X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Hamileyken iki kişilik yediğinizi unutmayın!
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Hamileyken iki kişilik yediğinizi unutmayın!

  • Giriş Tarihi: 8.3.2014

Bebek bekleyen kadınların en büyük endişelerinden biri de bebekleri için yeterli beslenip beslenmedikleridir. Bu dönemde sadece kendiniz için değil, bebeğiniz için de beslendiğinizi unutmayın. Ama bunun için iki kat fazla yemek yerine iki kat daha sağlıklı yemeye özen göstermeniz gerektiğini unutmayın

Hamileliğiniz boyunca sadece kendiniz için değil bebeğiniz için de besleniyorsunuz. Ama bunu iki kat daha fazla yemek yemek gibi değil de; iki kat daha sağlıklı beslenmek gibi düşünün. Sağlıklı beslenmeyi hamileliğinizin en başından alışkanlık haline getirmelisiniz. Çünkü bebeğinizin en önemli organları hamileliğin ilk birkaç haftasında oluşur. Liv Hospital Kadın Doğum Uzmanı Op. Dr. Serkan Oral, hamilelerin nasıl beslenmesi gerektiğini anlattı…
Hamilelikte beslenmenin formülü nedir?
Doğru beslenmek için yemek yeme hazzınızdan ödün vermenize ya da sıkı bir diyet takip etmenize gerek yok, endişelenmeyin. Düzenli bir beslenme için hamileliğinize faydalı olacak her türlü yemeği yiyebilirsiniz. Sağlıklı hamilelik için beslenme adına hiçbir formül yoktur. Herkes için tavsiye edilen sağlıklı beslenmenin temel prensipleri hamileler için de geçerlidir.
Nedir bu temel prensipler?
Bol bol meyve, sebze ve tahıl ürünleri tüketmek
Yağsız protein ve düşük yağlı süt ürünlerini tercih etmek Eğer bu anahtar kuralları aklınızdan çıkarmazsanız, kendinizin ve bebeğiniz bu dengeli beslenmeyle sağlığınızı tehlikeye atmamış olursunuz.

BUNLARDAN KAÇININ

Bunun için neler önerirsiniz?
Sağlıklı besinler tükettiğinizden emin olmanız, iyi yemeniz ve ihtiyacınız olan besinleri tüketmeniz için iyi bir yoldur. Eğer tüketip tüketmediğinizden endişe duyuyorsanız haftanın her günü ne yediğinizi not almanız, hangi alanlarda gelişim göstermeniz gerektiğini belirler, sizi daha bilinçli kılar.
Hamileyken hangi besinleri tüketmemek gerekir? Zengin cıvalı deniz mamulleri:
Deniz mamulleri iyi bir protein ve demir kaynağıdır. Ancak bazı türler tehlikeli seviyelerde cıva içerir ki bu da bebeğin gelişen sinir sistemine zarar verebilir. Kılıç balığı, köpek balığı, uskumru ve kiremit balığı bünyesinde cıva barındırır. Çiğ, az pişmiş ya da kirletilmiş deniz mamulleri: Çiğ balıklardan, istiridye ve midye gibi kabuklu hayvanlardan ve dondurulmuş deniz ürünlerinden kaçınmak hamilelik süreci boyunca şarttır. Ayrıca bütün ürünler 60-65 derece iç sıcaklıkla pişirilmelidir.


