X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Gripsavar gıdalar
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

savar lar

  • Giriş Tarihi: 4.11.2013 12:06 Güncelleme Tarihi: 4.11.2013 12:06

Kış hastalıklarından korunmanın yolu doğru beslenmeden geçiyor. Bal kabağı, havuç, ıspanak gibi leri sofradan eksik etmemek gerekiyor.

Nezle ve gibi kış hastalıkları birçok kişinin yakasına yapıştı. Kolay geçmeyen bu hastalıklardan korunmak için doğru beslenme şart. Kış boyunca sofralardan eksik edilmeyecek bazı lar doğal koruma sağlıyor. İşte onlardan bazıları...

Ispanakla portakal suyu için: Pazı, roka, brokoli ve ıspanak beslenmemiz açısından çok önemli. Ispanak demir minerali açısından da zengindir. Fakat içerisinde demirin daha iyi emilmesi için ıspanak yerken portakal suyu içilmeli. Yoğurt: İçerdiği laktik asit ile mikroplara karşı koruma sağlayan yoğurt düzenli tüketildiğinde soğuk algınlığına yakalanma riskini azalır. Günde 1-2 bardak tüketin. Yulaf ezmesi veya ekmeği: Yulafın içindeki betaglukan vücut direncini artırır. Haftada 1-2 defa yulaf ezmesi ve yulaf ekmeği yemelisiniz.

Karbonhidrat: Vücudun başlıca enerji kaynağı karbonhidratlardır. Bu nedenle karbonhidrat, protein ve yağ açısından dengede olan menülerin tercih edin.

Havuç: Vücutta A ine çevrilebilen beta-karotenden zengin olması nedeniyle bağışıklık sistemimize güç verir.
Beta-karotenin etkinlik göstermesi için havuç salatanıza bir tatlı kaşığı zeytinyağı ekleyebilirsiniz.

Soğan, sarımsak: Soğan ve sarımsakta kış ayının vazgeçilmez lerindendir. İçerdikleri kükürtlü bileşenler sayesinde soğan ve sarımsak antibiyotik özelliğe sahiptir, vücut direncinizi artırır.

Kereviz: Turp, kereviz, yer elması ve patates gibi kök sebzeler birçok vitamin ve mineral içerir. Ayrıca içeriklerindeki antioksidanlar vücudumuzu serbest radikallere karşı korur. Patatesin C vitamini içeriğinin kabuğa yakın kısmında bulunduğu unutulmamalıdır.

Kafeinden uzak durun: Aşırı tüketildiklerinde vücut su dengesini de bozabilen bu tür içecekler yerine su, taze meyve suyu ve ayrana yönelebilirsiniz. Günde 15 bardak su: Kışın su tüketimimiz de belirgin bir düşüş olur. Fakat susuzluk hissi yaşamıyor olsak dahi, su içmeye özen göstermeliyiz. Günde 8-15 su bardağı su kendinizi daha iyi hissetmenizi sağlayacaktır.

Turuncu sebzeler: Kış boyunca turunçgiller, havuç ve bal kabağı gibi turuncu sebze ve meyveler A vitamini öncüsü ve güçlü bir antioksidandır. Turunçgiller C vitamini zenginidir. C vitamini bağışıklık hücrelerinin yapımında görev aldığı için, bizi hastalıklara karşı koruyan bir vitamindir.

Kuruyemişler:
İçerdikleri magnezyum, çinko, Omega-3 yağ asitleri ve E vitamini ile bağışıklık sistemini güçlendirme konusunda etkilidirler. Fakat enerji miktarı fazla olduğundan tüketim miktarlarına dikkat etmek gerekir.