X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Kolesterolü sev tatlıdan uzak dur
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Kolesterolü sev tatlıdan uzak dur

  • Giriş Tarihi: 24.11.2013

Prof. Dr. Canan Efendigil Karatay'ın, 'Beslenme Tuzaklarından Kurtuluş Rehberi' isimli kitabındaki ipuçlarını, Yeni Aktüel derledi: Sağlıklı yağ tüketin, kolesterolü sevin, tatlı besinlerden uzak durun

Prof. Dr. Canan Efendigil Karatay, 'Beslenme Tuzaklarından Kurtuluş Rehberi' isimli beşinci kitabını çıkardı. Yeni Aktüel dergisi; Prof. Dr. Canan Efendigil Karatay'ın yeni kitabında yer alan bilgileri derledi:

UNUTMA, PROTEİN EN ÖNEMLİ GIDADIR

Organizmamızın en önemli yapı taşları olan proteinler, hayatta kalmamız için 'olmazsa olmaz'dır. Ancak hiçbir protein molekülü yağlar olmadan işe yaramaz ve görevlerini yerine getiremezler. Doğal olarak yetiştirilmiş ve sağlıklı bir şekilde hazırlanmış yiyeceklerde bulunan proteinler, metabolizmamızın hızını artıran en önemli besinlerdir.

'YAĞ KÖTÜDÜR' DİYENLERE İNANMA
Sağlıklı doğal yağlar kilo aldırmaz, kolesterolü yükseltmez, damarları tıkamaz. Hücrelerimizin sağlıklı çalışması, yağlara bağlıdır. Bu yağlar; işlem görmemiş zeytinyağı, saf tereyağı, Omega3 ve Omega6' dır.

YAĞLARIN HEPSİNİ AYNI KEFEYE KOYMA

Sağlıklı yağlarla sağlıksız yağları birbirinden iyi ayırmak gerekiyor. Sağlıklı yağlar; serbest dolaşan hayvanlardan elde edilen yağlar, Omega3, ilaç kullanılmadan yetiştirilen zeytinden üretilen soğuk sıkım zeytinyağı ve soğuk sıkım tohum yağlarıdır. Sağlıksız yağlar ise trans yağlardır; margarinler, rafine edilmiş tüm bitki yağları gibi.

KARBONHİDRAT TÜKETME

Karbonhidrat sık tüketildiği zaman kan şekerini sürekli yükseltir. Kronik/ dejenerastif hastalıkları ve hızlı yaşlanmayı engellemek istiyorsanız, glisemik indeksli karbonhidratları tercih edin.
TATLI besinlere mesafeli dur!
Şeker
ve şekerli gıdalar, en tatlı zehirlerdir. Aynı şekilde taze sıkılmış ya da hazır alınmış meyve suları, hızla kana geçer ve kan şekerini yükseltirler. Hücrelerin içinde kristalize olan şeker-protein bileşimi son derece zararlıdır.

SAĞLIKLI YAĞ YE HASTA OLMA

Sağlıklı yağ yemezseniz; A, D, E ve K vitaminlerinden mahrum kalırsınız. Bağışıklık sisteminiz çöker. Bağışıklık sistemini güçlendirmek için sağlıklı yağ, sağlıklı sebze ve sağlıklı proteinleri içeren güçlü bir kahvaltı yapmalısınız.

BAZI HASTALIKLAR İYİLEŞEBİLİR

Kabızlık, cilt hastalıkları, astım, kanser, depresyon, şizofreni ve Alzheimer gibi hastalıklar; önlenip tedavi edilebilir.

KOLESTEROL YAĞ DEĞİLDİR
Kolesterolü düşürmek için değil, onu yükselten sebepleri iyileştirmek için uğraş! Kolesterol yağ değildir, vücudun ürettiği en önemli antioksidandır. Yağ diye kolesterol ile savaşıp onu ilaçla yok etmeye çalışmak doğru değildir.

BEBEK BİSKÜVİ İLE BESLENMEZ

Bebeklerinizi evde hazırladığınız doğal besinlerle besleyin. Hiçbir gıda anne sütünün yerini tutamaz. Çocukların gelişimi, hazır mama ya da bisküvi ile olmaz.

İNSÜLİN DİRENCİ ÖNEMLİ
"İnsilün direncim var" deyip geçmeyin. Çünkü bu sizin hormon dengenizin bozulduğunu göstermektedir. Karbonhidrat tüketmeyin.