X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Üç farklı motor ilk kez aynı gövdede
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Üç farklı motor ilk kez aynı gövdede

  • Giriş Tarihi: 1.3.2016 16:18
Üç farklı motor ilk kez aynı gövdede
Üç farklı motor ilk kez aynı gövdede

, 86’ıncı ’nda yepyeni bir modelinin dünya prömiyerini gerçekleştirerek tüm zamanların en yenilikçi alternatif yakıtlı otomobil serisine öncülük etti. Güncel modellerinde olduğu kadar gelecekteki ürünlerinin inovatif yeniliklerini de artıran Hyundai, hibrid, plug-in benzinli hibrid ve elektrikli motorları sadece tek bir model çatısı altında buluşturdu.

Her geçen gün artan akaryakıt fiyatları ve aynı zamanda doğaya karşı sorumluluklar göz önüne alınarak geliştirilen , tamamen yeni bir platform ve esnek motor özellikleri sayesinde eğlenceli bir sürüş sağlıyor. Hibrid, elektrikli ve şarjlı elektrikli olmak üzere aynı gövde tipinde üç farklı elektrikli motoru dünyada sunan ilk otomobil olan IONIQ, düşük seviyeden sıfır emisyona kadar uzanan üstün sürüş deneyimi vaad ediyor.

Geleceğe yönelik etkileyici tasarımıyla Hyundai'nin geleneksel çizgilerine bambaşka bir bakış açısı getiren IONIQ, hibrid sınıfına üstün bir yakıt ekonomisi sunuyor. IONIQ, sınıf liderliğini hedeflediğinden, yakıt verimliliği haricinde konforlu iç mekanı, çekici tasarımı, eğlenceli sürüş özellikleri ve üst düzey donanımlarıyla da öne çıkıyor. Hyundai'nin 'ndaki en önemli yeniliği olan IONIQ, segmentindeki güncel Hyundai modellerinden yüzde 25 daha hafif bir gövdeye sahip. Bu sayede daha ekonomik bir tablo çizen otomobil, günümüzün mobilite ihtiyaçlarına da son derece etkili bir alternatif.

IONIQ Hybrid'de yeni geliştirilen 1.6 GDI dört silindirli Kappa benzinli motor ve son teknoloji lityum-iyon polimer batarya bulunuyor. Benzinli motor 105 beygir güç ve 147 Nm tork üretirken bataryanın gücü ise 32 kW. Bu kombinasyon ile yüzde 40 termal verimliliğe ulaşıp rakiplerine kıyasla en iyi rakamı sunan IONIQ Hybrid, ortalama km başına 79 g'lık CO2 emisyonuyla da dikkat çekiyor.

Şarjlı IONIQ Plug-in ise Hybrid gibi 1.6 GDI benzinli motorla 45 kW'lık elektrikli motoru bir arada sunuyor. IONIQ Plug-in sadece elektrikli motorla 50 km'nin üstünde menzil sunuyor.

IONIQ Electric ise 88 kW (120 HP) gücündeki elektrikli motor ile 250 km'den fazla yola yapılabiliyor ve 165 km/s maksimum hıza çıkılabiliyor. Sadece elektrikli olduğu için sıfır emisyonla çevreye zarar verilmiyor. Yeni geliştirilen çift kavramalı 6 ileri DCT şanzımanla donatılan otomobil, oldukça iyi bir yakıt ekonomisi sağlarken aynı zamanda keyifli ve konforlu bir sürüş vaad ediyor.

Modern dizaynı ve geriye doğru uzanan göz kamaştırıcı hatlarıyla gelecek nesil Hyundai otomobillerinin nasıl olacağı sorusuna da cevap vererek heyecan uyandıran IONIQ, geleneksel akıcı tasarım felsefesinin evrim geçirmiş hali olarak kabul ediliyor. IONIQ, coupe-benzeri siluetiyle de dikkat çekiyor. Hava akışını yönetmek için geliştirilen tasarımı sayesinde sınıfındaki en aerodinamik otomobillerinden biri olarak öne çıkıyor. Sadece 0.24 gibi olağanüstü bir Cd değeri sunabilen otomobil, bunu aktif ve pasif aero özellikleriyle birleştiriyor.

Müşterilerinin çeşitli yaşam tarzlarına uygun olarak geliştirilen IONIQ, akıllı telefon kullanıcılarının büyük çoğunluğu için Catering, Apple CarPlay ve Android Auto dahil olmak üzere bir çok gelişmiş konfor, rahatlık, güvenlik bağlantı özelliklerini bir arada sunuyor. 7-inç TFT bilgi ekranıyla takip edilebilen hibrid sisteminin yanı sıra multimedya ünitesi de kokpitteki bu teknolojik ekrandan yönetilebiliyor.

