X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Bu diyet kanser davetçisi
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Bu davetçisi

  • Giriş Tarihi: 11.3.2013 13:29 Güncelleme Tarihi: 11.3.2013 13:32

Hızlı zayıflama hırsıyla gün boyu sadece yemenin, e davetiye çıkardığı belirtildi.

Uzman isyen Işın Sayın, şoklarının yalnız zorunlu hallerde, son çare olarak, diyetisyen denetiminde üstelik en fazla iki gün yapılabileceğini belirtti.

Diyetisyen tarafından bu diyetlerin karbonhidrat, yağ ve protein yüzdelerinin hesaplanması gerektiğini belirten Işın Sayın, "Uygulama süresi uzarsa kas kayıpları, insülin direncinin ilerlemesi, hipoglisemik atakların sıklaşması olağandır. Bu diyetin bırakılmasıyla birlikte önüne geçilemeyen karbonhidrat isteği ortaya çıkabilir. Bunlar hem kişinin genel sağlığının bozulması hem de verdiği yu fazlasıyla geri alması anlamına geliyor" dedi.

Hızlı zayıflama uğruna çeşitli, sağlıksız yollara başvurulduğunu anlatan Işın Sayın, şunları söyledi: "Oysa zayıflama, basitçe bir enerji dengesine bağlıdır. Aldığınız enerji, harcadığınızdan düşükse, kilo verirsiniz. Örneğin; tüm gün meyve yiyerek de, sadece tereyağı yiyerek de zayıflayabilirsiniz. Yeter ki; harcadığınız enerjinin altında kalacak şekilde besin alın. Ancak, burada 'esas olan sağlıktır'. Vücudun ihtiyaç duyduğu 200'den fazla çeşitlilikte besin ögesi vardır. Besin çeşitliliğine özen gösterin. Sadece bu şekilde sağlığı ve metabolizma hızını korursunuz. Bu tip çeşitlilik içeren sağlıklı diyetlerin bir yararı da; kas ve kahverengi yağ dokusu kayıplarının önlenmesidir."

Meyvelerde fruktoz adlı bir şeker türünün glikoza dönüştüğünü belirten Işın Sayın; sözlerini şöyle tamamladı: "Bunlar, li hücrelerin beslenmek, büyümek, metastaz yapmak üzere kullandığı şekerlerdir. Günde 50 gramdan fazla fruktoz almamakta fayda vardır. Günlük 2-3 porsiyon az tatlı meyve güvenlidir. Fakat gün boyu meyve yemek; gün boyu şekerli meşrubat içmek gibidir. Zayıflatmayabilir ve uzun sürdürülmesi kanser riskini artırabilir."