X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Sigarayı bıraktıracak 12 formül
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Sigarayı bıraktıracak 12 formül

  • Giriş Tarihi: 2.1.2013

Dr. Eren Eroğlu, sigaradan kurtulmak isteyenlere tüyolar verdi: Nikotin bağımlılığını azaltan ilaçlardan destek alın. Evdeki tüm sigara ve çakmakları atın. Sigarayı hatırlatan kahve ve içkiden uzak durun

Sigarayı bırakmak istiyor ama bir türlü bu kararı hayata geçiremiyorsanız, yeni yıl haftasının sigarayı bırakmak için en iyi zaman olduğunu söyleyebiliriz. Dr. Eren Eroğlu; bu kararınızı kolaylaştırmak için size özel bir reçete hazırladı:

NEDEN SİGARAYI BIRAKMAK İSTEDİĞİNİZİ ÇOK İYİ BİLMELİSİNİZ
Arkadaşınız bırakması ya da 'Sigara sağlığa zararlıdır' cümlesi, size yeterli motivasyonu sağlamaz. İşe ailenizi sigaranın zararlarından korumak, kanserden uzak durmak ya da erken yaşlanmayı engellemek gibi daha kuvvetli amaçlarla başlayın.

ARTIK NİKOTİN BAĞIMLILIĞINI AZALTAN BİRTAKIM İLAÇLAR VAR
Bu süreçte her tür yardımı almaktan çekinmeyin çünkü bu savaşa yardımsız girenlerin yüzde 95'i sigaraya geri dönüyor. Yeni ilaçlarla, beyindeki nikotine bağımlı alanları düzeltmek ve vücudun nikotin eksikliğini hissetmesini engellemek mümkün.

BU SÜREÇTE EN İYİ SONUÇ PSİKOLOJİK DESTEKLE ALINIYOR
İhtiyaç duyduğunuz anda yanınızda psikolojik bir desteğin olması şart çünkü sigaraya dönüşlerin çoğu aniden ortaya çıkan stres karşısında "Bir tane içsem bir şey olmaz" diyerek başlıyor. İnsanlar çoğunlukla zayıflıklarına teslim oluyor. Size destek olacak biri, başarının anahtarı.

#Sayfa#


BU KARARINIZI AİLENİZE VE ARKADAŞLARINIZA AÇIKLAYIN
Bu sürece girdiğiniz ilk andan itibaren ailenize ve çevrenizdekilere sigarayı bıraktığınızı söyleyin. Dostlarınızın desteğiyle cesaretiniz artacak ve kararınızı çevrenize açıklamış olmanın sorumluluğuyla, bu yolda taviz vermeden ilerleme gücünü kendinizde bulacaksınız.

GÜNLÜK SIKINTILARLA BAŞA ÇIKMANIN BAŞKA YOLUNU BULUN
İnsanların çoğu stresle başa çıkmada sigarayı önemli bir araç olarak kullanıyor. Sigarayı bırakır bırakmaz sıkıntılarla başa çıkmada yeni bir yol bulunması gerekiyor. Tespih çekmekten müzik dinlemeye, yoga yapmaktan sakız çiğnemeye kadar her yöntem bu konuda yardımcı olacaktır.

HAYATIN ZEVKLERİNDEN SİGARA OLMADAN DA TAT ALMALISINIZ
Kimileri kahveyi sigarasız içemez, kimileri ise içki masasında fabrika bacası kesilir. Ya da sigara içilmeden yemek bitmez, o duman üflenmeden hüzün dağılmaz. Bu tiryakilikten kurtulmanız için sigarasız da yaşamın zevklerinden tat alabilmez gerekiyor.

EVİNİZİ SİGARADAN TEMİZLEYİN
Karar verir vermez evdeki tüm sigaraları, kül tabaklarını ve çakmakları atın. Sigara kokusunun sindiği giysileri yıkayın, halıları temizletin.

#Sayfa#

DÜZENLİ OLARAK SPOR YAPIN
Fiziksel egzersiz; nikotin eksikliğinin belirtilerinin ortaya çıkışını azaltır. Düzenli spor yapmanın yanında; canınız sigara çektiğinde yürüyüşe çıkmak size yardımcı olur.

BAŞARISIZLIK SİZİ ASLA YILDIRMASIN
Sigarayı tamamen bırakan birçok kişi daha önce defalarca deneyip başarısız olmuştur. Başarısızlık sizi yıldırmasın, her denemeyi yeni tecrübeler edinmek için bir fırsat olarak kullanın.

BOL BOL SEBZE VE MEYVE TÜKETİN
Bu süreçte kilo almamak için diyet yapmayın. Diyet yerine sebze-meyve yiyin. Araştırmalar; sebze-meyvenin, sigaranın tadının kötü hissedilmesine sebep olduğunu gösteriyor.

HOŞUNUZA GİDECEK BİR ÖDÜL KOYUN
Sigarayı bırakmakla tasarruf edeceğiniz parayı düşünün. O paranın bir kısmıyla hoşunuza gidecek bir ödül koyun.

#Sayfa#


20 DAKİKA SONRA KALP HIZI YAVAŞLAR
Sigarayı bırakmanızın üzerinden 20 dakika sonra kalp hızı yavaşlamaya başlayacak, tansiyonunuz normale inecektir. İlk gün içinde kalp krizi geçirme riskiniz azalacaktır.

AZALTMAK TAMAMEN KANDIRMACADIR!
Sigarayı bıraktıktan sonraki birkaç ay içinde alınan iki-üç kilo küçük bir bedeldir, sonradan bu kilolar verilebilir. Ancak kişi sigarayı bıraktıktan sonra 40 kilo alırsa, vücuduna sigaranın verdiği kadar zarar vermiş olacaktır. Sigarayı bırakanların yemek aralarını düzelmesi ve atıştırmalıklardan kaçınmaları gerekir. Özellikle yemekten sonra kararlı davranıp masadan kalkmak en doğru davranış.
Sigarayı azaltmak büyük bir kandırmacadır. Aslına bakarsanız; sağlam bir irade ve kararlı olmaktan başka bir şeye ihtiyacınız yok! Azaltmak yerine tamamen bırakmayı deneyin.

LIGHT İÇSEN DE HASAR ONARILMAZ
İstediğiniz kadar iyi beslenin, vitaminler alın, spor yapın; sigara içiyorsanız, sigaranın vücudunuza verdiği hasardan korunamazsınız. Kaslarınızın kuvvetli olması, akciğerinize sigaranın verdiği hasarı onaramaz. Düşük nikotinli ya da light sigara içmek de kendinizi kandırmaktan başka bir işe yaramaz.
Sigara içenlerin dumanla aldıkları nikotin; sakız ya da bant gibi yöntemlerle yerine konulabilir. Böylece dumandaki binlerce zehirli madde, sadece nikotin almak için ciğerlere çekilmemiş olur. Doktor kontrolünde kullanılan bazı ilaçlar da sigara içme istediğini azaltır. İlaç içenlerin yüzde 44'ü sigarayı bıraktığını söylüyor. Zorlu vakalarda ise psikolojik destek kesinlikle şarttır.


YARIN: EN GÖZDE YENİLİKLER NELER?