X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER TV ekranına akıllı bomba
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

TV ekranına akıllı bomba

  • Giriş Tarihi: 29.12.2013

Akıllı kutular; bilgisayar, tablet ve akıllı telefon ekranını TV'lere taşıyor. Google Chromecast, Apple TV gibi sihirli kutular izleme alışkanlıklarını değiştiriyor

Televizyon ekranında tüm devlerin gözü var. Televizyon üreticileri, telekom şirketleri, Google, Apple, Microsoft gibi teknoloji devleri, uydu ve internet üzerinden hizmet veren içerik platformları, televizyon izleyicisinin içeriğe açılan kapısı olmak için çabalıyor. Akıllı televizyon dediğiniz, internete kolay bağlanır, bilgisayardan izlediğiniz her içeriğe televizyondan da erişmenizi sağlar. Google, Apple, telekom operatörleri ve uydu platformu şirketleri internete bağlanan akıllı kutularla içerik hizmetleri konusunda televizyon üreticileriyle ve birbirleriyle rekabete giriyor. Her evde artık bir LCD ekran televizyon olsa da her evde bir akıllı TV yok. Her elde akıllı telefon olmadığı gibi yatırımı yeni televizyon yerine servislere yapmak isteyenler de az değil. Aslında bu yarış sadece televizyonda değil, dört alanda devam ediyor. İlk akla gelen eve internet taşıyan telekom operatörlerinin akıllı televizyon ve içerik hizmeti konusundaki yarışı. Bu hizmeti, hangi cihazdan internete bağlanırsanız bağlanın sunmaya çalışan operatörler, istenirse bu hizmeti akıllı kutularla televizyona doğrudan taşıyor. Hatta ileride operatörlerin akıllı telefonlarda olduğu gibi televizyon satışı konusunda yarışa girmesi pek de sürpriz olmayacak. Operatörlerin en önemli avantajı aylık faturaya içerik hizmetini ekleyerek tek fatura ve hatta birden fazla hizmet sunmak olacak.

SÖZ TEKNOLOJİDE
Altyapıda 'yılan' gibi büyüyen Apple, Google, Facebook, Microsoft gibi devler ses gelirlerinde olduğu gibi içerik konusunda da rakip olmaya devam edecek. Apple TV kutusu ile televizyonları internet üzerinden içerik hizmetleriyle tanıştırırken; Google da boş durmadı. Mini kutusuyla Apple, içerik hizmeti satışı konusundaki başarısını kolayca Apple TV'ye taşıdı. Google da Chromecast ürünüyle yok satarak televizyon ekranını şenlendiriyor. Şimdilik ABD'de sunulan hizmetin içinde TV içerik hizmeti anlaşması da var. İşte rekabeti körükleyen bu akıllı kutular için hizmet yarışı devam ediyor.

TABLET VE TELEFON EKRANA SARILDI
Apple'dan herkes TV bekleyedursun, akıllı kutular TV servislerini tüm ekranlara taşıyor. Apple riski büyütmek yerine küçültmeyi yani servis ve içerikle büyümeyi tercih ediyor. Apple TV kutusu iPhone ve iPad üzerinden ulaştığınız her içeriği HD ekrana aktarmayı sağlıyor. AirPlay teknolojisi cihazların kolayca TV ekranına HD içeriği yansıtmayı sağlıyor. Ayrıca Apple TV kutusu üzerinden sunulan servisler de genel olarak ABD'de sunulan içerik hizmeti olarak göze çarpıyor. Bu yüzden kullanılan hesabın ABD hesabı olması gerekiyor. Ancak bunun için kredi kartı değil, ABD'de adres bildirimi ve giftcard ödemesi rahatlıkla iş görüyor. 99 dolara satılan Apple TV, içerik oyununu temelden değiştirmese de oldukça önemli bir cihaz olduğu kesin. Apple TV'nin en üstün olduğu yan, elinizde tuttuğunuz minik kumanda ile neredeyse yapamayacağınız şeyin olmaması. Kablosuz bağlantılarla içeriği zenginleştirmek de mümkün.

KADIN DURACAĞI YERE, ERKEK İSE MODELİNE KARAR VERİYOR
Evli çiftler televizyon alırken teknolojisine erkekler, TV'nin duracağı yere kadınlar karar veriyor. Kadınların önemli bir takıntısı da etrafta dolanan kablo ve yer kaplayan hoparlörler. Oysa televizyonlar için kullanılan kablosuz ses sistemlerinin yeterli verimde çalıştığını söylemek zor. Olanlar da oldukça pahalı. Ses sistemi ve ağ bağlantısı için kullanılacak kabloları iyi bir işçilikle saklamak mümkün. Bunun için yapılması gereken doğru yerde kurulumu gerçekleştirmek ve planı sürekli değiştirmemek.

HER YERDE GOOGLE VAR
Google, 35 dolarlık fiyatıyla yok satan bir akıllı cihaz geliştirdi; Chromecast. TV'ye HDMI girişinden bağlanan bu mucize cihaz televizyon ekranını bir YouTube kanalına, laptop, tablet veya akıllı televizyon ekranına çeviriyor. Üstelik sonra niye aldım bu aleti dedirtmeyecek 35 dolarlık bir fiyata tüketiciyi kolayca ikna ediyor. Böylece hem şirket hem de kullanıcı için risk minimuma inmiş oluyor. Google'ın daha önce Nexus Q ile başarısız bir girişime dönüşen akıllı küresinden aldığı ders olumlu etki yapmış. Şimdi yoğurdu üfleyerek yemeye çalışan Google'ın Chromecast ürününü mağazalarda bulmak imkansız. İnternet üzerinden sipariş edince minimum bir ay beklemek gerekiyor. Eğer evde birden fazla kablosuz cihaz varsa, cihazın bağlantısında sürekli kopmalar oluşuyor. Yani yüzde 100 memnun olmak mümkün değil.