Yüksek teknoloji ışığında üretilen Hyundai IONIQ, yenilikçi ve geleceğe yönelik aktif ve pasif güvenlik özellikleriyle de sürücü ve yolculara maksimum koruma sağlıyor. Arka Çapraz Trafik Uyarısı ile Acil Fren, Şerit Takip/Ayrılış Uyarı ve Kör Nokta Algılama sistemleriyle herhangi bir olası kazayı önlemek için sürücüsüne yardımcı oluyor. Gövdesinin yüzde 53'ü gelişmiş yüksek mukavemetli çelikten üretilen otomobil, ayrıca sürücü için yerleştirilen diz hava yastığının yanı sıra yedi hava yastığını daha donanım listesinde bulunduruyor.

Hyundai IONIQ'in bir diğer ilk ve önemli özelliği de geri dönüşümlü malzemelerden ya da çevre dostu malzemelerin yenilikçi kullanımıyla üretilmiş olması. Örneğin, kapıların iç tarafındaki kapakları toz ahşap ve volkanik taş bileşenlerden oluşan geri dönüşümlü plastikten imal edildi. Bu geri dönüşümden elde edilen plastik malzeme, normal materyaller ile aynı kaliteyi sunarken ayrıca ağırlığı da yüzde 20 civarında azaltmaya yardımcı oluyor.

Hyundai IONIQ, yenilikçi teknolojiler aracılığıyla markanın hayata getirdiği bir model. Avrupa'da daha fazla büyümeyi hedefleyen Hyundai, satışlarına etki etmesi adına IONIQ modeline fazlasıyla önem veriyor.Hyundai IONIQ, marka adına sürdürülebilirlik stratejisinde de önemli bir kilometre taşı.

GENESİS G90

Hyundai'nin fuardaki bir diğer yeniliği ise Genesis markası oldu. Yeni ve lüks bir marka olarak hayatına devam eden Genesis, ilk modeli olan G90'ı Avrupa pazarında ilk kez görücüye çıkarak gerçekleştirilen prömiyerle ziyaretçilerin ilgisini çekmeyi başardı.

Genesis G90, dünyanın en iyi teknolojik yeniliklerini, kolaylık ve dinamik performansı en yüksek seviye ile sunarak lüks sınıfa bambaşka bir bakış açısı getiriyor. Avrupalı rakiplerinin aksine daha yüksek donanım seviyesini ve üstün konforu sunabilen G90, gelişmiş özellikleriyle üst düzey kullanıcılara hitap ediyor.

Her Genesis modelinin kendine has görsel kimliğini yansıtan Genesis Prestij Tasarım Bölümü, derin zerafet, doğal haysiyet ve üstün bir ihtişam ile modelleri tasarlayarak markaya değer kattı. G90, markanın 'Atletik Elegans' tasarım stiliyle hayata geçen ilk projesi. Dış mekandaki sofistike silueti ve uzun gövdesiyle üst düzey bir araç olduğunu hemen belli ediyor. Güçlü ve rafine tasarım unsurları aracın içinde de devam ederken en kaliteli malzemeler kullanılarak üretiliyor. Üstün rahatlık ve lüks konfor ile kullanıcılarına muhteşem bir ambiyans sağlamış oluyor.

First Class otomobil temasıyla üretilen Genesis G90, tamamen elektrikli koltuklara, ısıtmalı direksiyon simidine, head-up display iç ve dış aynalara, dünyanın ilk klinik onaylı Akıllı Postür Dik Oturma Pozisyonu Sistemine (SPC) ve VIP bir çok donanımlara ev sahipliği yapıyor.

Genesis G0, üstün konforu kadar muazzam performansıyla da dudak uçuklatıyor. Genesis mühendisleri, Almanya başta olmak üzere tüm dünyanın en meşhur yarış pisti Nürburgring'de aracı geliştirdiler. Otomobilin sportif ve dinamik özelliklere sahip olması için ayrıca Amerika'daki Mojave test merkezinde de sıkı performans testleri gerçekleştirdiler. Genesis G90, üç farklı benzinli motora sahip. V6 3.3-litre T-GDI, V6 3.8-litre GDI veya V8 5.0 litre GDI ile hem konfor hem de üst düzey motor performansı vaad ediyor.

Öncelikli olarak Kore, Çin, Rusya, Orta Doğu ve Amerika pazarlarında satılmaya başlanan otomobil yakın bir gelecekte Avrupa pazarında da satılmaya başlanacak.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.