X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Tok tutan ve zayıflatan besinler
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Tok tutan ve zayıflatan besinler

  • Giriş Tarihi: 18.4.2014 14:59

Şişli Florence Nightingale Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Dyt. Tuba Kayan Tapan, tok tutan ve zayıflatan besinler hakkında bilgi verdi.

Balık yağı: Diğer hayvanların yağlarına oranla balık uyağı, içerdiği yağ asit örüntüsüne göre farklılık göstermektedir. Balık yağı doymamış yağdır. Diğer hayvanların (kümes ve büyükbaş) yağı ise doymuştur. Zeytin, fındık gibi besinlerin yağları da doymamıştır, ancak balık yağı, bitkisel yağlardan farklıdır. Balık yağında omega 3 bulunmaktadır. Omega 3 aynı zamanda semizotu, kolza tohumu yağı ve ceviz yağında da mevcuttur. Fakat balık yağında EPA ve DHA denilen bedenin kullandığı türler hazır olarak bulunmaktadır. Her balıkta EPA ve DHA miktarları fazla değildir. Özellikle somon ve uskumru onlardan zengindir. Yüksek olan bu değerler, karın bölgesi yağlanmayı azaltmaktadır. Hafta 2 gün balık tüketimi önerilmektedir.

Maydanoz: A, C ve e vitamini kaynağıdır. Yemeklerin yanında yenen 5-10 dal maydanoz, günlük c vitamini gereksiniminin 1/3'ünü karşılamaktadır. Bileşiminde flavon glikozidin bulunmaktadır ve bu sayede idrar söktürücü ve ödem atıcı etkisi bulunmaktadır.

Tahıllar: Glisemik indeksi düşük olduğundan dolayı, midede kalış süreleri uzundur, dolayısıyla sindirime geç katıldıkların dolayı tokluk hissini arttırırlar. Bulgur ve tam tahıllı ürünler ve çavdar unu, hem acıkmayı geciktirir, hem de barsak hareketlerini artırır.

Baharatlar: Karabiber, kırmızıbiber, metabolizmayı hızlandırıcı etki gösterdiğinden, beslenme programlarının vazgeçilmezidir. Çünkü vücuttaki termojenik etkiyi arttırırlar.

Tarçın: İnsülinin hücrelere bağlanmasını sağlayan enzimi etkinleştirir, engelleyen enzimi azaltır. Dolayısıyla insülin direncinin azaltarak, iştah kontrolüne katkı sağlamaktadır.

Kefir: Özellikle mide ve barsak mukozasına olumlu etkileri vardır. Kabızlık riskini azaltır. Kan kolesterol düzeyini düşürmede olumlu etkileri vardır. İmmün sistemi kuvvetlendirdiğinden, yorgunluk ve halsizlik hissini azaltır.

D vitamini: Hiçbir doğal besin yeteri kadar D vitamini sağlayamaz. Balık yağı ve karaciğer D vitamininden zengindir. Fakat yeterli değildir. Bu vitaminin öncüsü, insan derisidir. Her gün yarım saat güneş ışığı almak yeterlidir. Eksiliğinde obezitede artış görülmüştür. Kanda D vitamini düşük gelen bireylerin, mutlaka doktora başvurması gerekmektedir. D vitamini yetersizliğinde kilo vermek zorlaşmaktadır.

Yeşil çay: Yüksek oranda antioksidan içerir, kalp sağlığımızı destekler, sindirime yardımcı olarak kan sekerini ve vücut sıcaklığını ayarlar. Metabolizmayı hızlandırır, yağ oksidasyonunu artırır. Bu şekilde kilo vermemizde bize yardımcı olur.

Keten tohumu: Zengin posa içeriğinden dolayı, sindirim sistemini düzenli çalışmasını sağlar, kan yağlarını düşürücü etkisi vardır. Omega 3 içeriğinden dolayı vücut yağlarının azalmasına katkısı vardır.

Yulaf: İçindeki çözünebilir lif hem tokluk hissi verir, hem de açlık hissini geciktirir. İçerdiği dirençli nişastayla, metabolizmayı hızlandırmaktadır.