X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Tokluk hissi için yeşil çay
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Tokluk hissi için yeşil çay

  • Giriş Tarihi: 22.7.2013

Gün içinde oruç tutarken tokluk hissimi arttıracak ne yapabilirim? Hangi besinleri tüketmeliyim? A.H./Ankara

Sahur vakti tükettiğiniz besinler gün içinde size gereken enerjiyi sağlar. Sizi bekleyen uzun oruç saatlerinde hipoglisemi yani kan şekeri düşüklüğü riskini azaltmak için sahurda yediklerinize özen göstermelisiniz.

YUMURTA TOK TUTAR
Sahurda özellikle aşırı şekerli, tuzlu, yağlı gıdalardan uzak durun. Hamur işi ve kızartmaları da yememeye özen gösterin. Sahur sofrasında tam tahıllı gıdalar ve süt ürünleri ile yumurta gibi protein kaynaklarına yer verin. Bunun yanı sıra domates, salatalık ve maydanoz gibi sebzeleri bolca tüketin. Eğer ağırlık yapmıyorsa, uzun süreli tokluk hissi veren kurubaklagillerden tüketmek de yararlı olacaktır. Sahurda yoğurt, kahvaltı gevreği veya salatanıza ekleyeceğiniz bir tatlı kaşığı keten tohumu veya fındık, ceviz, badem gibi kuru yemişler de tokluk hissinizi kuvvetlendirecektir. Bu arada yatmadan önce içeceğiniz yeşil çay da iştah hormonlarını dengeler.

Kabızlığa karşı lifli besinler

Oruç tutarken sürekli kabızlık yaşıyorum; bunun için önerileriniz nelerdir? F.E./Çanakkale

Oruç tutarken değişen beslenme şekli, kabızlık şikayetine yol açabilir. Öncelikle iftar ve sahur arasında sıvı alımınıza dikkat etmeniz gerekir. Su, bitki çayı, ayran gibi içecekler ile çorbakomposto türü yiyecekleri tüketmeye özen göstermelisiniz. Taze sebze ve meyveler; bol lif içerdikleri için bağırsak pasajını hızlandırır. Tam tahıllı gıdalar ve yulaf kepeği de liften zengindir. İftar sonrası yapacağınız hafif yürüyüşler de bağırsak hareketlerinizi artıracaktır. Laksatif ilaçlar ve çayları ise mutlaka hekiminize danışarak kullanın. Yanlış kullanımda tam tersine bağırsak tembelliğine yol açabilirler.

Dişleriniz çürümesin

Oruç tutuyorum ve dişlerim sürekli sızlıyor. Bu sorunu gidermek için ne yapabilirim? Y.A./Konya

Ramazan ayı, diş sağlığı için dikkat edilmesi gereken bir dönemdir. İftar ve sahurdan sonraki 30 dakika oldukça kritiktir. Bu süreçte çürük riskini azaltmak için dişlerinizi mutlaka fırçalamanız gerekir. Ayrıca uykuda tükürük salgısı azaldığından yatmadan önce atıştırmalık tükettiyseniz, yine dişlerinizi fırçalamalısınız. Antiseptik gargara ve diş ipi kullanmak; hem diş eti sağlığınızı korur, hem de gün içinde yaşanan ağız kokusu şikayetini azaltır. Eğer şikayetiniz devam ederse, mutlaka bir diş hekimine başvurmalısınız.