X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Hamilelikte kalsiyum ihtiyacı ne kadardır?
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

likte ihtiyacı ne kadardır?

  • Giriş Tarihi: 3.10.2013 15:23

(Calcium, Ca) alımının yeterli düzeyde olması kadınlar için sadece lik döneminde değil hayatın her döneminde önemlidir. Hamilelik döneminde kalsiyum annede kemik erimesi gelişmemesi için ve bebekte kemik, diş gelişiminin sağlıklı olabilmesi için gereklidir. Bunun dışında da kalsiyumun vücutta çeşitli görevleri vardır.

Gebelik döneminde yeterli kalsiyum alınmazsa bebeğin gelişimi için gereken kalsiyum annenin kemiklerinden karşılanır, bu da annede kalsiyum eksikliğine ve ileriki yıllarda kemik erimesi (osteoporoz) oluşmasına zemin hazırlar.

HAMİLELİKTE KALSİYUM İHTİYACI NE KADARDIR?

Yörsan gıda mühendislerinden Nilüfer Hakarayan'ın verdiği bilgiye göre; gebelik döneminde bir kadının günlük alması gereken kalsiyum miktarı:1000 miligram olup, kadının 18 yaşın altında olması halinde ise günlük kalsiyum ihtiyacı 1300 mg'dır.

Kalsiyum içeren besinler:
Süt, yoğurt, peynir kalsiyumdan en zengin besinlerdir. Bunun dışında kuru kayısı, ceviz, fındık, badem, alabalık, koyu yeşil yapraklı sebzeler ve kuru baklagiller kalsiyum açısından zengindir.

Hakarayan, bazı yiyecek ve içeceklerdeki yaklaşık kalsiyum miktarlarını şu şekilde belirtti:

•100 ml süt: 125 mg kalsiyum içerir
•1 su bardağı inek sütü: 250 mg kalsiyum içerir
•1 su bardağı yoğurt: 250 mg
•1 dilim (30 gram) beyaz peynir ortalama 100 mg (peynirin çeşidine göre değişir)
•1 avuç fındık veya badem : 50 mg
•1 avuç kuru üzüm: 30 mg