X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Lider döndü
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Lider döndü

  • Giriş Tarihi: 21.4.2016
Lider döndü
Lider döndü

Pikap sınıfında işler karıştı! 2 yıldır sahalarda olmayan Nissan Navara yenilenerek geldi

Pikapların başlangıçta sadece yük taşıma amaçlı kullanılırdı. Son 20 yıldır çift kabinli ve dört tekerlekten çekişli pikaplar şehirlerde boy göstermeye, SUV benzeri ön görünümleri ve zenginleşen donanımlarıyla şehir leri haline gelmeye başladı. İşte bu modanın başlamasını sağlayan modellerin başında 90'ların ikinci yarısında yollara çıkan Nissan Skystar geliyordu. Skystar sonrasında yerini Navara'ya bıraktı. Son 1 yılda pikap sınıfında önemli oyuncular arka arkaya yenilendi ve bunun son örneği de Navara oldu. Yeni Navara'nın tasarımında öne çıkan özellik, doğal olarak burun tasarımı. Profil ya da arkadan bakılmadığı müddetçe büyük bir SUV gibi görünüyor. Bolca krom kullanılması da bu algıyı destekliyor. İç mekanda da ön koltuklarda oturanlarda benzer hisler oluşuyor. Kokpit tasarımı kesinlikle bir ticari araç algısına sebep olmuyor. Aslında pikap yolcularının yaşadığı en büyük sıkıntı, kasada yük olmadığında arka aksın fazlaca zıplaması nedeniyle konforun ciddi anlamda azalmasıdır. İşte burada Nissan arge için elini cebine atmış ve pikap sınıfı için gerçek bir yenilik yapmış: 5 noktadan bağlantılı ve helezon yaylı arka aks. Yani arkadan itişli lüks binek otomobillerdekine benzer bir süspansiyon yapısından bahsediyorum. Elbette şasi ve süspansiyon elemanları zorlu şartlar ve ağır yüklere dayanmak zorunda olduğu için lüks bir binek otomobil kadar konforlu değil ama yeni Navara, pikap sınıfında arka süspansiyonu en konforlu model olmayı başarıyor. Doğal olarak yolcular Navara'da çok daha huzurlu seyahat edebiliyor. Buna karşılık ön süspansiyon daha sert ve pikaplardan alışık olmadığımız şekilde daha konforsuz hissettiriyor. Arkadaki konforlu yapı yol tutuş açısından da bir sorun oluşturmuyor. Kullandığım 4 tekerlekten çekiş sistemli ve otomatik şanzımanlı versiyonda arka akstaki elektronik kontrollü kilitli diferansiyel de virajlarda ve özellikle kaygan zeminlerde süspansiyona yardımcı oluyor. Navara'nın direksiyon sistemiyse bana göre gereğinden fazla sert. Özellikle dar alanlarda manevra yapmak zorundaysanız, direksiyonu çevirmek güç harcamayı gerektiren can sıkıcı bir aksiyona dönüşüyor. 5330 mm'lik bir araçla sıkça bolca manevra yapmak gerekebiliyor. Yeni Navara'nın 2,3 litrelik dCi dizel motorunun 2 versiyonu bulunuyor: 160 HP ve 190 HP. Güçlü versiyonda çift turbo besleme kullanılıyor ve maksimum tork 1500- 2500 d/d aralığında 450 Nm. Yerini aldığı önceki motorla kıyaslandığında yüzde 24 daha verimli olduğu açıklanan 2.3 dCi için sınıfının en temiz, en tutumlu motoru tanımlaması yapılıyor. Yüksek tork ve 7 ileri vitesli otomatik şanzıman akla ilk anda yüksek performansı getirse de neredeyse 2 tonluk bir pikapta performans denilince 1 tonluk yükleme kapasitesi ve 3,5 tonluk çekme kapasitesi daha önemli hale geliyor. Ticari kullanım için geliştirilen motorların tipik özelliği olan gaz pedalı emirlerine gecikmeli tepki Navara'nın motorunda da yaşanıyor. Dört tekerlekten çekiş sisteminde 2WD yani arkadan itiş, 4HI yani yüksek hızlı 4 tekerlekten çekiş ve 4LO yani arazi şartları için 4 tekerlekten çekiş modları bulunuyor. Sistem gayet iyi çalışıyor ve yokuş eğim desteğiyle dik inişlerde Navara, sürücüsüne elektronik destek de veriyor. 360 derece görüş kamerası gibi bu sınıfta rastlanmayan donanımlar da sunan yeni Navara'nın fiyatları 79.900 TL'den başlıyor.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.