X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Krizi çay içerek yenin
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Krizi içerek yenin

  • Giriş Tarihi: 15.4.2013 09:32 Güncelleme Tarihi: 15.4.2013 12:03

krizi artık sadece yaşlıları değil gençleri de tehdit ediyor. Domates, yeşil sebze ve ise kalbinize tam koruma sağlıyor.

krizi ve kalp-damar hastalıkları dünyada ölüm nedenleri arasında en başta yer alıyor. Bu ölümcül rahatsızlardan kurtulma için doğru beslenmek ve biraz hareket yeterli. Zira doğru olarak atılacak her adım kalp krizi riskinizi büyük ölçüde azaltacaktır.

TUZU AZALT: Kalp sağlığınız için günlük tuz tüketiminizi 6 gramla sınırlayın.

TANSİYONU ÖLÇ: Kan basıncınızı 20 yaşından sonra her yıl en az bir kez ölçtürün.

FINDIK VE BADEM: Haftada en az 140 gr fındık veya badem yiyen kişilerde kalp ve damar hastalıklarına daha az rastlanıyor.

AZ YAĞLI YİYİN: Yağ tüketiminiz yediklerinizin yüzde 30'unu geçmesin.

30 DAKİKA SPOR: Kalp sağlığınız için haftanın en az beş günü en az 30 dakika hafiforta şiddette egzersiz yapın.

EFOR TESTİ: 40 yaşından itibaren yılda bir kez kardiyolojik checkup'tan geçmeniz, kalp sağlığınız açısından büyük önem taşıyor.

İÇKİYE VEDA: Alkol de kalp sağlığınızı olumsuz yönde etkiliyor. En garanti seçenek olarak bırakın.

GÜNDE 1 TANE DOMATES: Likopen içeriği yüksek olan domates yüksek oranda antioksidan içeriyor. Her sabah söğüş olarak tüketin.

KETEN TOHUMU: Her gün bir yemek kaşığı keten tohumunu çorbanıza veya yoğurdunuza ilave edin. Kalbinizi korur.

BAKLAGİLLER: Nohut, mercimek, bakla ve soya fasulyesi gibi besinler yoğun posa içerir. Çözünür posa da kalp sağlığının korunmasına yardımcı olur. Bu yüzden haftada en az bir kez kurubaklagil tüketin.

BALIK: Omega-3 yağ asidi içeriği yüksek olan balık kan hücrelerinin birbirine yapışmasını ve pıhtılaşmayı önlüyor. Haftada en az iki kere balık tüketin.

FINDIK YAĞI: Kanola, fındık ve zeytinyağı... Hepsi kalbi korur ve güçlendirir.

YEŞİL SEBZE: Yeşil yapraklı sebzeler kalbin düşmanı olan trigliserid düzeyini düşürür. Ispanak, kereviz ya da semizotu gibi sebzeleri haftada en az iki kez yiyin.

ÇAY İÇİN: Günde 6 fincandan fazla siyah içenlerde kalp ve damar hastalıkları riski, yüzde 50 azalıyor..

ÜZÜM ÇEKİRDEĞİ: Üzüm çekirdeği en güçlü doğal antioksidan olan 'proanthocyanidin' içeriyor. Bu sayede kalp krizi riskini azaltıyor.

Kaynak: Takvim