X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Süper gücümüz, süper güçlerle buluşunca!
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Süper gücümüz, süper güçlerle buluşunca!

  • Giriş Tarihi: 21.2.2016
Süper gücümüz, süper güçlerle buluşunca!
Süper gücümüz, süper güçlerle buluşunca!

Tüm dünya THY'nin, Batman V Superman: Adaletin Şafağı filminin resmi sponsor olduğunu duyurduğu reklamları konuşuyor. Sinemanın iki süper kahramanının kapışacağı filmi, havayollarının süper gücü THY destekliyor. THY'nin bu tür sürprizlerinin devamının geleceğini şimdiden müjdeleyelim

Superman ve Batman sinemanın iki süper kahramanı. Biri yok olan Kripton gezeninden geldi ve süper özelliklerini keşfedene kadar onu evlat edinen ailesiyle yaşadı sonra Metropolis'e gidip o kırmızı pelerinini giyip kahramanlığa soyundu ve defalarca dünyayı kurtardı. Batman ise küçükken annesiyle babasının Gotham şehrinde öldürülmesi sonrasında hayatını suçla mücadeleye adadı ve koca bir şehrin kurtarıcısı oldu. Bu iki süper kahraman malum Batman v Superman: Adaletin Şafağı filminde ilk defa karşı karşıya gelecek. Şimdi filmin vizyon tarihi olan 25 Mart'ı bekliyoruz. Ama geçen günlerde öyle bir gelişmeye tanık olduk ki, herkes gibi biz de şaşırdık. Tüm dünya gibi bizim de gözümüzü dikip izlediğimiz Super Bowl yayını sırasındaki reklamlar Türk Hava Yolları'nın Superman'in kenti Metropolis ile Batman'ın kenti Gotham'a uçuşlar başlattığını anlatılıyordu. Bizleri bu kentlere davet eden de filmin oyuncuları Jesse Eisenberg ve Ben Affleck'ti. Aslında THY Batman v Superman: Adaletin Şafağı filminin resmi sponsoru olmuştu. Bu iki reklam filmiyle de bu duyuruluyordu. THY için büyük bir hamleydi. Nasıl olmuştu, kim akıl etmişti bu hamleyi. Olayın gelişimini ve tüm dünyada dikkat çeken bu reklamın perde arkasını Türk Haya Yolları Reklam Müdürü Rafet Fatih Özgür, PAZAR SABAH'a anlattı.

- Reklamlar için hangi ajansla çalışıyorsunuz?
- Türk Hava Yolları olarak Batman ve Superman projemizin tüm kreatif süreçlerinde Crispin Porter+Bogusky Londra ofisiyle birlikte çalıştık.

- Bu reklamın fikri nasıl doğdu, gelişti?
- Ürün yerleştirme olarak başladığımız serüvenimizde, bu fikri 'nasıl 360 derece bir iletişim haline getirebiliriz' diye düşündük ve tüm iletişim platformlarını da kapsayan bir konsept hazırladık. Dünyanın en fazla ülkesine uçan havayolu olarak, 2016 yılının en önemli film prodüksiyonlarından birinde yer almak, fantastik şehirler olan Gotham ve Metropolis'i destinasyon olarak seçmek en fazla bize yakışıyordu. Bu proje kapsamında ilk olarak Yönetim Kurulu ve İcra Momitesi Başkanı İlker Aycı'nın ve Warner Bros. yetkililerinin de katılımı ile gerçekleştirdiğimiz lansmanda Batman ve Superman temalı uçağımızı ilk kez sergileme fırsatını bulduk. Sonrasında reklam filmlerimiz dünyanın en fazla seyredilen, ilgiyle takip edilen organizasyonlarından Super Bowl'da yer buldu.

