X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Yılları tersine çevirmenin sırrı besinlerde saklı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Yılları tersine çevirmenin sırrı besinlerde saklı

  • Giriş Tarihi: 5.3.2014

Organ fonksiyonlarınızın bozulmaması ya da cildinizin buruşmaması elinizde. Dengeli ve doğru beslenip bol bol egzersiz yaparak dinç kalabilirsiniz. Ayrıca mutlu aile hayatı da sizi genç tutar

Dinç ve sağlıklı yaşlanmak, hatta hiçbir hastalığa yakalanmadan size sunulan hayatı yaşamak mümkün. Artık yaşlanmanın programlanmış bir süreç olmadığı biliniyor. Vücudumuzdaki her hücreyi dengeli ve doğru beslersek; cildimiz buruşmadan ve organ fonksiyonlarımızda bozulma olmadan hayatımızı sürdürebiliriz. Az kalori almak, yani az yemek kişiyi uzun yaşatıyor. Michigan Üniversitesi Aile Hekimliği Bölümü, Ocak 2014'te süper yiyecekler ve önerileri ile yılları tersine çevirmenin sihirli formüllerini paylaştı. İşte araştırmadan önemli noktalar:

DOYMUŞ YAĞLARI HAYATINIZDAN ÇIKARIN: Sağlıklı yaşlanmanın ve hastalıklardan korunmanın en önemli adımı; doymuş yağlardan uzak durmak. Etin görünür yağlı kısımları, tavukbalık- hindinin derisi, kuyruk yağı ve tereyağı yememelisiniz. Ayrıca kırmızı eti ayda birden fazla tüketmemelisiniz. Bu yağları; zeytinyağı ve ceviz, badem, fındık ve fıstık çeşitlerinden gelen bitki özlü yağlarla değiştirebilirsiniz. Bu değişim öncelikle sağlıklı bir kalbe sahip olmanızı sağlar. Kalp ve damarları sağlam olunca, vücuda kanın pompalanması da yeterli olur. Böylece organların normal çalışması devam eder ve yaşlanma süreci de durdurulabilir. Zeytinyağı veya fındık yağı, süper yağlardır. Bunlardan her gün en fazla sekiz yemek kaşığı tüketmelisiniz. Ya da bir kaşık yağı; 10 badem, 15 fındık, bir yemek kaşığı zeytin ezmesi, bir yemek kaşığı pesto sos veya 10 adet zeytin ile değiştirebilirsiniz. Ayrıca her gün 20 badem veya altı tam ceviz yemeyi ihmal etmeyin. Her gün 100-150 gram arasında farklı balık çeşitlerini beslenmenizde bulundurun.

BOL TAZE SEBZE VE YETERLİ MİKTARDA TAZE MEYVE YİYİN: Her gün toplam 700 gram taze sebze ve meyve yemelisiniz. Bu oranı; 500 gram taze sebze, 200 gram taze meyve ile çeşitlendirin. Her gün bir kase brokoli, karalahana, Brüksel lahanası, marul, maydanoz, dereotu, taze nane, taze fesleğen, bezelye, taze fasulye, ıspanak, semizotu, pazı, adaçayı, kekik ve tere yiyin. Kükürtlü sebzeler; karaciğerde detoks enzimlerinin çalışmasını sağlar ve yaşlanmayı sağlayan toksinleri uzaklaştırır. İki-üç diş sarımsak, bir adet kuru soğan, iki-üç adet taze yeşil soğan, beş-altı adet arpacık soğan tüketin. Her gün bir büyük su bardağı taze sıkılmış domates veya havuç suyu için. Mandalina, greyfurt, portakal, çilek, kivi ve karpuz gibi C vitamini kaynaklarını beslenmenizde bulundurun.

DOĞAL İLAÇ OLAN YÜRÜYÜŞÜ EKSİK ETMEYİN: Yürümek kalbe kanın pompalanmasını sağlar ve vücudun zindeliğini artırır. Düzenli yürüyüş ile kalbe giden damarlar genişler ve kalp kasına bol oksijen giderek sizi kalp hastalıklarından korur. Endorfin salgısı ile iyi olma hissi kendiliğinden açığa çıkar. Her zaman daha az araç kullanarak daha fazla yürümek, kendi işlerini yapmak, merdiven kullanmak, farklı spor dallarını yapmak ve dans etmek; en iyi aktivitelerdir. Her gün en az 75 dakika tempolu yürüyüş ile genç kalabilirsiniz.

