X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Bahar detoksu
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Bahar detoksu

  • Giriş Tarihi: 13.4.2013

Daha zinde olmak ve form tutmak için ilkbahar aylarını iyi değerlendirin. Hafif beslenip bitki çayı içerek kilo verebilir, kese uygulamasıyla cildinizi yenileyebilirsiniz. Bahar havası da sporu alışkanlık haline getirmek için bir fırsat

Kış aylarının üzerinizde bıraktığı ağırlıktan kurtulmanın zamanı gelmedi mi? Birkaç kilo fazlalığınızı atmak, toksinlerden arınmak ve bahara hafifleyerek girmek için InStyle dergisinin hazırladığı önerilere göz atın...

BİTKİ ÇAYIYLA KİLO VERİN
Uzman diyetisyen Selahattin Dönmez, "Bahara girerken üç ana, bir ara öğün yaparak kilo vermeyi kolaylaştırabilirsiniz" diyor. Bunun için ana öğünlerde kalorisi düşük yiyecekleri seçmeniz gerekiyor. Yemeklerin ardından ise vücuttan toksinlerin atılmasını sağlayacak bitki çayları içmelisiniz. Bir limon kabuğu, bir tutam tarhun otu, bir tutam adaçayı, bir tutam ıhlamur yaprağı ve bir tatlı kaşığı kuru karanfili suda kaynatarak çayınızı hazırlayabilirsiniz.

ÖLÜ HÜCRELERDEN ARININ
Bedeninizin nefes alması için, bahara girerken ölü hücrelerden arınması büyük önem taşıyor. İstinye Sanda Spa müdürü Şeyma Atay, vücudu güneşe hazırlayıp yaza zinde bir başlangıç yapmak için ilkbahar aylarının SPA bakımlarıyla değerlendirilmesi gerektiğini söylüyor.

SUYA LEZZET KATABİLİRSİNİZ
Günde 2.5 litre su içmek, forma girmek için şart. Diyetisyen Şeyma Tuna; "Su içme alışkanlığı edinmenin kolay yollarından biri, içine tadından hoşlanacağınız şeyler katmak" diyor. Bunun için suyunuza; salatalık, limon ya da nane gibi farklı aromalar ekleyebilir ve gün içinde suyunuzu keyifle içebilirsiniz.

BASIYLA ARININ
Vücudu toksinlerden arındırmak için diyetisyen Banu Kazanç'ın önerisi; sabah uyanır uyanmaz içine limon suyu katılmış bir bardak ılık suyla başlamanız... Kazanç; vücudu toksinlerden arındırmak için bir de detoks çorbası öneriyor. İki avuç ıspanak, bir avokado, bir diş sarımsak, iki adet yeşil soğan, bir adet salatalık, bir adet limon ve yarım kırmızı biberi üç bardak su ile pişirerek çorbayı hazırlayabilirsiniz.

SALATAYLA ÖDEM ATIP FORM TUTUN
Bahar aylarında ağır yiyecekler, yerini hafif gıdalar ve salatalara bırakıyor. Siz de ödem atıcı bir salatayla sağlıklı beslenebilir ve şişkinlikten kurtulabilirsiniz. Şef Arda Türkmen'in hazırladığı salata size enerji verecek. Salata için; yarım lahana ve yarım rezeneyi ince şekilde kıyın. Limon, tuz ve az su ile ovarak yumuşatın. Dört adet turbu ince kıyın. Üzerine birkaç kişniş ekleyin. Sos için elma sirkesi, zeytinyağı, limon ve rende zencefili karıştırıp üzerinde gezdirin.

DAHA SAĞLIKLI BESLENİN
D Life koordinatörü Uzman Dr. Demet Erciyes, özellikle ödem atıcı besinleri sıkça tüketmenizi öneriyor: "Karaciğeri temizleyen enginar, ödem atıcı ve yağ yakıcı olarak bromelain içeren ananas, pektin içeren elma, glutatyon içeriğiyle toksin atılımına yardımcı avokado gibi meyveleri bolca yiyin." Erciyes, ayrıca koyu yeşil yapraklı roka, tere, maydanoz, nane, ıspanak, semizotu gibi sebzelerin dışında kereviz sapı, brokoli, karnabahar, havuç, yer elması, salatalık, limon, zencefil ve zerdeçalı bolca tüketmenin, toksinlerin vücuttan atılmasını kolaylaştırdığını söylüyor.

KESE YAPARAK CİLDİNİZİ YENİLEYİN
Vücuttaki toksinleri atmak için en iyi yollardan biri de kese yapmak... Sauna ya da buhar banyosuna girdikten sonra yapacağınız kese; ölü derilerden kurtulmanıza ve cildinizin nefes almasına yardımcı olacaktır. Bu işlemi SPA merkezlerinde yaptırabileceğiniz gibi, ipek bir kese yardımıyla ya da bitkisel içerikli sabunlarla evde de yapabilirsiniz. Hoş kokulu bir sabun tercih etmeniz, bu işlemi keyfe dönüştürecektir.

HAYATINIZA SPORU SOKUN
Bahar aylarında yorgunluğunuzu atmak ve daha zinde ve enerjik olmak için sporu hayatınıza sokmalısınız. Bunun en kolay ve masrafsız şekli yürüyüş yapmak... Özellikle sabah erken saatlerde yapacağınız hafif tempolu yürüyüş bedeninizi rahatlatacak ve bahar yorgunluğunu üzerinizden atmaya yardımcı olacak. Öncelikle haftanın üç günü 20 dakika ile başlayıp; daha sonra bu programınızı haftada beş gün 45 dakikaya çıkarabilirsiniz.