#Sayfa#

HER ŞEY ÇOK İYİ YIKANMALI
Pişmemiş etler, kümes hayvanları ve yumurtalar:
Pişmemiş yemekler tüketirseniz, hamile olmayan her kadın gibi sizin de zehirlenmeniz muhtemeldir. Ancak siz hamile olduğunuz için hastalanma riskiniz diğerlerine göre daha yüksektir. Nadir de olsa, bebeğiniz de bundan etkilenebilir. İşlenmiş etler: Etler yapım aşamasında kirlenebilir. Bu yüzden titizlikle pişirilmeli ve stoklanmalıdırlar.
Yıkanmamış ürünler: Ham meyve ve sebzeler hamilelikte kesinlikle bolca tüketilmelidir. Dikkat edilmesi gereken tek husus; bahçe, tarla gibi yıkanmayan yerlerden geldiyse çok iyi yıkanılması gerektiğidir.
Kafein: Kafeinden kaçınmak sizin için çok iyi olacaktır. Eğer kafeine düşkünseniz, en azından tüketiminizi sınırlandırın. Araştırmalar, günlük 200 mg. kafein kullanımının, hamileler için sakıncası olmayacağını göstermiştir.
Alkol: Dokuz ay içinde alkol kullanırsanız bebeğiniz de kullanmış olur. Alkol önce kanınızda dolaşır, sonra da plasenta aracılığıyla bebeğinize ulaşır. Bu, bebeğinizde kalıcı hasarlara yol açabilir.
Sigara: Hamilelikte sigarayı bırakmamak, bebeğin ölü ya da prematüre doğmasına sebep olabilir. Sigaranın bu kadar zararlı olmasının sebebi, içinde karbon monoksit ve nikotindir. Bu maddeler yüzünden bebekte besin yetersizliği ve kan basıncı artışı oluşur.

FOLİK ASİT ÇOK ÖNEMLİ!
Folik :
Sinir ucu hasarlarını, beyin ve omurgalardaki ciddi anormallikleri önlemeye yardım eden bir B vitaminidir. Hamileliğinizin ikinci ve üçüncü ayından önce 400-800 mcg. folik aside ihtiyacınız olur. Sonraki aylarda günlük 600 mcg. yeterli olacaktır. Yeşil yapraklı sebzeler, turunçgiller, kuru fasulye ve bezelye; doğal folik asit kaynaklarından yalnızca birkaçıdır.
KALSİYUM: Bebeğinizin ve sizin güçlü kemik ve dişler için kalsiyuma ihtiyacınız vardır. Kalsiyum aynı zamanda dolaşım, kas ve sinir sistemlerinin düzenli çalışmasına yardımcı olur. Eğer bu süreçte yeterli miktarda kalsiyum almazsanız, bebeğin ihtiyacı kemiklerinizden karşılanacaktır. Günlük 1000 mg. kalsiyum vücuda gereklidir.
PROTEİN: Bebeğinizin gelişimi açısından protein hayati bir önem taşır. Günlük tavsiye edilen protein miktarı 71 gr.'dır. Yağsız etlerde, balık ve yumurtalarda, süt ürünleri ve yer fıstığında protein miktarı yüksektir.


#Sayfa#

GEBELİKTE KAÇ KİLO ALMAK GEREKİR?
Gebelikte kilo alımı kişisel değişkenlik gösterir. Gebelik başlamadan önceki kilo ve beslenme alışkanlığı, genetik özellikler, gebeliğe bağlı diyabet hastalığının varlığı, daha önceki gebelik sayısı gibi faktörler alınan kiloyu belirler. Ancak gereğinden fazla kalori almak gebeyi hantallaştırırken bebeğin fazla insüline maruziyetine neden olur. Bu yüzden iri bebekler doğum sırasında birçok komplikasyona maruz kalırken doğum sonrasında da metabolik problemlerle karşılaşabilir. Protein içeriği zengin, yeteri kadar karbonhidrat ve yağla desteklenen diyetler gebelik için önemlidir. Hayvansal gıdaların tüketimi desteklenmeli ve süt ürünleri kalsiyum desteği için öncelikli olmalıdır. Tüm bunların neticesinde alınacak aylık kilo, 1-1.5 kg. civarında olmalıdır. Normal vücut kitle indeksine sahip bir kişi için gebelik sonunda toplam 11- 15 kg.'lık artış idealdir.
Hamile bir kadının; fazla kalori almadan, sadece ihtiyacı ölçüsünde beslenmesi gerekir. Gerekli vitamin ve minerallerin alınması için bol bol sebzemeyve yenmesi gerekir.