X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Kansere karşı 17 doğal kalkan
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

e karşı 17 doğal kalkan

  • Giriş Tarihi: 30.10.2013 14:36

Yiyecekleri doğru seçerek riskini azaltın. İşte bu amansız hastalığa karşı koruma kalkanı 17 gıda...

En korkulan hastalıkların başında gelen , küçük-büyük tanımıyor, herkesi tehdit ediyor. Bu amansız hastalıkla mücadelede beslenme önemli rol oynuyor. Uzmanlar, özellikle kanser düşmanı gıdaları bolca tüketmek gerektiğine dikkat çekiyor.

İşte kansere karşı koruma kalkanı olan 17 besin...

1- Kayısı: Hücrelere ve dokulara zarar veren moleküllerin etkisini ortadan kaldırarak, kansere karşı korur.
2- Tahıllar: Arpa, mısır, buğday, yulaf gibi tahıllar kanserojen maddelerin vücuttan atılması sürecini hızlandırır. Bağırsak kanseri riskini yarı yarıya azaltır.
3- Fasulye: C vitamini ve betakaroten gibi kalp hastalığı ve kanseri önleyen antioksidanlar açısından zengindir.
4- Pancar: Demir ve folik asit açısından zengin olan pancar, kan hastalıklarının tedavisinde kullanılmaktadır.
5- Lahana: Kanserli hücrelerin çoğalmasını önler.
6- Havuç: Betakaroten, C ve E vitaminleri gibi antioksidanlar açısından zengin oluşu, kanser riskini azaltır.
7- Nohut: Kalsiyum, magnezyum, fosfor, potasyum, bakır, manganez, betakaroten ve folik asit açısından zengindir. Göğüs kanserine karşı korur.
8- İncir: Potasyum, demir ve kalsiyum içerir. Modern tıp tarafından kansere karşı koruyucu olarak öneriliyor.
9- Sarımsak: Bağışıklık sistemini güçlendirdiği ve kansere, yüksek kolesterole, kalp ve dolaşım sistemi hastalıklarına karşı korur.
10- Fındık: Kalp krizine karşı koruyucu olan fındık, E vitamini açısından zengin bir besindir. Her gün yenilen bir avuç fındık kansere ve kırışıklıklara karşı koruyucudur.
11- Mercimek: Lifli özelliği kandaki kolesterol oranını düşürür. Ayrıca şeker ve kalp hastaları için yararlıdır.
12- Zeytinyağı: Antioksidan özelliği ve E vitamini açısından da zengin oluşu kanser ve erken yaşlanmaya karşı beyni korur.
13- Soğan: Bağışıklık sistemini güçlendirir. İçerdiği allicin ve sülfür, mide ve bağırsak kanserine karşı koruyucu etkiye sahiptir.
14- Şeftali: Teki bile insanın C vitamini ihtiyacının % 50'sini karşılayabilir. Kansere ve kalp krizine karşı koruyucu olan betakaroten açısından da zengindir.
15- Pirinç: E ve B vitaminleri açısından zengindir. Bağırsak kanserine karşı koruyucu olan pirinç, kolesterolü düşürerek kalp krizi riskini de azaltır.
16- Çilek: Kolesterol düzeyini düşürür ve sindirim sistemini düzenler. Ellegic asit adı verilen kanser savan bir maddeyi de içerir.
17- Domates: Likopen açısından zengindir. Likopen, pankreas ve bağırsak kanserini önleme konusunda hayati önemdedir.