Dünyada da magazini aynı derecede ve benzer mantıkla kullanan tasarımcılar mevcut. Fakat, müşterilerinden lüks segmentin fiyat etiketlerine yaklaşan rakamlar alan bu modacıların pek çoğu, moda haftalarının resmi programına alınmıyor. Bunlar moda haftaları döneminde ya dışarıdan ayarladıkları bir alanda şovlarını sergiliyor ya da 'program dışı' adı verilen ikincil alanları kullanıyor. Kimsenin emeğini eleştirmiyorum ve modada 'benim beğendiğimi bir başkası beğenmeyebilir' kuralının işlediğinin bir kez daha altını çiziyorum. Sonunda herkesin bir müşterisi vardır, alan memnun, satan memnunsa bize söyleyecek söz düşmez. Ama profesyonellik yolunda kısa zamanda çok yol kat eden İstanbul Moda Haftası'nın belki de artık biraz daha sıkı bir elek kullanmaya başlamasının vakti gelmiştir.