X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Açık büfeler iştahınızı kabartmasın
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Açık büfeler iştahınızı kabartmasın

  • Giriş Tarihi: 27.8.2013 11:53 Güncelleme Tarihi: 27.8.2013 11:55

Yaz aylarında tatil sebebiyle beslenme düzeni bozulunca kolaylıkla kilo alınabiliyor. Her şey dahil otellerdeki açık büfeler, dondurmalar, şekerli gazlı içeceklerle kilo almak kaçınılmaz oluyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Başak Kefeli, "Tatilin keyfi bir yana göbeğimize biriken kilolar can sıkıcı olabiliyor. Ancak bilinenin aksine tatil kilolarından kurtulmak aslında çok kolay." dedi.

Biyofiz Fizik Tedavi ve Romatizmal Hastalıklar Tıp Merkezi Beslenme ve Diyet Uzmanı Başak Kefeli, tatil dönüşü aldıkları kilolardan kurtulmak isteyenlere önerilerde bulundu. Bir haftalık tatil sürecinde iş stresinden uzakta kalmak, yüzmek, yüksek kalorili beslenmek ve dinlenmenin metabolizmamızı fark ettirmeden hızlandırdığını belirten Başak Kefeli, yüksek yağ ve şeker içeriğine sahip besinlerin fazla tüketildiği bir haftanın ardından, uygun bir diyet programı uygulamanın ciddi sonuç verdiğini vurguladı.

Kefeli şunları kaydetti: "Tatilde aldığınız 2-3 kiloyu bir hafta- on gün içinde rahatlıkla kaybettirebiliyoruz. Zaten 1 hafta içinde alınan 3 kilonun en az 1 kilogram kadarı fazla kalorili beslenmeye bağlı tutulan su kütlesidir. Dolayısı ile 1 haftalık kalori kısmında ilk önce tutulan bu fazla su kütlesi azalacaktır. Ardından diyete devam edilen günlerde yağ kayıpları da hızlıca başlayacaktır."

Tatilde et ağırlıklı ve yağ içeriği yüksek besinler tüketildiğine dikkat çeken Kefeli, tatil dönüşü bunun tam tersi uygulanacak bir beslenme programının etkili olduğunu dile getirdi.

Daha düşük proteinli, bol sebzeli ve meyveli bir diyet yanında tutulan fazla sudan kurtulmak için bitki çaylarından destek alınabileceğini belirten Kefeli, yemeklerin tuz içeriğinin azaltılıp tatlı ihtiyacının da üzüm, erik, karpuz gibi şekerli yaz meyveleri ile giderilebileceğini belirtti. Kefeli, "Eğer tatil kilolarınızın size yapışıp kalmasını istemiyorsanız, tatil dönüşünüzde 10 gün diyet yapmanız size yetecektir. Hızlanan metabolizmanızdan faydalanarak biraz sebze ağırlıklı bir program ile diyet uygulayabilirsiniz. Sağlıksız diyet yöntemlerinden uzak durmanızda ise fayda var. Size uygun bir program hazırlaması için mutlaka bir diyetisyenden destek almalısınız." önerisinde bulundu.