X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Pazartesi sendromu kabusunuz olmasın
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Pazartesi sendromu kabusunuz olmasın

  • Giriş Tarihi: 29.7.2013

Hafta sonunu iple çekiyoruz, pazar günü geldiğinde ise gelecek haftayı düşünüp geriliyoruz. Peki, çalışanların kabusu 'pazartesi sendromu'nu nasıl atlatabiliriz?

Siz de hafta sonu tatilinin ışık hızıyla geçtiğini ve koskoca bir haftanın sizi beklediğini düşünerek geriliyor musunuz? Çalışan insanların kabusu olan 'pazartesi sendromu'yla baş etmek, aslında sanıldığı kadar zor değil. Uzmanlar, Capacity dergisine bu sendromu ve alınması gereken önlemleri anlattı:
Pazartesi sendromu; hafta sonu tatilinin ardından işe ya da okula başlamakla ilgili isteksizlik ve sıkıntı halidir. Kişinin işiyle ilgili duyguları, bu sorunun yaşanma derecesini belirliyor.

İŞTEKİ SORUNLARA DİKKAT!
Bu aslında pazartesi ile ilgili bir sorun değil; sonuçta pazartesi sadece haftanın günlerinden biri yani diğerlerinden çok farklı bir gün değil. Ancak yine de çalışan kişilerde anksiyete uyandırabiliyor. Bunun sebebi de pazartesinin yeni haftanın getireceği sorumlulukları ya da olumsuzlukları çağrıştırması.
Günümüzde bu sendrom; dereceleri farklı olmakla birlikte birçok kişide görülüyor. Temelde, iş yeri ile ilgili olumsuz duygular yaşayanları ve kaygı bozuklukları olan kişileri etkiliyor.
Sorun aslında cuma gününden başlıyor ve pazar günü rahatsız edici hale gelerek bu tatil gününün mutsuz geçirilmesine sebep olabiliyor. Bize yapmak istediklerimizi gerçekleştirebilmemiz için kalan tek zaman; pazar günü ve o zaman da ne yapacağımızı şaşırabiliyoruz. Bu 'değerli gün bitti, bitecek' kaygısı da kişinin ciddi bir huzursuzluk yaşamasına sebep olabiliyor.
Eğer işiniz; maddi ve manevi anlamda sizi tatmin etmiyorsa, bu yılgınlık ve yorgunluğa sebep olabilir. Eğer motivasyonunuz cuma günleri azalıyorsa, işinizi de gözden geçirmelisiniz.
Pazartesi sendromunun belirtileri; isteksizlik, yorgunluk ve anksiyetedir (kaygı, endişe). Mide bulantısı ve kalp çarpıntısı olabilir. Bunlar; depresyon gibi başka psikolojik rahatsızlıkların belirtileriyle de çakışabilir.
Bu olumsuz çağrışım bağını anlayıp geçerliliğini sorgulamak, olumsuz hisleri azaltabilir. Özel hafta sonu programları yapmak, kaliteli bir uyku uyumak ve pazartesinin zihninizdeki kötü imajını silmek, daha rahat olmanızı sağlar.

TEK GÜZEL GÜN PAZAR DEĞİL!
Hepimiz, hayatımızın büyük bölümünü çalışarak geçiriyoruz. Bu sebeple ev işlerini yapmak, dinlenmek ve güzel vakit geçirmek için tek günün pazar olmadığını unutmayın. Zaten az olan vaktinizi, değerli biçimde geçirmeye çalışın.

ÇAMAŞIRI HAFTA İÇİ YIKAYIN
Ertelediğiniz işler pazartesi sendromu yaşamanıza sebep olabilir. Bu yüzden hafta başında ayağınıza takılacak işleri zamanında yapmalısınız. En önemlisi; pazar gününü 'bitti, bitecek' kaygısına kapılmadan kaliteli bir şekilde geçirebilmek. Çamaşır, ütü gibi rutin işleri hafta içi kısa zamanlarda halletmeye çalışın. Zevkli aktiviteleri ise tüm hayatınıza yayın.