X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Hareketsiz yaşam duruş bozukluğuna neden oluyor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Hareketsiz yaşam duruş bozukluğuna neden oluyor

  • Giriş Tarihi: 29.7.2013

Ofis hayatı ve koşuşturmakla geçen günlük yaşam; dik duramamaya, boyun ve sırt ağrılarına sebep oluyor. Renaissance İstanbul Bosphorus Hotel R Fitness&Spa Sağlık Kulübü Müdürü Mustafa Savaşan; postür bozukluğu ve alınabilecek önlemleri anlattı...
Postür; vücut yapısının doğal duruş, diziliş ve düzenidir. Postür bozukluğu; genellikle kas dengesizliklerinden kaynaklanır. Buna; yanlış yatış, oturuş ve duruş şekli, ameliyat ve sakatlanma sonrası yetersiz rehabilitasyon ve hareketsiz yaşam sebep olabilir.
Postür bozukluklarında; zayıflayan ve uzayan kaslar güçlendirilmeli, güçlenen ve kısalan kaslar uzatılarak kas grupları arasında denge sağlanmalı.
Bu sorunu yaşayan kişilerde, önlem alınmadığı taktirde, zamanla tıbbi müdahale gerektirecek problemler oluşur.

30 YAŞ ÜZERİ RİSKLİ
Postür bozukluğu, 30 yaş ve üstünde postür bozukluğu daha sık görülür. Çünkü sorunun en önemli sebebi; hareketsizliktir. Bu rahatsızlığın görülme sıklığı, uzun saatler masa başında çalışan insanlarda artış gösterir. Genç yaşlarda ise yanlış çanta taşıma alışkanlığı birincil nedendir. Günümüzün altısekiz saati yatakta geçiyor. Uyku süresi boyunca yatış şeklimizin doğru olması çok önemlidir. Yüzükoyun yatmak, boynumuzun doğal pozisyonunu bozan sakıncalı bir yatış alışkanlığıdır. Ayrıca yan yatış pozisyonunda boynu koruyan yastıklar kullanılmalı.

MONİTÖR GÖZ HİZASINDA OLMALI

Otururken, diz ekleminiz 90 derecelik bir açı oluşturmalı. Sandalye yüksekliği, bu açıya göre ayarlanmalı. Çalışırken sırt geriye yaslanmalı, göğsün açık ve dirseklerin 90 derece açı yapacak şekilde desteklenmesi gerekir.
Bilgisayar ekranı göz hizasında olmalı. Baş, bilgisayara eğik bakacak şekilde veya yana dönerek bakacak şekilde durmamalı. Bigisayarın, göz seviyesinde ve tam karşıda olması; boynunuzun doğal konumlanması için çok önemlidir. Çalışırken; omuzlar içeriye doğru çekilmemeli, el bilekleri düz konumunu korumalı.
Uzun süreli hareketsizliği önlemek için; çalışırken saat başı birkaç dakikalık aralar verip kısa yürüyüşlerle vücut hareketlendirilmeli.