X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Jübile yapacaktı ama ameliyatla transfer oldu
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Jübile yapacaktı ama ameliyatla transfer oldu

  • Giriş Tarihi: 29.7.2013

Omurların arasındaki diskler; vücuda binen yükü taşıyor. Ancak özellikle futbolcularda bu diskler zarar görebiliyor. Aynı sorundan şikayetçi olan Elazığsporlu Ali Zorlu da; jübilesini yapmak üzereyken vida-rod sistemi ile ameliyat oldu. Sağlığına kavuşan futbolcu, Adanaspor'a transfer oldu

Birçok insan bel ağrıları ve disk kayması yüzünden acı çekiyor. Özel Kent Çiğli Hastanesi Beyin ve Sinir Cerrahı Prof. Dr. Kemal Yücesoy; disk dejenerasyonuyla ilgili soruları yanıtladı.
Disk dejenerasyonu kişide nasıl bir sorun yaratır?
Omurların arasında bulunan disk; vücuda binen her tür yükü karşılıyor ve sinirlerin ezilmesini engelliyor. Bozulduğu zaman; yükü kaldıramadığından omurlar arasındaki mesafe daralıyor ve aradaki sinir eziliyor. Bu da ezilen sinirin seviyesine göre; belde veya bacakta ağrıya sebep oluyor. Kalıcı hale geldiğinde ise uyuşukluk ve güç kaybı ortaya çıkıyor.

YÜZME OMURGA DOSTU
Spor yapmak bu hastalığı önlüyor mu yoksa artırıyor mu?
Spor yapmak; omurga etrafındaki kasları güçlendiriyor. Bu da omurgaya binen yükün daha kolay taşınmasını sağlıyor. Ancak ağırlık çalışmaları, diskin bozulma sürecini hızlandırabilir. Eğilip ağır kaldırma ya da dönerek bir şey alma gibi hareketlerde, aynı anda diske birden fazla yönde yükün binmesi de, diskin bozulmasına sebep olur.
Bu hastalığa karşı hangi sporları önerirsiniz?
Yüzme, bele en iyi gelen spordur çünkü suyun kaldırma kuvveti sayesinde kaslar çalışırken, disklere fazla yük binmez. Su sporları öncelikle önereceğim sporların başında gelir. Hızlı yürüme, yavaş tempoda koşma da omurga dostudur. Son olarak uzman kişiler eşliğinde yapılan pilates de kas dengesini sağlayacağı için oldukça yararlıdır.
Hangi spor dalları diskleri daha çok zorluyor; futbol mu, halter mi, basketbol mu?
Bu sorun sporun her dalında görülebilir çünkü hepsinde ağırlık antrenmanları var. Özellikle küçük yaşlarda yapılan kontrolsüz yüklenmeler, disklerin bozulmasına sebep oluyor. Futbolcuların büyük çoğunluğu bel ağrısı çekiyor. Halterciler ise bu sorunu önlemek için bellerine kemer takıyor.

BELİN ALT KISMI RİSKLİ

Problem tüm disklerde birden mi oluyor?
Bozukluklar en alt kısımdan başlıyor. Bel problemlerinin yüzde 90'dan fazlası bu bölümde yaşanıyor.
Tedavide, kullanılan metallerin herhangi bir yan etkisi var mı?
Titanyum; vücut ile en çok uyum gösteren metaldir. İçinde çelik başta olmak üzere başka madde alaşımları yoksa; bu hastaların MR çektirmesinde, fizik tedavi görmesinde ve kaplıcalara gitmesinde sakınca yok! Büyük mağazalarda ve havaalanlarındaki geçişlerde de hiçbir sorun yaşanmıyor.
Tedavide neden özellikle sporcularda dinamik sistemler kullanılıyor peki?
Sporcular; genç ve hareketli olduklarından bu sistem tercih ediliyor. Dinamik sistem; hareketlerde kısıtlama olmasını engelliyor. Ayrıca gelen yükü aşağıya ilettiği için ameliyat yerinin üstünde yeni bir fıtık oluşmasını önlüyor. Bu sistemler, rijit sistemlerden üç-dört kat daha pahalı. SGK; eğitim hastanelerinde, 45 yaşın altındaki kişilerde, bu sistemlerin parasını ödüyor

UYURKEN BACAKLARINIZIN ARASINA YASTIK KOYUN!
Bel sağlığını korumak için dikkat etmeniz gerekenler şöyle:

DİZLERİNİZİ BÜKÜN

Bel fıtığının olmaması için doğru pozisyonda yatmanız gerekiyor. Bunun için ne çok yumuşak, ne de çok sert olmayan bir yatakta yatın. Birden fazla yastık kullanmayın.
Yan yatarken; dizlerinizi bükün ve bacaklarınızın arasına bir yastık koyun. Bu pozisyon; sırtın doğal dinlenme pozisyonudur.
Sırt üstü yatarken, bel bölgesindeki gerilimi azaltmak ve yeterli desteği sağlamak için dizler bükülü ve destekli olmalıdır.
pozisyon değiştirin
Oturduğunuz yerde sabit durmayın. Sık sık pozisyon değiştirin.
Mutlaka belinizi bir yastık ile destekleyin. n Dizleri olabildiğince kalçadan daha yüksekte tutun.
Öne doğru eğilerek oturmaktan kaçının.
Ayakta kalmayın
Uzun süre aynı pozisyonu koruyarak ayakta durmaktan kaçının.
Eğer uzun süre ayakta durmanız gerekiyorsa bir ayağınızı, bir basamağın üzerine koyun ve dizinizi hafifçe bükün. n Ağırlık kaldırmaktan kaçının. Fakat bunu mutlaka yapmanız gerekiyorsa doğru kaldırma tekniklerini öğrenin. çekmeyin,
itin!
Ağırlığı; belinizi eğmeden ve sola-sağa çevirmeden, düz bir pozisyonda ve bir bacak önde olacak şekilde, çömelerek yerden alın.
Kaldırma işlemini ani hareketlerle değil; yavaşça yapın.
Kaldırmadan önce ağırlığı vücudunuza yakın tutun. Aynı sistemi herhangi bir yükü taşırken de uygulayın.
Aynı aktiviteleri tekrarlamaktan ve uzun süre aynı pozisyonda kalmaktan kaçının.
Herhangi bir cismi itmeniz veya çekmeniz gerekiyorsa; itmeyi tercih edin. öne
eğilmeyin!
Süpürge kullanırken dik durun ve kesinlikle öne doğru eğilmeyin.
Ütü yaparken, üzerine bastığınız ayağınızı sık sık değiştirin. Ayağınızın birini bir basamak ile desteklerseniz; belinize binen yükü de azaltmış olursunuz.

Sezon başında Elazığspor'dan PT 1. Lig ekibi Adanaspor'a transfer olan Ali Zorlu; 3 Aralık 2012'de ameliyat oldu. Zorlu'ya ameliyatta bozulmuş iki diski nedeni ile dinamik vidarod sistemi takıldı. Futbolu bırakma noktasında olan Zorlu; ameliyattan iki ay sonra sahalara döndü.

YARIN: SİGARA BEL AĞRISINI DÖRT KAT ARTIRIYOR