli değişiklikler olarak dikkat çekiyor.

Kia'nın yenilenen cee'd modeli önemli değişikliklerle otomobil tutkunlarının karşısına çıkıyor. Beş kapılı cee'd hatchback ve Sportswagon modellerinde uygulanan yeniliklerle, cee'd'in iç ve dış tasarımı heyecan verici yepyeni bir görüntü kazandı. Ayrıca güvenliği ve konforu artıran, kullanımı kolaylaştıran değişiklikler devreye alındı.

Aracın ön tarafında, "kaplan-burnu" ızgara geleneğinin yanı sıra şık ön farlar ve entegre sis farları kullanıldı. Yapılan değişiklikler arasında, daha sivri ve geniş bir tampon, krom sis far çerçeveleri ve oval şekilli yeni bir ızgara bulunuyor. Tekrar şekillendirilen arka tamponlar ve spor görünümlü reflektörler aracın görünümüne güç kazandırdı. 16 ve 17 inç büyüklüğündeki şık, alaşım jant tasarımı bütün modellerde yer alıyor.

İç tasarımda ince değişiklikler

KIA cee'd'in yüksek kalitedeki kabini, birkaç ince dokunuş ile daha modern bir görünüm ve his kazandı. Sürücü için tasarlanan gösterge panosundaki çerçeveye, merkezdeki hava kanallarına ve araç panelinin üst kısmının etrafına krom çizgiler eklendi. Ortada yer alan kemer panel, daha şık bir görünüm için çizik önleyici parlak bir siyahla kaplandı. Ayrıca, vites kolunun alt kısmının etrafına, kapı kulplarına ve panelde yer alan ısı kontrolü düğmeleri gibi belli başlı bölgelere başka krom detaylar da eklendi.

Makyajlı cee'd'in dizel versiyonlarında ise gürültü ve titreşim minimize edildi. Halı ve havalandırma sisteminde, ilave gürültü emme malzemeleri kullanıldı. Motor titreşimini önlemek ve kabindeki sessizliği korumak amacıyla, gösterge panosuna, titreşimi iki kat daha fazla önleyen köpükler ilave edildi. Ayrıca bütün dizel motorların motor bloğunda, karter kapağında ve dizel partikül filtresinde gürültü emen malzemeler kullanıldı.

1.6 litre CRDI dizel motor yeniden geliştirildi

Dizel cee'd, özellikle Avrupalı kullanıcılar arasında popülerliğini korumaya devam ediyor. 1.6 litre CRDI dizel motor, yeni modelde de kullanılmak üzere yeniden geliştirildi. Geliştirilmiş cee'dler yüksek güçlü 1.6 CRDI motoru, artık (128 yerine) 136 PS ve (265 Nm yerine) 300 Nm tork üretiyor.

Yeni 7 ileri vites DCT ile % 35'e varan yakıt ekonomisi

Yenilenen cee'd'de 7 ileri DCT şanzıman ile %35'e varan yakıt ekonomisi elde ediliyor. Sadece daha yüksek performanslı 136 PS'lik 1.6 litre CRDI dizel motorlu modellerde bulunacak olan yepyeni yedi vites çift kavrama şanzımanı (DCT) ile geliştirilmiş cee'd, ikinci bir yeni teknolojiyi de beraberinde getiriyor. KIA'nın yeni DCT teknolojisi, daha önce kullanılan altı vitesli tork çevirici otomatik vitesin sahip olduğundan daha yüksek bir kapasite ile, cee'd'de bulunan modifiye edilmiş motorun modifikasyon sonucu yükselen tork çıkışını da karşılayabiliyor. KIA'nın yeni DCT'si, düşük yakıt tüketimi sağlayarak manuel mod tercihinde spor bir sürüş keyfi, otomatik mod seçeneğinde ise konfor ve akıcı bir sürüş sağlayacak şekilde geliştirildi.

Yeni DCT ile kullanıcılar, yakıttan tasarruf etmenin yanı sıra, standart bir otomatik viteste olduğundan daha hızlı vites değiştirebilecekler. Yeni DCT donanımına sahip 1.6 litre bir CRDI motoru, sadece 109g/km karbondioksit yayıyor. Bu rakam, daha önceki motorlarda ve altı vitesli otomatik viteslerde 145g/km seviyesinde bulunuyordu. cee'd modelleri, altı manuel vitesli olarak da sunulmaya devam edecek.

Geliştirilmiş sürüş, konfor ve yol tutuş

Bodrum'da test ettiğimiz yeni dizel otomatik araç hem performans hem de ekonomi açısınden oldukça tatmin ediciydi. Aracın sürüş, konfor ve yol tutuşu özelliklerini geliştirmek için, süspansiyon ve şaside de bazı değişiklikler yapılmış. Virajlarda frenin içteki tekerleğe uygulanmasıyla ortaya çıkacak savrulmayı azaltacak yeni bir tork vektörleme sistemi eklenmiş. Ayrıca ön tekerlek geometrisinde yapılan değişiklikler de manevra hissini geliştirilmiş. Süspansiyondaki titreşim de minimuma indirilerek, sürüşe elverişsiz yüzeylerde sürüş konforu artırılmış. Ayrıca yol gürültüsünün azaltılması amacıyla daha önce kullanılan katı stabilizörler yerine, içi boş stabilizör çubuklarının kullanıldığı belirtilmekte.

cee'd, 2014'ten beri Avrupa genelinde 75.000'in üzerinde satarak, hala KIA'nın en çok satan araçları arasında yer alıyor. KIA dokuz yıl önce Avrupa pazarında satışa sunduğu cee'd'in, mayıs ayında 1.000.000.'sunu üreterek önemli bir dönüm noktasına ulaştı.Yenilenen cee'd, KIA'ya özel 5 yıl ve 150.000 km garantisiyle yetkili satıcılarda yerini aldı.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.