-Bunun devamı gelecek mi?
Mart ayından itibaren okyanus aşırı seferlerimizde konuklarımız için film temalı güzel sürprizlerimiz olacak. Türk Hava Yolları olarak filmin New York ve Londra'da yapılacak galalarının da ana sponsoruyuz. Ayrıca Turkish Cargo markamızla Batmobile'ın resmi taşıyıcısı olarak bu özel aracı dünyanın birçok destinasyonuna taşıyoruz. Bu seyahatlerin son durağı da İstanbul'da gerçekleştireceğimiz Batman ve Superman filminin özel gösteriminde olacak. Sürprizlerimiz bu özel gösterimle de sınırlı kalmayacak. Hatta uluslararası platformda ses getirecek bir proje üzerinde de çalışıyoruz. Bu iletişim planlarının hazırlanmasında Türk Hava Yolları Kurumsal İletişim departmanımızın bütün çalışanlarının, kreatif süreçlerden planlama süreçlerine kadar bütün ajanslarımızın değerli katkıları vardır.

- Oyuncular nasıl belirlendi? Nasıl ikna edildi?
- Türk Hava Yolları'nın geniş uçuş ağını, dünyanın en fazla ülkesine uçtuğumuzu duyduklarında, senaryonun gerçekliğine daha fazla ikna oldular. Warner Bros. ekibi ve reklam ajansımız ile bir araya gelerek fikrin konseptine uygun olacak şekilde Gotham ve Metropolis şehirlerini temsil eden oyuncuları belirledik. Stüdyo, yönetmen ve oyuncular reklam konseptinin filme de olumlu katkı sağlayacağına inandılar.

- Çekimler ne kadar sürdü?
- Reklam filminin senaryosunun hazırlanması, storyboard'un oluşturulması ve onaylanmasının ardından Amerika'da çekimlerin tamamlanması iki yıl sürdü.

- Super Bowl'da yayınlanmasına nasıl karar verildi?
- Reklam filmine Super Bowl ile start verilmesinin hem farkındalık hem de reklam konseptinin online ve offline mecralarda yayılımı açısından önemli olacağını biliyorduk. Bu yaklaşım uluslararası bilinirliğimiz ve marka algımız açısından son derece pozitif geri dönüş sağlayacaktı. Ayrıca bu yıl Super Bowl'un 50. yılı olmasının da PR etkisini arttıracağını öngörüyorduk. Tüm bu öngörüler ve rakamsal çalışmalardan sonra; bu projenin özellikle Amerika kıtasındaki büyümemize katkı sağlamasını hedefledik.

- Reklamın yayınlanmasından sonra gelen tepkiler nasıl oldu?
- Bizler, marka fikrinin filmin içeriği ile birleşmesinin, içeriğin organik yayılması konusunda daha da etkili olduğuna inanıyoruz. Bu noktada beklentimizin de ötesinde olumlu geri dönüşler aldık. Super Bowl 2016'yı ilk anda canlı olarak 117 milyonun üzerinde Amerikalının seyrettiği tahmin ediliyor. Amerika'da yaşayan vatandaşlarımızın da gururlanmaları ve paylaştıkları içerikler ile projenin bir parçası olmaları bizim için çok değerliydi. Filmimiz Türk Hava Yolları Sosyal Medya hesaplarında 1 haftada 25 milyonun üzerinde izlendi. Ayrıca ABD'de Super Bowl yayını sırasında reklamlarımız Twitter'da Trend Topic oldu.

- İnsanların arayıp Gotham'a bilet sorduğunu okuduk haberlerde. Başka ne gibi ilginç olaylar yaşadınız?
- Bu hayalin, fikrin ve eğlencenin bir parçası olmak isteyenlerin ürettiği hikâyeler iletişime farklı bir boyut katıyor. Bizler de bu hikayeleri keyifle takip ediyor, yenileri için heyecanla bekliyoruz.

- THY marka değerine olumlu katkıda bulunan sponsorluk anlaşmalarına imza atıyor. Bu sponsorluklar nasıl belirleniyor? Kararlar nasıl veriliyor?
- İletişim yatırımlarımızı şirketimizin pazarlama hedefleri doğrultusunda hız kesmeden tüm uçtuğumuz bölgeleri kapsayacak şekilde planlıyoruz. Önceliğimiz, marka değerlerimiz ve pazarlama stratejilerimiz doğrultusunda, doğru ve etkili bir iletişim planı hazırlamak. Tüm iletişim birimlerimiz aynı hedef doğrultusunda buluştuklarında da, bu tarz projelerinin hayata geçirilmesi kolaylaşıyor. Ülkemizin bayrak taşıyıcı markası olarak çok önemli bir görev üstlendiğimizin bilincindeyiz.