X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Kabızlığın ilacı onda
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Kabızlığın ilacı onda

  • Giriş Tarihi: 4.2.2014 11:00 Güncelleme Tarihi: 4.2.2014 11:02

Prof. Dr. Ziya Mocan, dengesiz beslenmenin kabızlığa neden olduğunu söyledi ve ekledi: Kayısı, havuç ve lahana gibi yiyecekler sindirim sistemini düzenler ve hastalık riskini düşürür.

Bağırsak hareketlerinin seyrek veya yetersiz olmasıyla ortaya çıkan kabızlık, hayatı kabusa çevirir. Dengesiz beslenme, hastalığa davetiye çıkartır. Doğru beslenme ise şikayetleri yok eder ve bağırsakların düzenli çalışmasını sağlar.

MEYVE VE SEBZE TÜKETİN

Medical Park Fatih Hastanesi İç Hastalıkları Uzmanı Prof. Dr. Ziya Mocan, kabızlığın karın ağrısı, şişkinlik ve sancı gibi belirtilerle kendini gösterdiğini açıkladı ve kabızlığa kalkan olan besinleri sıraladı. Prof. Dr. Mocan'ın açıklamalarına göre, posa bakımından zengin gıdalar, yiyeceklerin bağırsaklardan geçişini hızlandırır.

Günde 20-40 gr posalı gıda yemeye çalışın, bunun en azından yarısı çözülemeyen posalı gıda olmalı. Örneğin fasulye, yulaf ve mısır gevrekleri, kayısı, taze meyveler, kuşkonmaz, lahana, havuç gibi sebzeler yüksek miktarda posa içerir. Ayrıca meyve, sebze ve salata tüketimini artırarak, bunları kabuklarıyla tüketerek, beyaz ekmek yerine kepek, yulaf veya çavdar ekmeğini tercih ederek, pirinç pilavı yerine bulgur pilavı tüketerek sağlıklı bir sindirim sistemine sahip olabilirsiniz.

2.5 LİTRE SU İÇİN

SU besinlerin sindirilmesi ve hücrelere taşınması açısından önemlidir. Dolaşımı hızlandırır, dışkının yumuşak olmasını sağlar. Günde 2.5-3 litre su tüketmek çok faydalıdır. Ayrıca, sabah kahvaltıdan önce aç karnına erik veya kuru kayısı yedikten sonra ılık su içmek de dışkının yumuşamasını sağlar. Isırgan tohumu, aloevera, hatmi kökü ve zencefil kabızlık için iyi gelecektir.

BUNLARDAN UZAK DUR

KABIZLIK durumunda bazı besinlerden uzak durmak gerekir. Bu durumda peynir, et gibi lif içeriği az besinlerin tüketimi sınırlanmalı, kafeinli ve gazlı içeceklerden uzak durulmalıdır. Çünkü bu tür içecekler bağırsakların çalışma hızını azaltır. Muz, patates, ayva, kestane gibi yiyecekler ise bağırsak hareketlerini azaltır ve kabızlığı artırır. Sağlıklı beslenme adına sucuk, salam, sosis, pastırma gibi şarküteri ürünleri ve dalak, dil, işkembe, beyin, kokoreç, ciğer gibi sakatatları tüketmeyin.

EBEGÜMECİ ÇAYI

BAZI bitki çayları da kabızlığın giderilmesinde etkili olur. Bunlardan biri ebegümeci çayıdır. Ebegümecinin çiçekleri, yaprakları veya kökü kaynatılıp içilir. Günde 2 bardak tüketilebilir. Aynı şekilde fesleğen tohumları kaynatılır, suyu içilirse kabızlığa iyi gelir.

ŞEKERİ DENGELER

ELMA çayı, sindirim için çok faydalıdır. Bu çay, 2 elma, 1 portakal ve 1 limonun doğranmış şekilde 2 litre tencerede 2 kalem tarçınla birlikte 10-15 dakika kaynatılması sonucu yapılır. Ara öğünlerde günde 6-7 kez içilmesi, şeker dengesini sağlar ve bağırsakları düzenler.

Kaynak: Takvim