X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER 11 milyonluk Marmaray
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

11 milyonluk Marmaray

  • Giriş Tarihi: 9.2.2014

Cumhuriyet'in 90. kuruluş yıldönümünde hizmete giren Marmaray'da, bugüne kadar yaklaşık 11 milyon yolcu taşındı. Marmaray'ı işleten TCDD, periyoduk aralıklarla 'gizli müşterileri' hatta göndererek, sistemin kalitesini ölçüyor

Ayrılıkçeşme-Kazlıçeşme arasında 29 Ekim 2013'te hizmete giren Marmaray'da bugüne kadar yaklaşık 11 milyon yolcu taşındı. İlk 15 gün ücretsiz sefer yapan Marmaray'da en yoğun istasyon Üsküdar. 10 dakikada bir sefer yapılan Marmaray'da, seferlerin yedi dakikada bir yapılması için hazırlık yapılıyor. Haliç Metro Köprüsü'nün ve Yenikapı metro bağlantısının önümüzdeki ay devreye girmesiyle, bu hedefe ulaşılacak. Metro bağlantısı yapılınca günlük taşınan yolcu sayısının 100 binden 200 bine çıkması hedefleniyor. TCDD, Marmaray'da memnuniyeti ölçmek ve eksikleri tespit edebilmek amacıyla periyodik aralıklarla 'gizli müşteri' çalışması yaptırıyor. Özellikle sabah-akşam gibi yoğun saatlerde yolcu gibi Marmaray'a binen gizli müşteriler, yolcuların şikayetlerini ya da övgülerini dinleyip rapor hazırlıyor. TCDD de gizli müşterinin raporuna göre gerekli müdahaleler yapılıyor. Bir hafta boyunca Marmaray hattında 82 gözlem yapan gizli müşteriler, personelin yolculara yaklaşımının iyi olduğunu rapor ederken, yönlendirme tabelalarıyla ilgili bazı eksiklikleri bildirdi. Tabii bu eksikliklerle ilgili olarak gerekli iyileştirmeler yapıldı.

NEDEN BALIKLARI GÖREMİYORUZ?
Marmaray Yolcu Müdürü Mehmet Rahmi Gül, ücretsiz dönemde günde 350 bin yolcu taşıdıklarını, şu an ise 100 bin yolcu taşıdıklarını belirtti. Daha önce 65 kilometrelik banliyö hattında günde 150 bin yolcu taşıdıklarını, 13.6 kilometrelik Marmaray'da ise günlük 100 bin yolcu taşıdıklarını anlatan Gül "Marmaray ile ilgili ilginç talepler geliyor. Bir yolcumuz, tüp tünelin etrafına kameralar yerleştirilip denizin görüntüsünün ekranlarda verilmesini istedi. Biz bununla ilgili araştırma yaptık. Ancak mümkün olmadığını tespit edince kendisine bunu bildirdik. Bazı yolcular deniz altına girilen noktayı öğrenmek istiyor bazıları da bunu özellikle bilmek istemiyor. Tüneli boyayıp ışıklandırmamızı istediler. İlk açıldığı zaman 'neden balıkları göremiyoruz' diyen çok oldu. Ayrıca bize gelen her şikayetle de ilgili dönüş yapıyoruz. Amacımızı şikayeti öneriye çevirmek" dedi.

GRUPLAR GEZMEK İSTİYOR
Marmaray'a yoğun ilginin sürdüğünü belirten Gül, özellikle yerli-yabancı turist gruplarının, okulların ve sivil toplum kuruluşu temsilcilerinin teknik gezi talepleri olduğunu söyledi. Marmaray istasyonlarının sosyal faaliyetlere açık olduklarını anlatan Gül, ilk olarak Şiir Sevenler Derneği ile Yenikapı İstasyonu'nda şiir dinletileri yapacaklarını söylüyor.

MARMARAY'A İÇERDEN BAKIŞ

Makinistten çok sefer yapan yolcu var
Başmakinist Barbaros Boyacı: "Bir makinist, günde dört-beş sefer yapar. Her sefer arasında da yarım saat mola verir. Marmaray açıldığında, yolculardan günde sekiz sefer yapanlar oldu."

Kabinde gidebilir miyiz?
Makinist Ömer Faik Yavaşoğlu: "Kabinde gitmek isteyen yolcular oluyor. Yasak olduğu için onları kibarca reddediyoruz."

Grafitticiler trenin peşinde
Güvenlik Şefi Rıza Keskin: "Yabancı turistler genelde yönlendirmeleri takip ediyor, pek soru sormuyor. Ancak yerli yolcular daha fazla soru soruyor. Ayrılıkçeşme'de trenlerin dönüş manevrası yaptığı bir bölüm var. Grafitticiler burayı keşfetmiş. Oradaki bir dakikalık bekleme süresinde hemen sprey boyalarla treni boyuyorlar. Onları engellemeye çalışıyoruz."

Kandilli ile bağlantıdayız
Trafik İşletme Yönetim Merkezi Başkontrolör Vekili Gürdal Uzunkaya: "Kandilli Rasathanesi'ne direkt bağlı ekranımızdan yer hareketlerini izliyoruz. Ayda bir yangın ve acil durum tatbikatı yapıyoruz."