X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Ne bekliyorsun haydi durma koş!
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Ne bekliyorsun haydi durma koş!

  • Giriş Tarihi: 22.6.2014

Hastalıkları önlüyor, kilo verdiriyor, stresten uzaklaştırıyor. Elbette bazı kurallara dikkat edildiğinde... Koşuya başlamak isteyenlere ABD'li ünlü koşucu Greg McMillan'dan tüyolar

YAVAŞ YAVAŞ HIZLANIN Koşuya yeni başlayacak olanlar günde sadece 10 ila 15 dakika kadar koşmalı ve koşuya hızlı bir tempoyla başlamamalı. İlk iki dakika hızlı yürümek, daha sonra bir dakika hızlı koşmak, sonra tekrar hızlı yürümek ve ardından koşmak şeklinde bir programı takip etmek daha doğru. Nefes nefese kalmadan, rahatça konuşabilecek şekilde koşmak en sağlıklısı.
KOŞU ARKADAŞINIZ OLSUN Bir koşu arkadaşınızın olması motivasyonunuzu artırır. Zamanla sıkılınca ya da tembellikten koşuyu bırakmanızı engeller. Aranızda oluşacak tatlı rekabet de ilerlemenizi hızlandırır.
TEKNİK ŞART Koşu öncesinde mutlaka ısının. Koşarken, yere hafifçe basmaya dikkat edin. Zıplayarak koşmaktan kaçının. Kollarınızı 90 derecelik bir açıyla bel hizanızda tutun. Dik durarak koşmaya özen gösterin. Koşudan sonra kalça, bacak ve dizlerinizi esnetmeyi unutmayın.
NEFES ALMAYI UNUTMAYIN Koşuya yeni başlayanlar genellikle adımlarına odaklanıp nefes almayı unutur ya da sadece burunlarından nefes alır. Oysa kaslarınıza gereken oksijeni sağlamak için ağız ve burnunuzdan aynı anda derin nefes almanız gerekir.
BETON ZEMİN TEHLİKELİ Koşmak için topraktan daha ideal bir zemin yok. Buna en yakın zemin tartan. Ardından asfalt geliyor. Eğer hava gerçekten çok kötüyse koşu bandını seçmelisiniz. Beton zeminde koşmak hiçbir şekilde tavsiye edilmiyor.
İKİ ÇİFT AYAKKABI LAZIM Hafif ayakkabının iyi olduğu yönünde yanlış bir kanı var. En az bir çift koşu ayakkabınız olmalı ve bunları dönüşümlü olarak giymelisiniz. Eğer sakatlanmak istemiyorsanız basketbol, tenis veya yürüyüşe uygun ayakkabılarla değil koşu ayakkabısıyla koşun. Doğru ayakkabı, eklemlerinize uygulanan basıncın etkisini azaltıp ayak bileklerinizi sararak koşu sırasında yaptığınız içe basma, yan basma gibi hataları minimuma indirir. Koşu ayakkabınızın normal ayakkabı numaranızdan yarım veya bir numara büyük olmasına dikkat edin. Tıpkı diş fırçanız gibi koşu ayakkabılarınız da deforme olacağı için bir süre sonra değiştirin.
YAZIN ŞAPKASIZ KOŞMAYIN Yazın açık havada koşarken mümkün olduğunca erken saatte koşmaya, gözlük ve şapka kullanmaya, güneş koruyucu krem sürmeye ve bol bol su içmeye dikkat edin.
HAMİLEYKEN DE KOŞULUR Hamilelerin koşmaması gerektiği düşünülüyor. Oysa bu yanlış bir bilgi. Hatta 2011 yılında Chicago Maratonu'nu dokuz aylık hamileyken koşup bitiren bir anne adayı bile var. Ancak doktor kontrolünde ve bir kişisel antrenöre danışarak koşulması gerekiyor. Genellikle yedinci aya kadar hamilelikte koşu uygun görülüyor.