#Sayfa#

SAĞLIKLI KİLONUZU KORUYUN: Her zaman sağlıklı kilo aralığında bulunun. Ağırlığınızın kg. değerini, boyunuzun metre cinsinden karesine bölün. Bu değerin kadınlarda 25, erkeklerde de 27'nin altında olmalı. Çünkü araştırmalar; 100 kg. olup 100 yaşına kadar yaşayan hiç kimsenin bulunmadığını gösteriyor.


SEVGİ DOLU YAŞAM, UZUN HAYATIN SIRRI: Uzun, sağlıklı ve yıllara meydan okuyarak yaşamanın kilit anahtarının; sevgi dolu bağlara sahip aile hayatı, stresi yönetecek kadar mutlu olmak ve verimli çalışma hayatı geçirmek olduğu bildiriliyor. Teksas Üniversitesi'nde yapılan araştırma; sağlıklı beslenen, her yere yürüyerek giden, aktif bir hayatı olan, sağlıklı kiloda bulunan kişilerin uzun yaşam indekslerinin oldukça yüksek olduğunu kanıtladı. Araştırmaya katılan bireylerin; verimli çalışma hayatının kendilerini dinç tutan ve yıllara meydan okumak için çaba sarf etmeye yönelten bir sihir olduğunu bildirildi.

SAĞLIK İYİLEŞTİRİCİ FORMÜL
Uzun ve sağlıklı bir hayat yaşamak istiyorsanız, cildinizin de yaşlanmaya karşı korunmasını sağlamalısınız. Bunun için 'İçten Cildi Yenileyen İçecek' tarifimi geliştirdim. 10 günlük kür yapıp gece yatarken bir su bardağı içmenizi öneririm.

MALZEMELER
2 adet taze armut
2 adet taze salatalık
1 adet E vitamini 200 IU yumuşak kapsül

YAPILIŞI
Armut ve salatalığı katı meyve sıkacağından geçirin. E vitamininin toplu iğne ile delip kapsülün hepsini içine sıkın ve karıştırın.

#Sayfa#

HAFTANIN BİLİMSEL NOTU
SU hayattır. Vücut ağırlığımızın yüzde 50-70 kadarı, kaslarımızın yüzde 73'ü ve deri altı yağlarının da yüzde 20'si sudur. Vücut ısısının dengesi, kanın akışkanlığının artması, toksinlerin vücuttan uzaklaştırılması, sindirim sisteminin çalışması ve derinin kurumaması için su içmek gerekir. Su zayıflamayı sağlamaz ancak vücuttaki tüm metabolik olaylar su sayesinde oluştuğu için günde yedi-sekiz bardak su içmek gerekir. Vücudun su ihtiyacı sıcak havalarda ve kilo fazlalığı arttıkça artar. Her 5 kg fazlanız için, su gereksiniminize bir su bardağı ek yapmanızı öneririm. Mevsim seviyesinin üzerine çıkan her iki-üç derece sıcaklık için de günlük su içiminiz ekstra 500 ml. daha artırın. Sabah uyanınca bir büyük su bardağı su içerseniz, tüm organlarınız canlanır. Suyu istediğiniz ısıda için. Güne su ile başlamak; bağırsak hareketlerini artırır ve gece oluşan toksinlerin idrarla atılmasını sağlar.

YATMADAN SU İÇİN
Yemeklerden önce bir su bardağı su içerseniz, hazımsızlık ve sindirim problemleri yaşamazsınız. Yemeği bir su bardağı su ile sonlandırırsanız tok kalırsınız. Duş, sauna ve buhar odasına girmeden önce bir bardak su içmek, tansiyonunuzun düşmesini önler. Yatmadan önce içilen bir büyük bardak su ise uykuda kalp krizi geçirmenizi önler.