X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Yeni yıla detoksla başlayın
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Yeni yıla detoksla başlayın

  • Giriş Tarihi: 1.1.2013

Yeni yılda, yeni kararlar alıp diyete başlamak istiyorsanız, önce detoks yapın. Diyetisyen Banu Kazanç, yılın ilk günü vücudu su ve çorba ile temizlemek gerektiğini söylüyor

Diyetisyen Banu Kazanç; ağır yemeklerin ve bol alkolün tüketildiği yılbaşı gecesinin ardından, sabah kahvaltısından itibaren nelere dikkat edilmesi gerektiğini anlattı. Kazanç diyet yapan ancak bir gece önce biraz fazla kaçıranlara da kilo almamaları için önerilerde bulundu...

UFAK KAÇAMAKLAR OLABİLİR

Yeni yılın ilk günü diyete başlamak için uygun mudur?
Yeni planlar yapmak için ilk gün uygundur ancak önce yeni yıl akşamı yenilen fazla yemekten vücudu korumak için iki gün detoks yapmak gerekir. Günde 3 litre su ile içinde pirinç, patates ve havuç bulunmayan sebze çorbasını öneriyorum. Ara öğünlerde de ananas, kivi ve mandalina gibi meyveler yeterlidir. Vücudu diyete hazırlamak için beş gün boyunca da özel bir beslenme programı uygulamak gerekir. Yeni yıl akşamı karbonhidrat ve alkol fazla alınacağı için beş gün boyunca protein ağırlıklı beslenmek gerekir. Günde 200 gram et ya da tavuk, 350 gram balık ya da 160 gram ton balığından biri tüketilerek vücut diyete hazırlanır.
Ara sıra kaçamaklar yapılabilir mi peki?
Yemek ihtiyaç olmanın yanı sıra, kutlamalara ve partilere de eşlik eden sosyal bir paylaşım aracıdır. Bu yüzden özel günlerde kendinizi çok kısıtlamamalı, vücudunuzu tüketmeyi sevdiğiniz gıdalardan yoksun bırakmamalısınız.
Diyet sürecinde kaçamak yapılırsa her şeye yeniden mi başlamak gerekir?
Yasakladığınız yiyeceklere karşı adeta kriz şeklinde tanımlanan bir yeme isteği oluşur, bu da diyetinizi bırakmanıza neden olabilir. Diyet yaparken ara sıra kaçamak tabii ki olur, yeter ki porsiyonları abartmayın! Durumu diğer öğünlerde dengelemeye özen gösterin. Çok sık olmamak kaydıyla arada bir sevdiğiniz yiyeceklerden küçük porsiyonlarda tüketebilirsiniz.

PROTEİN AĞIRLIKLI BESLENİN

Dün gece ipin ucunu kaçırıp çok yemek yiyenlere neler önerirsiniz peki?
Bazen kaçamaklarınızı abartmış olabilirsiniz. O zaman ertesi öğünü biraz hafif geçirmelisiniz. Aşırı yemek yediğinizin ertesi günü, 2.5-3 litre su içip protein ağırlıklı besinler alırsanız; metabolizmanız hızlanır ve aldığınız fazla kalori, yağa dönüşmeden vücuttan atılır. Yine de fazla kaçamak yapmamaya dikkat edin.


#Sayfa#

AŞIRIYA KAÇSANIZ BİLE KENDİNİZİ SUÇLAMAYIN
Diyete uzun süre devam edilebilmesi için ne önerirsiniz?
Beslenmenizdeki değişimleri yaşantınıza tam olarak geçiremezseniz; verdiğiniz kiloyu geri alırsınız. Bu başarısız girişimler yüzünden umutsuzluğa kapılır, bu kısır döngüde yönünüzü kaybedersiniz. Diyet yapmak başta kolay görünür; ilk haftalar, tartıdaki başarılar sizi mutluluktan uçurur ama sonrası önemlidir. 'Bir çataldan ne olur?' düşüncesiyle yediklerinizden pişmanlık duyabilir, öfke nedeni ile daha çok yiyebilirsiniz! Hatalı davransanız bile kendinizi suçlamayın ve kontrolü elinize alın.

ÖNCE 1-2 BARDAK SU SONRA KAHVALTI!
Diyetisyen Gizem Keservuran; yılbaşı ağırlığını üzerinizden atmanızı sağlayacak önerilerde bulundu:
Yeni yıla sağlıklı bir başlangıç yapmak zor değil! Kaliteli bir uykunun ardından güne su ile başlanmalı. Alkollü içeceklerin yaratacağı dehidrasyonu engellemek için 3 litre su için.

KEK, BÖREK YOK!
Gece boyu tüketilen glisemik indeksi yüksek gıdaların ve alkolün yaratacağı hipoglisemiyi önlemek için bir-iki bardak suyun ardından ilk öğününüz mutlaka kahvaltı olsun. Kahvaltıya gidilecekse; börek, kek gibi rafine undan yapılmış ve işlenmiş gıdalardan uzak durulmalı. Tam tahıllı ürünler ve çok yağlı olmayan peynir çeşitleri tercih edilmeli, mevsim yeşillikleri tüketilmeli. Bugün antioksidan içeriği yüksek olan kivi, nar, ananas ve elma gibi meyveleri de bol bol tüketin.
Ana öğünlerde daha yalın ve sade yemekler tercih edilmeli. Örneğin az miktar yağ ile pişirilmiş sebze yemeği ve yanında yoğurt; vücudu toksinlerden arındırır. Bol sebze (kereviz sapı, soğan, havuç, maydanoz, beyaz lahana) ve bol baharatla hazırlayacağınız lahana çorbası da iyi gelir.
Mutlaka yürüyüş yapın; imkanınız varsa açık havada ve yeşillikli alanları tercih edin.
Hazımsızlık şikayetleriniz varsa; soda yerine sindirimi rahatlatacak rezene, tarçın, karanfil ve nane gibi bitki çaylarını tercih edin.

YARIN: YENİ YILDA SİGARAYI BIRAKMANIN YOLLARI