Geçtiğimiz aylarda bu köşeye bir yazı yazmıştım. 40'lı yaşlarının ortalarındaki süpermodellerin podyuma ve reklam kampanyalarına dönmeleriyle ilgiliydi yazım. Bu kadınlar podyuma deneyim, akıl fikir taşıyorlardı; hele de şu günlerde dünya podyumlarında reşit olmayan karbon kopya kızların istilası olduğu düşünülürse. Fakat ne yalan söyleyeyim, ben bunları yazarken modanın yaş konusundaki limitlerinin farkında değildim. Bu yazı iç çamaşırı reklamına çıkan 62'likler, güzellik ürünlerinin yüzü olan 68'likler ve reklam kampanyalarında yer alan 70'liklerle ilgili. Var mı artıran? Lüks modanın bu yaşlı ama yeni yüzlerinin her biri güzel kadınlar. Kendilerine bakmış, zamanın etkilerini akıllıca savuşturmaya çalışmışlar. Türkiye'de sıklıkla rastladığımız gerdirme, aldırma, astırma vesaire gibi geri dönülmez plastik cerrahi operasyonlar yüzünden tüm akranlarıyla ikiz gibi olmaya mesafeli durmuşlar. Onca yıl evvelden yogaya, sağlıklı beslenmeye, bedenlerini güzel değil, dinç tutmak üzerine yoğunlaşmışlar. Ve gördüğünüz gibi istediklerini de almışlar. Hâlâ bedenleri ile para kazanıyor, dünyanın en büyük markalarının reklam kampanyalarında yer alıyorlar. Kim mi bu kadınlar? Bazılarının kaderinde belirli bir yaştan sonra ünlü olmak varmış, bazıları eskiden de ünlüydü. Mesela Fransız oyuncu Catherine Deneuve. Louis Vuitton'un kreatif tasarımcısı Marc Jacobs'un markaya veda etmeden önce hazırladığı son reklam çekiminde kullandığı altı ilham perisinden biri. 70'lik Deneuve'ün yanında Gisele Bündchen, Edie Campbell ve Fan Bingbing gibi 'taş' kadınlar var.
SON KULLANMA TARİHİ YOK
Deneuve'un karanlık bir stüdyoda çekilen fotoğrafları bol Photoshop'lu. Tekrar ediyorum, Deneuve 70 yaşında! Ama dönemin efsane Fransız oyuncusu, parlak gün ışığında, beyaz duvarlı boş bir evde, iç çamaşırları ile fotoğraflanan 62 yaşındaki Jacky O'Shaughnessy'le kıyaslandığında devede kulak kalıyor. Her zaman sansasyonel reklamlar yapan American Apparel markasının iç çamaşırı modeli O'Shaughnessy'de zerre kadar Photoshop, tek bir estetik yok. Marka bu reklam kampanyasıyla 'Seksi olmanın son kullanma tarihi yok' mesajı veriyor. Seksapeli bilemem ama o yaşa gelen herkesin böyle görünmek isteyeceğine eminim. Ve son olarak kadınları daha genç göstereceği iddiasındaki bir lüks güzellik ve bakım ürünü markası var. NARS'ın 2014 sözcüsü ve yüzü, 68 yaşındaki İngiliz oyuncu Charlotte Rampling. Kendisiyle ilgili yorum yapmaya gerek yok, fotoğraflar konuşuyor.