Araştırmalar; yetişkinlerin, zararlı alışkanlıklar ile meme kanseri arasında bir bağlantı kurmadığını gösteriyor. GE Healthcare'in geçen ay sekiz ülkede yaptırdığı araştırma, çarpıcı sonuçlar ortaya koydu. Ankete katılanlar; sigara, alkol ve hareketsizlik gibi zararlı alışkanlıklarla olası akciğer, karaciğer ve kolon kanseri arasındaki ilişkinin farkında olduğunu belirtti. Ancak aynı kişiler; bu alışkanlıkların, meme kanseriyle bağlantısı konusunda farkındalığa sahip değiller. Bu oran Almanya'da yüzde 28, Türkiye'de yüzde 53, Çin'de ise yüzde 60 olarak ortaya çıktı.
BİLGİ EKSİKLİĞİ VAR
Anket, insanların zararlı alışkanlıklardan kurtulmakta zorlanmasının ana nedeninin, bağımlılık olduğunu gösteriyor. Ancak, katılımcıların en çok bahsettiği ikinci neden bilgi eksikliği. Her ne kadar akciğer, karaciğer ve kolon kanseri konusundaki kamusal farkındalık kampanyaları kamuoyunu zararlı alışkanlıkların riskleri konusunda bilgilendirmeyi başarsa da; bu alışkanlıkların meme kanseriyle bağlantısını vurgulamak için daha fazla çaba harcanması gerektiği ortaya çıkıyor.
TÜRKİYE'DE YÜZDE 92
Anket ayrıca daha sağlıklı bir yaşam sürmek isteyen kişiler için en önemli motivasyon ve ilham kaynağının aileleri olduğunu ortaya çıkarıyor. Her ülkede katılımcıların en az yüzde 70'i destek için ailelerine güvendiklerini belirtirken, Türkiye'de ise bu oran yüzde 92'ye kadar çıkıyor.
HER AY KENDİ KENDİNİ KONTROL ŞART!
Ankette ortaya çıkan bir diğer çarpıcı konu ise; katılımcıların vücutlarını ayda en az bir kere bile kontrol etmemeleri. Vücutlarını ayda bir kere bile kontrol etmeyen kişilerin oranı yüzde 50 ile yüzde 80 arasında değişiyor. Türkiye'de erkeklerin yüzde 33'ü, kadınların ise yüzde 47'si ayda bir defa
vücutlarını kontrol ettiklerini dile getirdi.
DOKTOR TAVSİYESİ İKİNCİ SIRADA
Doktorlar ve diğer tıp profesyonelleri de ankete katılanlar için önemli bir tavsiye ve etki kaynağı... Katılımcılar, doktorların en etkili ikinci grup olduğunu düşünüyor. Türkiye'den ankete katılanlar; ailelerinden sonra sağlık profesyonelleri, arkadaş çevresi ve hükümetin kampanyalarına itibar ettiklerini belirtti. Anketlerde, kamu sağlık kampanyaları ve belli bir yaşam tarzını tanıtan ünlülerin etkisinin çok düşük olduğu görüldü. Türkiye'de ünlülerin, sağlık tercihleri konusundaki etkisi ise; dünya ortalamasının üstünde bir oran ile yüzde 44 seviyesinde.