X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Menopozdan doğal çıkış
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Menopozdan doğal çıkış

  • Giriş Tarihi: 8.1.2014 14:47 Güncelleme Tarihi: 8.1.2014 14:47

Kadınların en sıkıntılı evrelerinden menopozu doğal gıdalarla atlatmak mümkün. Bademle ateş basmasının, yumurta sarısıyla depresyonun üstesinden gelebilirsiniz

Menopoz hastalık değil, yaşamın doğal akışı içerisinde bir parçadır. Menopoz döneminde östrojen seviyelerinde yaşanan düşüşler, kadınlarda ateş basması, baş ağrısı, aşırı yorgunluk, depresyon, uykusuzluk gibi pek çok rahatsız edici durumlara yol açar. Bazı kadınlar menopozu kolay atlatırken, bazıları uzun süre sıkıntı yaşar.

Uzakdoğu ülkelerinde menopozdan şikayet eden kadın sayısının yok denecek kadar az olduğunu söyleyen Medical Park Fatih Hastanesi İç Hastalıkları Uzmanı Prof. Dr. Ziya Mocan, "Bunun en büyük sebebi beslenme şekilleridir" diyor. Prof. Dr. Mocan, kadın hayatındaki dönüm noktalarından olan menopozun yarattığı sıkıntıları en hafif şekilde atlatmayı sağlayan besinleri sıraladı.

FAZLA YAĞ TÜKETMEYİN

*Ateş basmalarına karşı badem, kuru kayısı, yeşil zeytin, ıspanak ve fındık ve brokoli gibi E vitamini zengini gıdalar alınmalıdır.
*Kalsiyum miktarını arttırmak ve yağ tüketimini azaltmak gerekir.
* Soyadan zengin gıdalar, menopoz döneminin hafif geçmesinde etkili olabilir. Karbonhidratlardan zengin gıdalar (tahıllar, kurubaklagiller, patates vb.) tercih edilmelidir.
*Karbonhidratlarla enerjinin yanı sıra vücut için gerekli olan protein, vitamin, mineraller ve posa sağlanmış olur.
*Posa içeriği fazla gıdalar kuru baklagiller, tahıllar ve sebze-meyve tüketilmeli. Posanın, koruyucu, tedavi edici etkisi var.
*Ekmek ve tahıl grubu besinlerden kepekli, rafine edilmemiş olanları tercih edilmeli. Tahıllar kepekli tüketildiklerinde; B grubu vitaminler, E vitamini, özellikle demir, çinko, magnezyum ve fosfor olmak üzere bir
çok minerali de içermektedir.
*Menopoz sonrası kadınlar, tuz ve sodyumu orta düzeyde tüketmelidir. Bileşimindeki sodyum, doğal olarak besinlerin yapısında da bulunur. Fitoöstrojenler bakımından zengin gıdalara ağırlık verilmelidir.

DERDİ KEDERİ UNUTUN

Depresyondan şikayetçi olan kadınlar B vitamininden zengin gıdalar tüketilmelidir. Yumurta sarısı, süt ve süt ürünleri, balık gibi besinler oldukça faydalıdır.