X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Hastane Randevu Merkezi uygulamasında yeni dönem
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

uygulamasında yeni dönem

  • Giriş Tarihi: 25.6.2013 12:55 Güncelleme Tarihi: 25.6.2013 12:56

, uygulamasının 1 Temmuz'dan itibaren tüm için de geçerli olacağını bildirdi.

Bakanlıktan yapılan yazılı açıklamada, geçen yıldan itibaren ülke çapında 804 hastane ve 29 bine yakın hekimle, uygulamasının başarıyla yürütüldüğü ifade edildi.

Hastaneler için kullanılan uygulamanın, 1 Temmuz'dan itibaren tüm için de geçerli olacağına işaret edilen açıklamada, vatandaşların, bu tarihten itibaren aile hekimlerinden randevularını telefonla "Alo 182 Çağrı Merkezi", internet ortamında "www.hastanerandevu.gov.tr" adresi ve mobil cihazlarla ise "Hastane Randevu Merkezi Mobil Uygulaması" ile alabileceği
belirtildi.

LERİN GÜN İÇİNDE DENGELİ DAĞITILMASI HEDEFLENİYOR

Uygulamayla, özellikle sabah saatlerindeki yığılmaların önüne geçilmesi ve muayenelerin gün içine dengeli dağıtılmasının hedeflendiği bildirilen açıklamada, şunlar kaydedildi:

"Böylelikle vatandaşlarımız aile sağlığı merkezlerinde sıra bekleyerek zaman harcamayacak, daha sakin ve huzurlu ortamlarda sağlık hizmeti
alabilecektir. Bununla birlikte aile hekimleri de poliklinik ve poliklinik dışı hizmetlerini etkili planlayarak sunacaktır. Uygulama, sağlık hizmetlerine erişimi kolaylaştırırken, verim ve kalitesini de önemli oranda artıracaktır."

Bakanlığın, kısa süre önce tüm aile hekimlerine Hastane Randevu Merkezi Uygulaması üzerinden hastaları için uzman hekim randevusu oluşturabilme imkanı sağladığı hatırlatılan açıklamada, aile hekimlerinin, kullandıkları sistemden istedikleri hastane ve branş hekiminden hastalarına randevu aldığı belirtildi.

Aile hekiminin randevu alarak hastasını uzman hekime yönlendirmesinin, vatandaşın sağlık hizmetlerine erişimini kolaylaştırdığına işaret edilen
açıklamada, bu durumun aile hekimine de hastasının tetkik ve tedavisini takip olanağı sağladığı vurgulandı.

Açıklamada, Hastane Randevu Merkezi uygulamasının sağladığı bir diğer faydanın da sistem üzerinden elde edilen istatistiki verilerle, sağlık
kuruluşları ve Bakanlığın kaynaklarının daha etkin kullanılması olduğuna dikkat çekildi.