X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER İçerek zayıflayın
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

İçerek zayıflayın

  • Giriş Tarihi: 6.6.2013 10:04 Güncelleme Tarihi: 6.6.2013 10:11

vermek istiyorsanız yedikleriniz kadar içtiklerinizin de önemli olduğunu bilmelisiniz. İşte inizi destekleyecek içecekler...

vermek sadece yemek ve yememekle ilgili değil. İçtiğimiz sıvılar, kilo vermeyi kolaylaştırdığı gibi sağlık da saçıyor. Kimi sıvıları doğru zamanda içmek yı daha da kolay hale getirirken, kimileri ise kilo vermeyi neredeyse imkansız kılıyor.

UYANINCA 1 BARDAK ILIK SU

Organizma gece boyunca toksin ve artık maddeler üretiyor. Uyku sırasında sıvı kaybı devam ederken, sıvı alımımız duruyor. Bu yüzden uyanır uyanmaz bir bardak su veya bitki çayı içmeye özen gösterin. Oda ısısında bekletilmiş bir bardak su içmek, böbrek ve bağırsakların işlevini artırarak vücudu toksin ve artıklardan temizliyor. Cilde pürüzsüz bir görünüm kazandırıyor. Bu maddelerin vücuttan atılımını kolaylaştırmak ve vücudun ısı mekanizmasını gün boyunca dengelemek için sabahın erken saatlerinde sıvı almak çok yararlı.

KAHVALTIDA BİR FİNCAN KAHVE

Kahve ve çay sinir sistemini uyaran maddeler içerir, uykunuzu açar. Bu maddeler hızla enerji verip, zihni açar ve konsantrasyonu artırır. İçerdiği kafein sayesinde gün ortasına kadar sizi zihinsel olarak formda tutar. Ayrıca metabolizmayı da hızlandırır.

ARA ÖĞÜNDE BİR BARDAK TAZE MEYVE SUYU

Sabahları saat 10.00 ile 11.00 arasında vücudun su rezervi azalıyor, kan şekeri düşüyor, yorgunluk ve konsantrasyon azalması baş gösteriyor. Dolayısıyla bu aşamada vücudun yeniden şarj edilmesi gerekiyor. Organizmayı tazeleyerek güçlendirecek ve kan şekerini düzenleyecek meyve ve sebze suları ilaç gibi gelir.

ÖĞLE YEMEĞİNDE MADEN SUYU

Ayran, kalsiyum ihtiyacınızı karşılar. Maden sularında bulunan mineraller gün ortası için iyi bir takviye sağlar, enerji verir. Nane, maydanoz gibi yeşil yapraklı sebzeler, ödem çözücüdür ve ayrana güzel bir lezzet verir. Ayrıca maden suyuna yarım limon sıkıp içmek, C vitamini almanızı da sağlar.

YATMADAN ÖNCE SÜT

Gece yatağa girmeden içeceğiniz süt, kemik yoğunluğunu korumaya yardımcı oluyor ve salgılanan büyüme hormonuyla birleşip yıpranan vücudu tamir ediyor. Yatmadan önce içeceğiniz kefir de aynı görevi görecektir.

YEMEKTEN SONRA ÇAY

Yemekten sonra uykunuzu açacak bir çay, hem hazmı kolaylaştırır hem de içeriğindeki tein maddesi nedeniyle genelde bu saatlerde baş gösteren uyku halini engeller.