X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Kanser karşıtı günlük plan
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Kanser karşıtı günlük plan

  • Giriş Tarihi: 20.1.2013

Kanserden maksimum ölçüde korunmak için günlük rutininizde küçük değişiklikler yapabilirsiniz. Gün içinde 15 dakikalık sağlık molaları vermek, dua etmek ve sosyal ilişkilerde bulunmak; yapabileceklerinizden sadece birkaçı

Uzmanlar, kanseri önlemek ve daha sağlıklı bir yaşama sahip olmak için; günlük hayatta dört temel konuya özen gösterilmesini tavsiye ediyor:
Olumlu bir zihinsel yaklaşım
Sağlıklı bir yaşam şekli
Sağlıklı beslenme
Besin desteği
Bu noktaları günlük yaşamın vazgeçilmezleri arasına almak ilk başta kolay olmayabilir. Bunu başarmak için kendinize günlük bir plan oluşturabilirsiniz.

MUTLAKA UYGULAYIN
Bu planı uygularken, çeşitli zorluklarla karşılabilirsiniz. Herkesin hayatında günlük rutini bozacak zaman kısıtlamaları ve sapmaları olabilir. Eğer kanserden maksimum derecede korunmak istiyorsanız, sağlığınızı destekleyecek bir yaşam şeklini mutlaka uygulamalısınız. Günlük rutininizde; olumlu sosyal ilişkilere, düzenli egzersize, yeterince uykuya ve sağlıklı beslenmeye özen gösterin. Bu faktörlerin her birini mutlaka günlük yaşamınıza sokmalısınız.

KANSER KARŞITI GÜNLÜK PLAN
Eğer siz de sabah 09.00, akşam 17.00 arası çalışan biriyseniz, bu günlük planı uygulayabilirsiniz:
06.30: Uyanış
06.40-07.30 Egzersiz (esneme, ısınma, hedeflenen kalp hızında 20-30 dakika koşu ve 5 dakika soğuma)
07.30-09.00 Duş ve kahvaltı
10.30-10.45 Sağlık molası
12.30-13.30 Öğlen molası
15:00-15.15 Sağlık molası
17.45-18.00 Derin nefes alma, dua veya meditasyon gibi yöntemlerle sakin bir zaman
18.00-18.30 Akşam yemeği hazırlığı
18.30-19.15 Akşam yemeği
19.15-22.30 Sosyal aktivitelere ve hobilere zaman ayırmak
22.30 Yatış


#Sayfa#

HANGİ GIDALARDAN UZAK DURMALISINIZ?
Tütsülenmiş veya işlenmiş et; yani jambon, salam, sucuk ve benzerleri
Çok fazla pişirilmiş etler
Çok şekerli veya yapay şekerli meşrubatlar, toz içecekler, aromalı içecekler
Kızarmış patates, cips, mısır gevreği ve benzeri besinler
Şeker, yağ, hazır çorbalar, patlamış mısır
Beyaz undan yapılmış makarna, kek gibi yiyecekler
İşlenmiş şeker yüklü tahıl gevrekleri, tatlılar ve fırınlanmış gıdalar
Margarin, tereyağ ve soslar

SOFRANIZDAN GÖKKUŞAĞI RENKLERİ EKSİK OLMASIN
Amerikan hükümeti, halkın daha sağlıklı beslenmesi ve kanser ile kalp hastalıklarından korunması için ABD Gıda Rehberi Piramidi'ni geliştirdi. Bu piramit; bilinen dört temel gıda grubundan farklıdır. Piramidin amacı; ekmek, meyve ve sebze alımını artırmak, et, süt ürünleri, şeker ve yağ alımını azaltmaktır. Piramide göre; kanserden korunmak için beslenmede dikkat edilmesi gereken ana noktalar şöyle:
Gökkuşağı çeşitliliğinde meyve ve sebze yiyin.
Böcek ve tarım ilaçlarından uzak durun.
Hayvansal gıda tüketimini azaltın.
Omega-3 yağ asitlerinin yeterince alınabilmesi için doğru yağlar ile beslenmeye dikkat edin.
Yüksek kalorili ve besin değeri düşük atıştırmalıklar, şekerleme ve meşrubatlardan kaçının.
Tuz tüketimini az, potasyum tüketimini yüksek tutun.
Vücudunuzu temizleyecek gıdalara yönelin.