X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Yazın lifli beslenip forma girin
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Yazın lifli beslenip forma girin

  • Giriş Tarihi: 4.5.2014

Zayıflama diyetlerinin temeli olan liften zengin yaz meyve ve sebzeleriyle hem keyifle diyet yapar, hem de sağlıklı beslenirsiniz. Semizotu, kabak, enginar, erik, kiraz, karpuz ve dut yiyerek rengarenk beslenin ve kilolarınızdan kurtulun

Lifli besin tüketimi zayıflama diyetinin temel gereklerinden biri. Yaz ayları da zengin lif kaynakları olan sebze ve meyvelerin bol olduğu dönem. Medical Park Bahçelievler Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Emel Unutmaz Duman; yaz aylarında kilolarından kurtulmak isteyenlere beslenme tüyoları veriyor.
Yazla beraber diyete olan ilgi de artıyor. Kışın kaban ve kazaklarla kapatılan fazla kilolar yazın kıyafetler inceldikçe ortaya çıkıyor. Bu durum da insanda hızlı bir şekilde kilo verme isteği doğuruyor. Yazın diyet yapmanın güzel tarafı renkli bir beslenme programınızın olabilmesi.

Yazın kabak, taze fasulye, börülce, enginar, dolmalık biber, brokoli, marul, iç bakla ve salatalık rahatlıkla tüketilebilir. İçerdikleri vitamin, mineral ve lif sayesinde sebzeler bağışıklığı güçlendirir, enerji oluşumunu destekler, tokluk verir ve bağırsak hareketlerini düzenler. Ancak yerken kızartılmamaları ve buharda pişirme gibi sağlıklı yöntemlerle hazırlanmaları önerilir.

Yaz ayları meyve açısından da zengin. Diyet sırasında yeşil erik, kayısı, kiraz, kavun, karpuz, dut, incir, şeftali, nektarin, armut ve vişne tercih edilebilir. Meyvelerin güzel tatlarının yanı sıra cildi gençleştirme ve bağırsakları çalıştırma gibi pek çok olumlu etkisi de vardır. Ancak tüketim miktarları önemlidir. Gereğinden fazla yenilen meyve, hem kilo artışına sebep olur hem de kanda trigliserit düzeyinin yükselmesine yol açar.

DİYET YAPARKEN DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR
YAPIN
Su:
Uzmanların yıllardır vazgeçmeden önerdiği su tüketimini arttırma konusu önemli. Yaz aylarında terle sıvı kaybedilmesi nedeniyle kilo başına 30-50 cc su tüketmek gerekiyor.

Düzenli beslenme:
Yemek saatlerini düzenlemek iştah kontrolünü sağlamada önemli. Genellikle diyet yapanlar öğün atlamayı kar gibi görürler; oysa doğru beslenerek kilo vermek hem daha kaliteli hem de daha kalıcı kilo kaybı sağlar.

Fiziksel aktivite:
Uzmanlar aktivite düzeyimizi kalıcı olarak artırmamız gerektiğini söylüyor. Bunu sadece hedefe ulaşmada bir araç gibi görmek verilen kiloyu korumada kişiyi zorlar.

Uyku düzeni:
Başarılı diyetlerde uyku düzeni de önemlidir. Çalışmalar gösteriyor ki; düzensiz uyku, açlık-tokluk dürtülerimizi düzenleyen leptin ve ghrelin hormonlarını olumsuz etkiliyor ve kilo almayı kolaylaştıran, vermeyi ise zorlaştıran bir zemin hazırlıyor.

YAPMAYIN
Zayıflama ilaçları:
Kısa sürede çaba sarfettirmeden kilo verdirdiği iddia edilen ilaçlar, kişilerin hem duygularını hem de sağlıklarını istismar eder. Sağlık Bakanlığı onaylı iştahı kontrol etmeye yardımcı destekler kullanılabilir; ancak mutlaka hekiminiz ve beslenme uzmanınızın bilgisi dahilinde!

Popüler kişilerin diyetleri:
Her gün televizyonda yer alan ünlü kişilerin diyetleri size kilo kaybettirebilir. Ama diyet bireye özel olursa kalıcı kilo kaybı sağlar. İhtiyacınız olan kalorinin çok altındaki beslenme programları hızlı kilo verdirse de karaciğer yağlanmasına, ürik asitin artması sebebiyle de gut hastalığına sebep olabilir.

Kalıcı olmayan davranış değişiklikleri:
Sürdüremeyeceğimiz davranışlarda bulunmak bize fayda değil zarar getirir. Kilo vermek için günde üç saat spor yapıp kilo verdikten sonra bırakmak yerine her gün 30-45 dakika yürüyüş yapmak daha faydalıdır. Özellikle yaz aylarında, dışarıda temiz havada yürüyüş yapılabilir.

EV DONDURMASI
Bir avuç böğürtlen, bir avuç çilek veya sevdiğiniz herhangi bir meyveyi yarım kilo süzme yoğurtla blenderdan geçirdikten sonra bir çorba kaşığı balla karıştırın. Dondurucuda beklettikten sonra tüketin.
Probiyotik serinlik

200-300 ml kefir, 6 tane çilek, 6 tane böğürtlen, 1 yemek kaşığı bal, 1 yemek kaşığı ev yoğurdunu blenderdan geçirerek lezzetli, sağlıklı ve serinletici bir içecek yapabilirsiniz. Dilerseniz üzerine tarçın ekleyerek servis edebilirsiniz.

YAZ SALATASI
Malzemeler
Semizotu, domates, kırmızı biber, maydanoz, dereotu, salatalık, 1-2 dilim peynir, 1 tatlı kaşığı zeytinyağı, çörekotu, limon, 2 ceviz, 2 çilek.

Hazırlanışı
Tüm sebzeleri güzelce yıkayıp sirkeli suda bir süre bekletin. Semizotunu, kırmızı biberi, dereotu ve maydanozu doğrayıp bir tatlı kaşığı zeytinyağı ilave edin. Üzerine domatesi rendeleyerek dökün. Son olarak da peynir, çörekotu ve dövülmüş ceviz ekleyin. Doğranmış çilekle süsleyerek servis yapın.