X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Yalancı bahar hasta ediyor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Yalancı bahar hasta ediyor

  • Giriş Tarihi: 7.3.2014 12:19 Güncelleme Tarihi: 7.3.2014 12:27

Mevsim normallerinin üzerinde seyreden sıcaklıklar, başta üst solunum yolu enfeksiyonları olmak üzere birçok hastalığa zemin hazırlıyor.

Hava sıcaklıklarındaki dengesizliğin grip, nezle, sinüzit gibi hastalıklara davetiye çıkardığını belirten Hisar Intercontinental Hospital Beslenme ve Diyet Uzmanı Elif Karacanoğlu, "Hastalanmanıza rağmen güzel havanın tadını çıkarmaktan vazgeçmem diyorsanız beslenmenizle bağışıklığını güçlendirme yolunu seçmek mantıklı bir tercih olabilir" dedi.

Karacanoğlu bu mevsimde bağışıklığı artıran besinleri şöyle sıraladı:

Düğme Mantarlar: Selenyum, B vitaminleri, riboflavin, niasin ve antioksidan kaynağı olan mantar özellikle üst solunum yolu enfeksiyonları riskini düşürme konusunda etkilidir.

Lahana: Lahana glutamin kaynağıdır. Lahanayı sevmiyorsanız çorbalarınız ve yemeklerinize ekleyerek besin değerini artırabilirsiniz.

Badem: Stresin etkilerini azaltarak bağışıklık sistemini destekleyen bir besindir. Günde 1/4 fincan badem tüketimi, günlük E vitamini ihtiyacınızın yaklaşık yüzde 50'sini karşılar.

Greyfurt: Yüksek oranda C vitamini içeren greyfurt bağışıklık sisteminin aktivasyonunu artıran flavonoidler içerir.

Light yoğurt: Yapılan araştırmalar D vitamini düzeyi düşük olanların soğuk algınlığı ve gribe yakalanma riskinin yüksek olduğunu göstermiştir. Bu nedenle D vitamini yönünden zengin olan yoğurdun her gün yarım kase tüketilmesi soğuk algınlığına karşı direnci artırır.

Sarımsak: Sarımsak bağışıklık sistemini destekleyen antioksidanlar içerir. Sarımsağın daha etkili olmasını istiyorsanız hiç doğramadan pişirin ve böyle tüketin. Çünkü kükürtlü bileşikler doğranınca etkisini kaybeder.

Ispanak: C vitamini içeren ıspanak, vücudun yeni hücreler üretmesine yardımcı olan folat içerir. Ispanaktan daha fazla yararlanmak istiyorsanız çiğ ya da hafifçe pişirerek tüketin.

Çay: Yeşil ya da siyah çay fark etmez; her ikisi de hastalıklarla savaşan polifenoller ve flavonoidler içerir. Bu antioksidanlar hücreye zarar veren serbest radikalleri ararlar ve yok ederler.

Tatlı patates: Havuç gibi antioksidan beta-karoten içerir. Ayrıca tatlı patates de yaşlanma sürecini yavaşlatan ve bazı kanserlerin riskini düşüren A vitamini içerir.

Brokoli: Brokoli, vücudu korumak için gereken A, B, C, D Vitamini ve glutatyon içerir.