Türkiye'nin en iyi haber sitesi

'da 4 öğün beslenin

Giriş Tarihi: 9.7.2013 11:55 Güncelleme Tarihi: 9.7.2013 12:03

Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi ve Diyetetik Bölüm Başkanı Prof. Dr. Funda Elmacıoğlu, ayında beslenme sıklığının 4 öğün olması gerektiğini belirterek, "Oruç tutanlar beslenmelerini açılışı, iftar yemeği, gece yatmadan önce bir ara öğün ve yemeği şeklinde programlamalıdır" dedi.

Elmacıoğlu, İslamiyet'in şartlarından biri olan orucun yerine getirileceği ayının son yıllarda olduğu gibi bu yıl da yaz mevsiminde yaşandığını, bu ayda şekli ile saatlerinin değişmesi ve hareketin azalması nedeniyle dengeli beslenmeye önem verilmesi gerektiğini söyledi.

Oruç tutan insanların çeşitli sağlık sorunları ve hava sıcaklığına bağlı gıda zehirlenmeleri ile karşılaşmamak için aldıkları ve tüketecekleri gıdalara dikkat etmesi gerektiğini vurgulayan Elmacıoğlu, şöyle konuştu:

"Ramazan ayında beslenme sıklığı 4 öğün olmalıdır. Oruç tutanlar beslenmelerini açılışı, iftar yemeği, gece yatmadan önce bir ara öğün ve
yemeği şeklinde programlamalıdır. Vücudun yaklaşık 17 saat susuz kalacağı dikkate alınarak gerekli sıvı ihtiyacı da mutlaka karşılanmalıdır."

"HIZLI YEMEK ORGANİZMAYI ETKİLİYOR"

İftarda hızlı yemenin organizma üzerinde olumsuz etkiler yapacağını anlatan Elmacıoğlu, bu durumun insülin salınımını ve kan şekerini yükselttiğini, bunun da yorgunluk, uyku hali ve çarpıntı gibi rahatsızlıklara yol açabileceğini vurguladı.

Elmacıoğlu, iftarda ezanın okunmasının ardından hafif yiyeceklerle azar azar yenilerek orucun açılması gerektiğini belirterek, sözlerini şöyle sürdürdü:

"İftarın açılmasının ardından esas yemeğe yaklaşık 1-1,5 saat sonra geçilmeli. Esas yemek, mevsim salatası, 1-2 dilim ekmek, bir kase çorba, küçük bir kase yoğurt veya bir bardak ayran olarak seçilmeli. Bunlar vücudun sıvı, vitamin, mineral ihtiyacını ve lif gereksinimini sağlar. Yemeklerde baharat fazla olmamalı, gereksiz ekmek veya hamur işi tüketilmemeli. Ramazanın karbonhidrat kaynağı pidenin tüketiminde de aşırıya kaçılmamalı. Sütlü tatlılar tercih edilmeli."

"SAHURA KALKMAK SAĞLIK AÇISINDAN ÇOK ÖNEMLİ"

Sahura kalkmanın sağlık açısından önemli olduğuna değinen Elmacıoğlu, "Yemek yiyerek yatmak yerine sahura kalkıp yemek daha doğrudur" dedi.

Prof. Dr. Funda Elmacoğlu, orucun vücudu dinlendirmedeki rolüne değinerek, "Ramazan ayı ruhun, mide ve diğer sindirim organlarının dinlendiği, vücudun detoks sisteminin en iyi çalıştığı süreçtir" ifadelerini kullandı.

BUGÜN NELER OLDU
ARKADAŞINA GÖNDER
Ramazan'da 4 öğün beslenin
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz